רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 29 בפברואר 2016

מבזקים - מפה ומשם


ר' זלמן לייב מייזליש חיתן המחותן הוא ר' יושע רובין מבאבוב 45, אבל גיסו חיים שלום בנו של הרבי מבאבוב 48 לא בא לחתונה  כי האו השתדך עם באבוב 45
-----------------
דרמה ב‎'‎קאליב‎ - '  ‎‏ "קראתי ואין עונה" ! בסוף השבוע נפל לרצפה האדמו"ר הישיש מקאליב 93 אך בבית לא היה אף אחד, הרבי צעק וצעק וצעק ואין עונה, לאחר זמן מה שב הגבאי בנימין קירשנבוים וניסה להרים אותו ונפל אף הוא איתו יחד ! אחרי כרבע שעה הגיע הנכד הורביץ הרים את הגבאי ושניהם הרימו את הרבי הישיש שסירב להתפנות לביה"ח, כפי הנראה יש לו שבר אך לא נקבע רישמית ע"י רופא. הרבי חלש ומחלים מהנפילה בביתו.
-----------------
הגאון הרב אברהם ישעיהו קובלסקי. מגדולי ממתיקי התורה בדורנו בדף היומי. פתח היום בפתיח המפורסם שלו בבקשה לסיים את הש"ס עד הייראצייט של הרבי מערלוי. ויהיה ביום הייראצייט הגרלה על סכום גדול של כסף
-----------------
הבילוי החדש של בחורי הישיבות: סיורים בהר הבית - אתמול תועדו בחורי ישיבות כשהם מסיירים על הר הבית
-----------------
לאור הסערה - מערכת ה'ברכומט' שהוצבה מתחת לביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי פורקה בימים האחרונים.
 -----------------
מועצת חכמי התורה ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי יגיעו מחר למלון כינר להשתתף בימי עיון של רשת מעיין החינוך התורני.
 -----------------
ח"כ מנחם לייזר מוזס במליאה: שר הביטחון התחייב באזני לפני שלושה חודשים, בדיון בוועדת חוץ, כי חייל דתי יוכל להמשיך לגדל זקן ללא הפרעה. זו צריכה להיות מדיניות הצבא, ללא חשש מה'הדתה'!.
 -----------------
בעקבות המידע שנחשף באתר 'קול חי' לפיו גורמים המזוהים עם הרפורמים מופיעים בפני חיילים בשבתות חינוך, הודיע צה"ל כי הסוגיה תבחן מחדש ע"י קצין החינוך הראשי וראש אכ"א.
 -----------------
ישי כהן: לשכת רה"מ עדכנה רשמית את הרבנים הראשיים כי בשבוע הבא תתקיים פגישה משותפת עם ראשי הסיעות בעניין הרפורמים.
 -----------------
כצפוי: הועדה המחוזית בירושלים דחתה את בקשת חבר המועצה מלכיאלי והודיעה כי תקיים מחר דיון באישור מתחם התחנה.
 -----------------
כעת בכנסת בוועדת פניות הציבור בניהולו של ח"כ ישראל אייכלר - דיון בנושא התחבורה בבית שמש, בהשתתפות ראש העיר משה אבוטבול, גרינברג, ארנרייך, דירנפלד, חברות האוטובוסים ותושבים.
 -----------------
ישי כהן ב'כיכר': פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם הרבנים הראשיים וראשי הסיעות בקואליציה בעניין ההכרה ברפורמים תידחה לשבוע הבא, בעקבות שמחה משפחתית של שר הבריאות יעקב ליצמן.
 -----------------
ח"כ אלעזר שטרן בגל"צ על סערת גילוח הזקנים: "טוב יהיה לכולנו אם הרבנים יניחו לצבא להתנהל, זה לא מוסיף כבוד לא לצה"ל ולא ליהדות".
 -----------------
ברכת מזל טוב לזמר החסידי שלמה כהן לרגל אירוסי בתו אמש עם בן הרב אהרן אברמן יו"ר ארגון 'לב מלכה'.
 -----------------
'מרכז העניינים' חושף: הפשרה שמתגבשת בלשכת ראש הממשלה בסערת הכותל הרפורמי: שטח 'עזרת ישראל' יוגדר כשטח הפקר, שבו כל אחד יוכל להתפלל כולל רפורמים ונשות הכותל. אחריות המתחם תופקד בידי שר התפוצות נפתלי בנט.
