אין לי וויכוח על תוכן דבריו של הרב רייזמן שניתח נכון את הדברים, ואומר לאותם מי שבאים עתה בטענות, כי ההיסטוריה מלמדת אותי שככה זה כשזה קורה בצד אחד, הצד האחר חוזה מה קורה בשמים ועל מה נענשנו, וכאשר זה קורה חלילה בצד האחר אז הצד הראשון הוא זה שחוזה בשמים ויודע בשל מה זה קרה, אצל כולם אותו דבר, רק השחקנים משתנים, פעם אלו מייסרים ואחרים תוקפים, ופעם אלו מייסרים והאחרים תוקפים, אין מי שנקי מלראות ולחזות מה קורה בשמים ובשל מי הרעה הזאת
זה כלל גדול, אנו תמיד יודעים למה זה קורה אצל האחר, אף פעם לא יודעים מדוע זה קורה בחברתנו בציבור שלנו, אנחנו כל כך בטוחים שזה לא אשמתנו תמיד נחפש את האשמה אצל האחר
הרב רייזמן הזכיר שני צדדים גישות אחרות בנושא כזה, ושכח את הצד השלישי שהוא לצערנו ה'צד' האחד ויחיד ואין אחר, מפני שזה לא יותר ממשחק שהשחקנים מתחלפים בו, והוא, כי אף פעם אנחנו לא אשמים רק האחרים אשמים, כשקורה חלילה משהו חמור קובעים מיד כי זה בשל אינטרנט וצניעות, מתוך חשבון כי לנו אין אינטרנט ונשותינו צנועות אז הבעיה היא רק של אחרים, קל מאוד ככה לחמוק מן המציאות המרה, הצרה באה לא בשל אינטרנט ולא בשל צניעות, מציאות היא, כי צרות כאלו באו על ישראל גם לפני שבכלל בא לעולם אינטרנט, וגם אז חיפשו את האשמים במקום אחר
אבל אשמים אנחנו אמרו בני יעקב כשהיו אצל יוסף, וגם כאן קצת מאוחר מדי, אם היו חושבים ככה לפני המכירה הכל היה אחרת. זו בעיית הכלל כולו מקצה לקצה, אצלנו החרדים לא חינכו ל'אבל אשמים אנחנו' שבראש וראשונה מחפשים אצלך בביתך במשפחתך ורק אחרי שחיפשת קרוב אליך ולא מצאת אז מותר לך לעשות צעד קדימה, לחיות עם מציאות שאנחנו בסדר ורק אחרים לא בסדר, כאן בעיית החרדים מקצה לקצה, וזה מה שמביא חורבן על הכלל כולו ועל עתידה של היהדות החרדית שנחבלת כל כך מכיוון מחשבה שכזה
זה כלל גדול, אנו תמיד יודעים למה זה קורה אצל האחר, אף פעם לא יודעים מדוע זה קורה בחברתנו בציבור שלנו, אנחנו כל כך בטוחים שזה לא אשמתנו תמיד נחפש את האשמה אצל האחר
הרב רייזמן הזכיר שני צדדים גישות אחרות בנושא כזה, ושכח את הצד השלישי שהוא לצערנו ה'צד' האחד ויחיד ואין אחר, מפני שזה לא יותר ממשחק שהשחקנים מתחלפים בו, והוא, כי אף פעם אנחנו לא אשמים רק האחרים אשמים, כשקורה חלילה משהו חמור קובעים מיד כי זה בשל אינטרנט וצניעות, מתוך חשבון כי לנו אין אינטרנט ונשותינו צנועות אז הבעיה היא רק של אחרים, קל מאוד ככה לחמוק מן המציאות המרה, הצרה באה לא בשל אינטרנט ולא בשל צניעות, מציאות היא, כי צרות כאלו באו על ישראל גם לפני שבכלל בא לעולם אינטרנט, וגם אז חיפשו את האשמים במקום אחר
אבל אשמים אנחנו אמרו בני יעקב כשהיו אצל יוסף, וגם כאן קצת מאוחר מדי, אם היו חושבים ככה לפני המכירה הכל היה אחרת. זו בעיית הכלל כולו מקצה לקצה, אצלנו החרדים לא חינכו ל'אבל אשמים אנחנו' שבראש וראשונה מחפשים אצלך בביתך במשפחתך ורק אחרי שחיפשת קרוב אליך ולא מצאת אז מותר לך לעשות צעד קדימה, לחיות עם מציאות שאנחנו בסדר ורק אחרים לא בסדר, כאן בעיית החרדים מקצה לקצה, וזה מה שמביא חורבן על הכלל כולו ועל עתידה של היהדות החרדית שנחבלת כל כך מכיוון מחשבה שכזה
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.