בפ' שלח מדובר ע"ד מצות חלה. בנבואת יחזקאל,שחושב שם מצוה זו מהמצוות
הראשונות שיקיימו מיד בגאולה העתידה, נאמר שקיום מצוה זו מביא"להניח ברכה
אל ביתך". ולכאו', הרי זוהי מצוה פשוטה ביותר? גם אחז"ל "כל המקיים מצות
חלה כאילו ביטל עבודה זרה וכל המבטל מצות חלה כאלו קיים ע"ז"! (וזה מרומז
בסמיכות הפסוק "וכי תשגו ולא תעשו וגו'" (שקאי על ע"ז) למצות חלה).וצ"ל מהו
הקשר בין קיום מצות חלה וביטול ע"ז(ולהיפך)? והביאור: כאשר האדם רואה
שיום-יום הוא טורח לחרוש ולזרוע ולקצור ולדוש ולטחון וכו' כדי להביא לחם
לביתו (אותם מלאכות שגם הגוי עושה),הנה עפ"י שכלו הטבעי יאמר שאת הלחם
השיגבזכותו. וזהו תוכן מצות חלה: "ראשית עריסותיכם"נותן לה', ולא
בתור "צדקה" אלא בתור "חוב", כי מכיר שהשגת הלחם אינו ב"כוחי ועוצם
ידי" אלא ה' "הוא הנותן לך כח לעשות חיל" [המשך יבוא].
_משיחת יום ה' פ' שלח, כ"ו סיון ה'תשל"ו,להמסיימות ד"בית רבקה" ולהמדריכות דמחנות "אמונה"ו"פרדס חנה" תחיינה_
_משיחת יום ה' פ' שלח, כ"ו סיון ה'תשל"ו,להמסיימות ד"בית רבקה" ולהמדריכות דמחנות "אמונה"ו"פרדס חנה" תחיינה_
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.