 -----------------
גדסי חושף בקול חי: נהלים חדשים בצבא דורשים אישור שלישות לגידול זקן. מתוך 36 קצין השלישות אישר רק 2 שיגדלו זקן.
 -----------------
ח"כ ניסן סלומיסנקי  יו"ר ועדת החוקה הגיש היום בקשה לדיון דחוף בועדת חוץ ובטחון בנושא כרסום מעמדה בצבא לקבל אישור לא רק מהרב הצבאי, אלא גם ממפקד היחידה וגם מקצין השלישות הפיקודי.
ח"כ סלומינסקי: לא יתכן מצב שרופא מורה לחייל לא לגלח את זקנו וקצין שלישיות יורה אחרת,ואילו כאשר רב צבאי מבקש לאשר פטור מזקן לאותו חייל ברוב המקרים קצין השלישות יבטל הוראה זאת.זכותו של כל חייל לגדל זקן מטעמי דת ואנו נעמוד על כך.
 -----------------
 עו"ד חרדי מועמד מוביל למזכיר הממשלה. 'ידיעות': נתניהו רוצה למנות את עו"ד חיים זיכרמן (37) בנו של הרב דוד זיכרמן מבכירי ודוברי 'הפלג הירושלמי'. משפטן חרדי המקורב לדרעי ולעו"ד וינרוט, למזכיר הממשלה.
 -----------------
סערה בציונות הדתית. הרב שלמה אבינר על הפקודה בצה"ל לגלח זקן: "רק הנאצים חייבו יהודים לגלח זקן", וקורא לסרב פקודה גם במחיר של ישיבה בכלא.
 -----------------
'בחדרי': טרגדיה במודיעין עילית: האשה  מרת שיינא חיה קוגל ע"ה בת 38 נפטרה לאחר חודשיים בהם חלתה בשפעת. הותירה שבעה יתומים.
 -----------------
מעגל מרגש נסגר במומביי שבהודו - בברית המילה לבנו של שליח חב"ד במקום ישראל קוזולובסקי, נקרא שמו גבריאל נח על שם השליח גבריאל נח הולצברג הי"ד שנרצח שם כשליח חב"ד.
 -----------------
 ירושלים: בישיבת בריסק הודיע ראש הישיבה הגרא"י סולוביצ'יק על ביטול השיעורים, וכולם משתתפים במסע ההלוויה. בת"ת קמניץ הסתיימו הלימודים בכל הכיתות בשעה 2:00 וכולם משתתפים כעת במסע ההלוויה.
 -----------------
 הרבצ״ר לשעבר הר׳ ישראל וייס בראיון לנועם לזיגמן ב'קול ברמה': חיילים שהגיעו לצבא כשהם עטורים בזקן, חייבים לסרב פקודה ולא לגלח אותו. אני אלווה אותם בעצמי לשערי הכלא.
 -----------------
 תיעוד ב'כיכר': חרדים ודתיים המגיעים להתפלל בכותל הרפורמי נתקלים במאבטחים שמסלקים אותם מהרחבה.
 -----------------
בליכוד מגיבים לכנס החירום שמארגנים לפיד וליברמן על מעמדה הקשה של ישראל בעולם: "זהו כנס הכנה לפורים

להמשך המבזקים כנסו כאן:



 -----------------
 מהדורת חצות בסקופים:
שר הדתות ח”כ דוד אזולאי בראיון: לא זומנתי עד לרגע זה לפגישה עם ראה”מ בנושא הרפורמים, ליצמן טוען שאני יחתום על מתווה הכותל? לא ברור לי מאיפה הוא לוקח את זה, רק מה שהמועצת תחליט אעשה.
•חבר מועצת הרה״ר ורב העיר באר שבע הג״ר יהודה דרעי בראיון: החלטנו פה אחד שלא לאפשר לאף מתגייר לטבול במקוואות שלנו בשביל לעמוד במבחן השיוויוניות.
• סערת הזקנים בצה״ל - אביו של החייל הדתי אליהו חן שהעלה את הנושא לכותרות, בראיון: הבן שלי מוכן ללכת לכלא ולא להוריד את הזקן.
•הרב דב פוברסקי בראיון: אם הרב הראשי הצבאי לא יודע לעמוד על עקרונות החיילים הדתיים עליו להתפטר, אנחנו לא וויתרנו על מעולם על הלכה, והמפקדים העריכו את זה.
