רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 11 בספטמבר 2015

שלשת האירועים הגדולים של שנת תשע"ה הרצח בהלווית הרב וואזנר פטירת שר התורה מרן הגר"ח גריינמן וסופם של המחבלים

הרצח בלב בני ברק
מה שקרה במוצאי חג הפסח בהלווית הרב וואזנר כאשר שני מלווים נרצחו על ידי המון שהסתער על המיטה שיצא מכיוון בית המדרש לרחוב דסלר הוא אירוע שלא יימחה לעולם. גודל הפשע ובעיקר השתקת הפשע לא ייסלח. מה שקרה בהלוויה היה רצח רצח רצח. התרבות החרדית לדחוף שטיפען בלע"ז ולהציק לשני ולחשוב שזה חסידות הביא לרצח יהודים. אף אחד לא יכול לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה
מרן שר התורה זצ"ל
אחד ויחיד בין גדולי הדורות היה אתנו ונפטר בשביעי של פסח. כבר דודו החזון איש ניבא עליו גדולות ורבבות רבבות נוושעו ממנו בעצה ותושיה בדעת ובחכמה.
בניגוד לבריון מגבעת הישיבה שכל חייו היו הרס, אצל מרן שר התורה היה בניית רבבות משפחות. מי שהתייעץ עימו ראה ישועות. ראו מה זה יהודי שכל ישותו תורה וחסד ללא נגיעות.
בניגוד לרב שך שכל כולו היו נגיעות מלחמות וכבוד וגאווה אצל מרן שר התורה ראו הנהגת אמת.
העולם הליטאי לצערנו לא זכה ליהנות מהנהגתו הכללית אך רבבות רבבות יהודים זכו גם זכו ליהנות ממנו עצה ותושיה  וספריו על הש"ס הם תורה אור לרבבות לומדים. בפטירתו של ר' חיים גריינמן כבה אור גדול בתשע"ה. זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אמן.
סופם של המחבלים נאלצו להקים מוסדות
תוכנית ההתנתקות מהמחבלים הייתה משאת נפשו של מרן מאור הגולה הגראי"ל שטיינמן, אבל המחבלים לא הסכימו. הם רצו בלגאן טירוף מערכות ואז בדרך כלשהו לבקוע את השערים ולהשתלט שוב על הנהגת הדור. זה מה שעמד בייסוד עיתון הפלס והמלחמות על גזירת הגיוס. אבל מלחמת ההתשה שנמשכה שלש שנים רצופות עקובות מדם נגמרו בכישלון אדיר של המחבלים. הם נאלצו להקים מוסדות ולצאת קטנים מאד. הקמת המוסדות זה ההוכחה לכישלון הצורב. הם נפלטו ולפליטים מקימים בית לפליטות. זה מה שקרה. שיהיה ברור המחבלים לא הולכים לשום מקום. אבל ההפרדה נא מעלי שעליו הכריז הרב שטיינמן לפני שלש שנים רוקם עור וגידים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.