רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 בספטמבר 2017

חרדי משיב להרב אמסלם

מאת מגיב

חיים אמסלם מפרסם כאן את הגיגיו הטיפשיים מכיון שזהו המקום היחיד שבו הוא מקבל במה וחבל. מכיון שהוא תולה בוקי סריקי בהרב מאזוז.
ונסביר את הדברים.
טענתו המרכזית של אמסלם היא שהחרדיות הספרדית שונה היתה תמיד מהאשכנזית ושהנהגת ש"ס העכשוית הינה בקו חרדי ליטאי.
לטענתו הספרדים היו ציוניים ולא גרסו את חברת הלומדים וכו'. לא נכנס כאן לפרטים. אין זה הזמן לזה אבל חייבים להגיב על דברי הבל.
ראשית אחזור על מה שפתחתי בו מדובר באדם שנכון לעכשיו מגדיר את עצמו כדתי לאומי ולכן לדעתי אין מקום לדעותיו בעולמם של חרדים. שיחפש אם יש כזה בלוג בעולם הדתי לאומי המתורבת (אין) ואם לא שיפתח לבד (הוא לא יפתח וגם אם כן זה יסגר מחוסר ענין לציבור).
אם הוא דתי לאומי וסביר להניח שהוא בבחינת הוכיח סופו על תחילתו אז למה הוא נכנס לש"ס כמעשה רמאי גנב גזלן ונוכל. ולא. שלא יתלה עצמו בהרב עובדיה יוסף כי זה ממש לא נכון.
הפרמטר זה לא אם הוא חיבק אנשים בעלי כיפות סרוגות. עבד ברבנות או אמר הלל ביום העצמאות. ממש לא כי יש גם רבנים חרדים שעשו כן.
ידועה האימרה הנכונה בשם גדולי עולם שהוכיחה את עצמה ברוב המקרים - "והיה ערכך לפי זרעו". ערכו של האדם נמדד לפי איך שנראים ילדיו.
הרבנים אותם מציג אמסלם היו רבנים ספרדים בהחלט צדיקים אבל גם תמימים שנתנו למפא"י לשלוט בהם וראו בהם את משרתי הגאולה. אבל ילדיהם? ככל שעוברים הדורות כמעט ולא נשארו מהם שומרי מצוות. אם הוא מאוד רוצה להתווכח נפרט לו בהזדמנות רשימה ארוכה עם תמונות.
האם זה ההמשך של הרב עובדיה? ברור שלא.
ומכאן להרב מאזוז. שראשית כנ"ל. ושנית - להרב מאזוז אמנם דעות עצמאיוות אבל בל נשכח שהוא חי כבר כמעט 50 שנה בבני ברק ודווקא בבני ברק. הוא לא רצה לעבור הוא או ישיבתו או לגדל את בניו ונכדיו במקום אחר. וזה לא רק מקום מגורים. כפועל יוצא הוא בהחלט מושפע מהווי המקום והשקפתו עם השינויים המועטים אבל בבסיס הוא "יושב" על ההשקפה החרדית על כל הפרמטרים שלה.
אז למה אתה נדבק אליו. אתה מנצל את זה שהוא יהודי טוב ומברך אותך לרגל השנה החדשה ומנסה ליצור מצג שווא שהוא תומך בדיעותיך המעוותות? אתה בעצמך מודה בזה בפירוש שאפילו גישתה ההשקפתית של "יחד" לא מקובלת עליך אז את מי אתה מנסה לרמות?
בגלל שהרב מאזוז לא סובל את כל אחיזת העיניים של גבאים ועוזרים אז יש לך מזל ואתה תופס עליו טרמפ. אם היו לו גבאים כמו במקום אחר הם כבר היו מגלגלים אותך מכל המדרגות..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.