מאת ברסלבר
ברצוני לכתוב כמה מילים בנוגע להרב יעקב מאיר שכטר. תחילה אדגיש כי מדובר ביהודי עובד השם באמת שהינו בעל יסורים גדול ואינני בא ח"ו לזלזל בו רק ברצוני לעמוד על נקודה מסוימת בהתנהלותו שיכולה להעיד בעיקר על הסובב אותו.
בעקרון אני לא רוצה לנקוט עמדה בפרשת הרב ברלנד רק זאת אדגיש כי מי שמתעסק עם נשים אף אם כוונתו הראשונית היא לחזק נשים במצוקה עם זאת הוא לוקח סיכון על מה שיכול לצאת מזה.
בענין הרב שכטר הוא מעולם לא נחשד בענינים מעין אלו ח"ו, אך מעניין שכבר מתחילת פרשת ברלנד הוא נמנע מלהתערב ורק לאחר תקופה ארוכה הוא חתם על מכתב הגינוי לאיש המכונה אליעזר ברלנד (שחסידי הרב ברלנד טוענים שאין הכוונה כאן לרבם המכונה על ידם הרב אליעזר ברלנד) ועם זאת נמנע לעת עתה להשתתף בכנסים נגד ברלנד. יש שיאמרו שהוא מפחד. אך למעשה לא ראינו שמי שהשתתף ניזוק ולכן הטעם הזה לא מספק.
נראה כי הרב שכטר שם דגש לא כ"כ על המאבק האישי אלא בעיקר על גינוי המעשים החמורים ובעיקר על גינוי המגמה להפוך אותם למצוות. אך יתכן שישנה עוד סיבה. יש דבר שמפריע לי בהתנהלות חצרו של הרב שעטר. לפני כמה שנים יצא פרוספקט של אחד מוועדי הצדקה בירושלים ושם סיפור על אחד מגדולי צדיקי הדור שהסתבך עם עבריינים וחייב מיליונים וכמובן הציבור נקרא לשלם כאשר הכוונה היתה לרב י"מ שכטר. מעניין שאחרי זה גם עבר הרב שכטר מבנין ישן ברחוב חברת ש"ס בשוק מאה שערים לדירת גג חדשה בבנין חדש ברחוב שמעון רוקח בשכונת בית ישראל.
אני רוצה לשאול ממתי צדיק הדור מתעסק פיננסית עם עבריינים. חשבתי שזה שייך רק לברלנד. תגידו לי הרבי מליובאוויטש או הרב שטיינמן או הרב מאזוז התעסקו פעם עם עבריינים? מי שמתעסק עם עבריינים יודע ששם יש חוקים שונים ושלא יגיד לי שהוא לא ידע מזה. ועכשיו לנקודה - מי שיש מה לדבר ממנו לא ממש אוהב להתעסק בלחימה נגד אחרים וזאת בשביל שלא יתחילו לבחוש גם בענינים שלו. היום יש לרב שכטר חצר עם גבאים שכמנהג כל האדמורי"ם מקרבת ראשית עשירים ואנשי חו"ל ודוחקת לצד אנשים פשוטים. האם זו המורשת של רבי נתן מברסלב שהוא ואנשיו היו עניים ונרדפו בשל כך. רבי ישראל דוב אודסר אמר שכשרבי נחמן מברסלב דיבר נגד המפורסמים של שקר הוא התכוון בעיקר למפורסמים של ברסלב.
ברצוני לכתוב כמה מילים בנוגע להרב יעקב מאיר שכטר. תחילה אדגיש כי מדובר ביהודי עובד השם באמת שהינו בעל יסורים גדול ואינני בא ח"ו לזלזל בו רק ברצוני לעמוד על נקודה מסוימת בהתנהלותו שיכולה להעיד בעיקר על הסובב אותו.
בעקרון אני לא רוצה לנקוט עמדה בפרשת הרב ברלנד רק זאת אדגיש כי מי שמתעסק עם נשים אף אם כוונתו הראשונית היא לחזק נשים במצוקה עם זאת הוא לוקח סיכון על מה שיכול לצאת מזה.
בענין הרב שכטר הוא מעולם לא נחשד בענינים מעין אלו ח"ו, אך מעניין שכבר מתחילת פרשת ברלנד הוא נמנע מלהתערב ורק לאחר תקופה ארוכה הוא חתם על מכתב הגינוי לאיש המכונה אליעזר ברלנד (שחסידי הרב ברלנד טוענים שאין הכוונה כאן לרבם המכונה על ידם הרב אליעזר ברלנד) ועם זאת נמנע לעת עתה להשתתף בכנסים נגד ברלנד. יש שיאמרו שהוא מפחד. אך למעשה לא ראינו שמי שהשתתף ניזוק ולכן הטעם הזה לא מספק.
נראה כי הרב שכטר שם דגש לא כ"כ על המאבק האישי אלא בעיקר על גינוי המעשים החמורים ובעיקר על גינוי המגמה להפוך אותם למצוות. אך יתכן שישנה עוד סיבה. יש דבר שמפריע לי בהתנהלות חצרו של הרב שעטר. לפני כמה שנים יצא פרוספקט של אחד מוועדי הצדקה בירושלים ושם סיפור על אחד מגדולי צדיקי הדור שהסתבך עם עבריינים וחייב מיליונים וכמובן הציבור נקרא לשלם כאשר הכוונה היתה לרב י"מ שכטר. מעניין שאחרי זה גם עבר הרב שכטר מבנין ישן ברחוב חברת ש"ס בשוק מאה שערים לדירת גג חדשה בבנין חדש ברחוב שמעון רוקח בשכונת בית ישראל.
אני רוצה לשאול ממתי צדיק הדור מתעסק פיננסית עם עבריינים. חשבתי שזה שייך רק לברלנד. תגידו לי הרבי מליובאוויטש או הרב שטיינמן או הרב מאזוז התעסקו פעם עם עבריינים? מי שמתעסק עם עבריינים יודע ששם יש חוקים שונים ושלא יגיד לי שהוא לא ידע מזה. ועכשיו לנקודה - מי שיש מה לדבר ממנו לא ממש אוהב להתעסק בלחימה נגד אחרים וזאת בשביל שלא יתחילו לבחוש גם בענינים שלו. היום יש לרב שכטר חצר עם גבאים שכמנהג כל האדמורי"ם מקרבת ראשית עשירים ואנשי חו"ל ודוחקת לצד אנשים פשוטים. האם זו המורשת של רבי נתן מברסלב שהוא ואנשיו היו עניים ונרדפו בשל כך. רבי ישראל דוב אודסר אמר שכשרבי נחמן מברסלב דיבר נגד המפורסמים של שקר הוא התכוון בעיקר למפורסמים של ברסלב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.