רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 2 ביולי 2017

מכתב חמור של שדכנית חבדי"ת משיחיסטית על החרם החברתי שמשפיעי צפת עושים במי שעושה פטור מהצבא!

לכבוד ר' חיים

היחסים של החברה החרדית עם מדינת ישראל מאז ומעולם היו מאד מעניינים. בכלל היחסים בין החברה החרדית כל קהילה חרדית בארצות הגולה ברוסיה בפולין בליטא בהונגריה תמיד היו מאד מסובכים. לא פשוט לשמור על הגחלת ובו זמנית לא להכעיס את 'שלומה של מלכות'. לשם כך היו תמיד את אותם חכימאי דיהודאי שעשו את המלאכה בעדינות ובחכמה. כבר כתבנו בפוסט קודם כי כיום דווקא מרן הרב שטיינמן ואנשי השקפתו כהרב הירש ור' דוב לנדאו - יאריך השי"ת ימיהם ושנותיהם בבריאות הטובה  - ממשיכים את המסורת הזו.

מצד אחד יש את המחבלים שכל ענינם הוא שליטה וכסף, איך הם עושים זאת על ידי ששורפים את המועדון. ומצד שני יש את כת צפת בראשות משפחת הפשע וילשאנסקי ואנשיו [קיבלנו עשרות עשרות מיילים שכותבים לנו כי האמת היא שוילשאנסקי הוא מסכן גדול הוא לא ראש הכת, הוא רק המנכ"ל שלה ראש הכת הוא אדם בעל תשובה בשם הרב עופר מיידובניק. אנו כותבים כאן לכל אותם כותבי מיילים כי אנו שוב ושוב מסבירים לכם: המייל האדום לא הוקם לסגור פוליטיות פנים צפתיות שכנראה מהמיימילים כל אחד כותב שם נגד השני ושולחים דיס אינפורמציה על בסיס קבוע. המטרה של המייל האדום היא רק להאבק על צידקת הדרך נגד שונאי הלובאוויטשר שהורסים את מוסד הישיבות בחב"ד ולכן בפועל מי שיזם ועשה את ההסכם הוא וילשאנסקי יוסף יצחק ובנו גס הרוח לייזי וילשאנסקי ולכן אנו כותבים רק עליהם ואין אנו נכנסים לפוליטיקות ומאבקי כוח פנים צפת].

משפחת הפשע וילשאנסקי גם הם שורפים את המועדון אך בצורה אחרת הם נתנו את המפתחות של ישיבות חב"ד שבהנהלתם לידי המימסד ואמרו קחו ועשו בנוער ובבחורי הישיבה כטוב בעיניכם רק תנו לנו תקציבי ענק ושליטה ואל תלשינו עלינו לבית משפט על בעיות ניהוליות.

במצבים המסובכים בין המדינות לבין הקהילות היהודיות היה מקובל אצל יהודים כל השנים כי לפעמים צריך ללכת בעורמה צריך ללכת בדרכי עקלתון כדי להתחבא כדי לא להחשף. אך מעולם לא שמענו כי קהילה חרדית איזה שתהיה תשתמש במי שעושה פטור לבזות אותו להשפיל אותו.

אך כנראה שהצפתים שכחו או לא הכירו מעולם קודים פנים חרדיים מובהקים.

לפנינו מכתב שכתבה שדכנית חבדי"ת שמגדירה עצמה שייכת למשיחיסטים ובו היא מתארת מצב זוועה חדש שנוצר אנו נותנים לה להביע את עצמה ולהציג את המכתב כמו שהגיע:

"לכבוד המייל האדום להצלת בחורי חב"ד.

קשה עלי כתיבה מחקתי המון לפני שלחצתי על "שלח". המכתב נמצא אצלי בטיוטות כבר שבוע, אבל הפעם החלטתי לשלוח כי היום הרגשתי שכבר מדובר בתופעה.

