רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: הגענו למערת המכפלה יחד כולנו כאיש אחד בלב אחד בהכנעת הלב לעורר ישני חברון להתפלל בעד כלל ישראל

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בדרשה חזקה הגענו למערת המכפלה יחד כולנו כאיש אחד בלב אחד בהכנעת הלב לעורר ישני חברון להתפלל בעד כלל ישראל .
זכות גדולה ועצומה להתפלל בקברי האבות הקדושים והאימהות הקדושות שפה נמצא שער התפילה לכל התפילות של כלל ישראל .
האדמו"ר פינטו בדרשה אומר
בפרשת השבוע אנו מוצאים, לאחר שנפטר יעקב אבינו, כמה יוסף הצדיק משתדל לרצות את פרעה וביתו, לעלות לארץ הקודש, לקבור את יעקב אבינו במערת המכפלה.
והנה מוסר גדול וצריכים אנו ללמוד מהתנהגותו של יוסף הצדיק והכרת הטוב הגדולה שיש ליוסף כלפי פרעה, על זה שמשפחתו גרה ונמצאת בארץ מצרים וצריכים לדעת, שהכרת הטוב, הוא מהיסודות הגדולים והחשובים ביהדות ויותר מכך, הכרת הטוב, היא סגולה בדוקה לאדם, לעמוד בשעה שעובר ניסיון קיומי, לנצח ולעבור את הנסיון. בע״ה נבאר הדברים; הנה ידוע, שכל יהודי, עובר במשך חייו, עשרה נסיונות קיומיים כפי שעבר אברהם אבינו וכל אחד מהנסיונות על פי כוחותיו ובשעת הניסיון, אדם מאבד את כל השיקול דעת האמיתי והנכון ומאבד את כוחותיו הטבעיים ומגיע בפני הניסיון, ללא כוחות ובלי מחשבה אמיתית וצלולה וכך ביארו המפרשים: ויהי אחר הדברים האלו אלוקים ניסה את אברהם, אלוקים זו מידת הדין, ובשעת הניסיון אברהם אבינו היה תחת מידת הדין, נטול כל כוחות נפש, אשר קנה אותם ברבות הימים. אם כך, מה הסוד ומה הכוח לעמוד בניסיון?
ידע אדם יסוד גדול, כאשר האדם מחפש את החוט להאחז בו ולהינצל מהנסיון, זהו הכרת הטוב, כמו שהובא בחתם סופר על האדם הראשון שבשעת הניסיון לאכול מעץ הדעת שאם היה האדם הראשון מתנהג, על יסוד הכרת הטוב לקב״ה ולא על כפיות הטובה, לא לשמוע לקב״ה, היה ניצל ולא חוטא ואוכל מעץ הדעת. וכך יוסף הצדיק, באיזה כוח הצליח להינצל מאשת פוטיפר, שזה היה ניסיון קיומי חמור במיוחד כלפי יוסף, עומד יוסף ואומר לאשת אדונו ״הן אדוני לא ידע איתי מה בבית וכל אשר יש לו נתן בידי איננו גדול בבית הזה ממני ולא חשך ממני מאומה כי אם אותך באשר את אישתו ואיך אעשה הרעה הזו וחטאתי לאלוקים״ (בראשית לט)
והנה, דברי יוסף הם לימוד לדורי דורות, איך להינצל מחטא אשת פוטיפר יב׳ חודשים כדברי המדרש תנחומא, יום יום, משבוע לשבוע ומחודש לחודש, מנסה להחטיא אותו בגד שלבשה בבוקר, לא לבשה בערב ניסתה בכוח להחטיא אותו ברצון, אך יוסף בן 17 שנים, ניצל ועומד בניסיון בזכות המחשבה על הכרת הטוב לאדונו
וזהו יסוד לנצח ולהתגבר בשעת ניסיון קיומי על היצר הרע והקשיים לחשוב איפה הכרת הטוב בסיפור ולהיתפס בהכרת הטוב בכל הכוח, ומכוח הכרת הטוב ינצל ויעבור כל ניסיון ואפילו הקשה ביותר ולכן יוסף נזהר בעניין הכרת הטוב בכל כוחו גם מפרעה ומבני ביתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.