רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 באפריל 2018

ואת עמלנו אלו הבנים

אומרים שאחוזי נשירת תלמידים ממסגרות החינוך הקדושות גבוהים בהרבה מאשר במגזרים הכלליים. אבל כאשר זורקים עלי את המספר 'המבהיל' של שלש או ארבע למאה (שהוא כפול שלוש מהמספר הכללי) אני תמה בעצמי וכי הייתכן ש"רק"..  כי מפליא אותי יותר העומד מהפרוץ בשעה שלית מאן דפליג שמסגרות החינוך לא קיימות אצלנו בשביל הנערים והנערות הגדלים בהם אלא למען עניינים גדולים ונשגבים שחשובים מהם לאין קץ, וההשקעה במוצר היא כבובן בהתאם.. לכן לא אשחית כאן את דברי החכם הנעימים כחנוך לנער על פי דרכו.. ואת אשר נאמר בתלמוד ובדברי המפרשים על כך.
שלומי אמוני ישראל שבדורנו עומדת להם תשוקה אחת ויחידה במרכז קיומם עלי אדמות והיא 'לזרום' איש איש בזרמי שלוליתו, ומעבר לכך כבר לא השאירו לו זמן וכח..
אמנם ישנם מתי מעטים המעיזים לשלוח מחוץ למסגרת האינדיווידואלית 'שלהם' אבל הם מעטים, וגם אז היתרונות של חוות גידול אחת על חברתה הן מזעריות שהרי כולן מתקיימות באותם תנאים חמריים על מנת לקבל יותר ולהוציא פחות, וכמובן שהם כמו מקביליהם נלחמים על מקום טוב בלב הקונצנזוס הקדוש ביותר..  
אבל כמו שאמר רבי מקומי על בנו הפחות מוצלח: הוא מבריק מספיק בשביל להתמנות לממלא מקומי.. כך אפשר לומר על בני הדור הקם שאמנם הם יוצאים מעט ככה ככה.. אבל הם אידיאלים בשביל להעמיס בהם פארינצ'ות מרובות קומות ולהטיסם ממדינה למדינה כדי שימחו כפיים במרץ כאשר אדמור''ם מזמר את ה פרוק ית ענך וזה העיקר.. וכמובן שגם הדור הליטאי לא מאכזב, ומעידני עלי שמים וארץ כי הם ברוב רובם לא רק מעוטי תורה אלא גם גוט-צומישטע, אבל תיתי להם שהם שרים את הימים על ימי מלך בהתלהבות גדולה אין קץ מהדורות הקודמים שהיכרתי, וזה העיקר.. ואשרי העם שככה לו..
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.