•האמירה של ח”כ אייכלר בראיון לצחי כהן על נתניהו והרפורמים, צחי כהן - 'ערוץ הכנסת': אין כאן האשמה בשוחד אלא אמירה שהפוליטיקאים מקבלים כסף חוקי בתמורה להחלטות לטובת אותם ארגונים.
•חרדים ודתיים מסולקים מהרחבת הרפורמית בכותל, אריה בן ישיבה שסולק מהמקום אמש בראיון: זה לא מקרה ראשון, מדובר במאבטחים מיוחדים שדואגים שחרדים לא יכנסו ותיירים כן.
• עו״ד עמיקם חרל״פ המייצג את משפחת
שפרלינג בראיון: התביעה שנגיש היא לא כנגד חברת אגד אלא על הנהג עצמו. יקח שנה עד שביהמ״ש יקבע את היקף הפיצוים לפי האומדן נזקי הגוף.
•עו”ד דב הלברטל בראיון על החלטת שר החינוך על שנת ירושלים המאוחדת: יש מקום להשוואה בין הטפה המוסלמית להטפת ממשלת המתנחלים.
 -----------------
מהדורת 12 ב׳קול החרדי׳: סערת גילוח הזקן בצבא - אליהו חן אביו של החייל בראיון: ״חינכתי את הבן שלי לא לגלח זקן. הערב הוא התייעץ איתי שוב, אמרתי לו שימשיך לסרב גם במחיר של כלא, אחרת מחר יחייבו אותו לאכול חזיר ולחלל שבת. הטענה המגוחכת של ראש אכ״א: שגם הר׳ רפי פרץ בלי זקן״.
מנדי ריזל ׳קול ברמה׳ בראיון: ״החיילים שהתגייסו למסלול שח״ר לא סובלים מבעיות של דת, רק אלו שהתגייסו למסלולים אחרים. מפקד בטייסת נתן היום הוראה ל-100 חיילים חרדים ודתיים לגלח את הזקן עד יום שלישי. הם עושים נזק תדמיתי גדול ומרחיקים את החרדים מהצבא״.
הרב רמי ראב״ד לשעבר מהרבנות הצבאית בראיון: ״זה הדרדרות משמעותית של צה״ל. הרה״ר של הצבא חייב להתעורר ולהתאפס. איך אפשר לבקש מאברכים ובחורים חסידים לגלח כליל את הזקן? הרבנות הצבאית הפקירה את הזירה הדתית״.
ההלם בסאטמר מפטירת הרב שתקף את הגראי״ל שטיינמן - ישראל כהן בראיון מארה״ב: ״הרב מייזלס ז״ל היה מראשוני החותמים במכתב החריף נגד הגראי״ל. זה הנושא המדובר ברחובות בורו פארק. שמעתי פה בבית כנסת אנשים שאומרים: ״יש דין ויש דיין״. על המכתב המדובר חתמו רק רבני סאטמר הקיצוניים יותר״.
מני גירא: מי הדליף את הסרטון המזעזע מהפיגוע במעלה אדומים? והאם מדובר בתרגיל למציאת המחבל? מנתונים וטענות בני המשפחה עולה כי הסרטון יצא או מכוחות הביטחון או מצוות הקניון. במשטרה טוענים למשפחה: זה לא אנחנו זה כוחות ההצלה.
משה כהן אחיו של הפצוע האנוש בראיון: ״הסרטון הרס אותנו וגמר אותנו. אחי התעלף כשראה את הסרט. הילד בן 8 של הנדקר נחשף לסרטון בווטצאפ שמחבל טובח את אביו. המחבל דקר את אחי עם גרזן והמסריט דקר את כל המשפחה שלנו עם המצלמה, זה בלתי ניתן לתאר מה קרה בביה״ח ברגע שהסרטון נחשף לתקשורת״.
סערת המקוואות של הרפורמים - יו״ר המועצה הדתית של י-ם יהושע ישי בראיון: ״גיור רפורמי לא נרשם כגיור יהודי ולא מוכר במשרד הפנים, וממילא אנחנו לא חייבים לתת להם לטבול במקוואות שלנו. לדעתי צריך לשתוק ולא להמשיך את המאבק שנותן להם כוח ולגיטימציה״.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.