אתחיל מהתחלה:

לפני כשלשה חדשים הצעתי לבחורה מושלמת כלילת המעלות חסידית ומשיחיסטית ומקושרת לרבי מה"מ בחור צפתי משיחיסטי גם הוא ממש תמים מושלם. אחרי שתי פגישות כבר החליטו לסגור כי הכל התאים ב"ה. והנה כשאני מתקשרת לנסות לעשות פגישה נוספת פגישה שלישית שכבר תסגור את כל הקצוות, אני שומעת בחושים שלי מהצד של הכלה גימגום ספק.

זה קורה. קורה הרבה. אך אני אמרתי אוקיי בואו נעשה הפסקה, או בואו תפגשו שוב לבדוק קורא הרבה דברים כאלה.

יומיים הם לא ענו לי ואז הגיע טלפון שאחד החתנים שלהם קיבל ממשפיע בצפת שאמר לו כי שמע על השידוך אבל כדאי לברר שוב. מה לברר? והמשפיע אומר הבחור עשה פטור של חולה נפש כנראה יש דברים בגו.

אני שמעתי את הדברים והדם עלה לי לראש. שני בנים שלי עשו פטור במשך השנים. עשרות ומאות בחורים עשו פטורים ופתאום פטור הוא סיבה לא להתחתן? מה קורה כאן.

נדלקה לי נורה אדומה. סיפרתי זאת יום אחד לשדכנית נוספת וזה גם מה ששמעתי ממנה. יש כמה משפיעים בצפת שיש לה מטרה לקלקל שידוכים לבחורים עם פטור כי זה הורס לישיבה את התקציבים מהצבא!

לא האמנתי.

שמעתי על האתר בעולמם של חרדים ואמרו לי הרבה חברות שהרוב שם בדיוני בלבד,  באותו לילה פתחתי את האתר ובמשך כמה שעות קראתי עשרות כתבות ברצף ופשוט בכיתי. כשדכנית אני יודעת להקשיב בין המילים ורק אחרי שקראתי את מה שכתוב באתר כאן נסגרו לי הרבה משפטים תמוהים ששמעתי בשנתיים האחרונות על בחורי שהולכים לצבא ועל מי שלא. שמתי לב כי אני לתומי כבר קילקלתי כמה שידוכים לאור הרקע הזה כי מי שהולך לצבא הוא בחור שעמיד בפני העולם ומוכן לנישואין ומי שלא לא.

הבנתי כי אני חיה בתוך עולם מעוות. מצב טירוף והזוי. דברים החלו להסתדר לי בראש. והבנתי שמשהו מאד לא טוב קורה לקהילה שאני כל כך גאה בה. אך המקרה האחרון שקרה אצלי לפני כשבוע הביא אותי להחלטה לפרסם זאת.

אמא מתקשרת אלי על בחור שהצעתי לה ובין הדברים היא שואלת: שמעתי שהוא עשה פטור. אמרתי לה מה זה בדיוק משנה לך? והיא אומרת הבת שלי רוצה רק בחור שהולך לצבא כדי שיהיו מסודרים בחיים. אמרתי לה אך את מחפשת לבת שלך בחור משיחיסט חסידי מקושר לרבי מה"מ, מה זה משנה לך מה קורה עם הצבא ואז היא אומרת: חתני הזהיר אותי שלא אקח לבנות שלנו בחורים שלא ילכו לצבא!

אני מאותו רגע נמצאת במבוכה. כנראה העולם שלנו קרס ערכית. הערכים השתבשו. אני קוראת לכל מי שקורא את דבריי המצב חמור ויש לחזור לדרך הנכונה. אני גאה במשיחיסטים, אך זה כבר לא משיחיסטיות ולא התקשרות! זה ממש להכניס צלם בהיכל של הרבי מה"מ. אני יודעת שהרבה אמהות מרגישות חסרות אונים מול הזרם הזה והדבר שחשבתי לנכון לעשות הוא פשוט לכתוב זאת באתר שלכם".

הדברים מדברים בעד עצמם ואתם הקוראים תפיקו לקחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.