רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 במרץ 2018

האם מותר להקריא לציבור פאקס שהגיע בשבת? ר' ישראל מויזניץ סיפר לחסידים שקיבל פקס בשבת על מצב דודו

אני לא קובע כאן הלכה, אני משאיר זאת לפוסקי הלכה, אני מציב כאן עובדות, ומשאיר לציבור שיכריעו, יותר נכון בשאלה כזו הציבור לא יכול להכריע רק פוסקי הלכה צריכים להכריע, מדובר בשאלה הלכתית

היה זה בשבת ר' ישראל מויזניץ בני ברק סיפר לחסידיו כי קיבל פאקס על מצב דודו וכי ב"ה המצב השתפר, כידוע היה זה ביום ששי שחשבו שהמצב קריטי וב"ה לאחר הטיפול מצבו קצת השתפר, ור' ישראל מצא לנכון לדווח לחסידיו על הפאקס שהגיע בשבת ודיווח על מצב דודו

השאלה שאני מציב כאן היא כפולה. ראשית, האם מותר לקרוא פאקס שמגיע בשבת, והשאלה האחרת גם אם נניח שאין איסור האם מותר לומר זאת בפרהסיא שכזו שממנה ילמדו רבים כי מותר להשתמש בפקסים בשבת

ברור שלא בארץ ישראל ואף לא באותה מדינה, אבל כשמדובר בין מדינה למדינה במיוחד כשהפרשי הזמן הם של כמה שעות ובין ארצות הברית לארץ ישראל בכל הקשור לזמן של שבת זה משבע שעות עד ל11 שעות הבדל בצד המערבי שהוא קליפורניה ועוד, ככה שבארץ שבת ובניו יורק למשל שבת נכנס כמעט שמנה שעות מאוחר יותר

מה שאני מבקש כאן לדעת אם יש היתר ואם כן מי התיר לר' ישראל לספר לחסידים על הפאקס שהגיע בשבת

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.