רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 במאי 2016

גוזמא מטורפת

מאת חב"דניק

בגליון 'בית משיח' שי"ל בערב פסח, כתב בטורו השבועי שניאור חביב: "כמה ימים לפני הכינוס הייתי חלק מדיון סוער שהתרחש באיזהו מקומן . . בכניסה לכינוס, פגשתי באחד ממשתתפי אותו דיון שהשתדל שלא לנקוט עמדה, באמצע הכינוס הוא ניגש אלי ולחש לי באוזן: "אתה רואה" הוא אמר לי, "העם אמר את דברו".
את הקטע הזה הוא ציטט ממאמרו שנה שעברה לאחר הכינוס של המשיחיסטים בהיכל ארנה בחולון.
והוא הוסיף: "השנה פגשתי אותו שוב ברחבה הגדולה שליד היכל מנורה מבטחים. "לא יעזור להם,  העם שוב אמר את דברו". עשרים אלף איש שמילאו את האולם אמרו כן לאמונה הבלתי מתפשרת" . .
עכ"ל.
איזה מזל ששניאור חביב לא הזכיר את שמו של מי שאמר לו את זה, כי אחרת הוא היה מוציא אותו טיפש והדיוט.
מדוע?
כוונתו של חביב היא לומר, שבי"ד רבני חב"ד ורוב משפיעי חב"ד בארץ קראו לכולם להשתתף בכינוס הקהל שהתקיים בארנה בירושלים תחת ארגון צא"ח, אך 'הציבור החב"די' 'אמר את דברו' והפגין את "אמונתו הבלתי מתפשרת" בדברי ברבי, כנגד רבני הבי"ד והמשפיעים שאמונתם בדברי הרבי "נחלשה".
יש לחביב רק בעיה אחת קטנה:
בהיכל ארנה-חולון בו התקיים הכינוס שלהם שנה שעברה, יש לא יותר מ5500 מקומות ישיבה!!
ובהיכל מנורה (יד אליהו) יש לא יותר מ11,700 מקומות!!
כך מובא בוויקיפדיה.
וא"כ מה שהוא כותב על 20,000 אנשים שהיו בכינוסים שלהם ו'העם אמר את דברו' זה עורבא פרח, פנטזיה, דמיון, חלום, תקווה ומשאלת לב.
ידוע לי שבכינוס השנה היו אנשים שישבו מחוץ לאולם וצפו במסכים, אך כמותם לא הייתה 9000 אנשים (בכדי להשלים את ה11,000 שישבו בתוך האולם ל20,000)...
ברצוני לומר לר' שניאור חביב, שאני אישית דווקא אוהב לקרוא את טוריו, שפעמים רבות כתובים בטוב טעם ובציניות מבורכת שמחדירה מסרים כראוי, אך - לשקר אין רגלים.
גם אם אתה רוצה לחזק את אנשי מפלגתך באמונתם ודעתם, אתה לא צריך להגרר לשקרים גסים, ייפוי המציאות יותר ממה שהיא, וניפוח קיצוני.
גם אם היו 11,000 אנשים בכינוס, זה מספיק מכובד (אם כי כמובן שלא מצדיק אמירה שבזה 'העם אמר את דברו' כיון שבכינוס הרשמי הייתה כמות כזאת בדיוק של חסידים, ואולי אף יותר, מלבד הלמעלה מ100 משפיעים שישבו המרכז האולם).
בקיצור - אתה מוכשר, אבל השקרים הללו יכולים לקלקל, כאשר מי שבודק טיפה מגלה שזה שקר וגוזמא מטורפת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.