הטפשות חוזרת על עצמה שוב ושוב ואין זה פלא שהם לא מצליחים
אקדים שאין בינינו וויכוח כלשהו על עצם מציאותו של האינטרנט שהיא גזירה קשה לא רק על החרדים ועל העם היהודי אלא על העולם כולו, אפילו הגויים מתקשים להתמודד עם הבעיה הזו, מדובר במכשיר שיכול לשרת את הטוב ומאידך לעשות כל כך הרבה נזק ורע, בשבת אמרתי בבית הכנסת, כי האינטרנט היא דוגמא למציאות של פרה אדומה המטמא ומטהר בו זמנית, הוא יכול לשמש לדברים כל כך טובים המטהרים את הנפש ומאידך לדברים כל כך רעים המטמאים את הנפש, והתמודדות עימה הוא נושא כלל עולמי לא רק מקומי או קהילתי ואף לא מפלגתי, בענין הזה צריכים להיות חכמים, אסור לעשות טעויות מפני שכל טעות היא קריטית ומכלה נפשות, ולצערי הגדול למרות שגדולי התורה מכמה קהילות כולל 'מועצת גדולי התורה' לוחמים נגד האינטרנט ולא הצליחו לעוקרה, ההיפך, מאז שפתחו במאבק מספר החרדים הקשורים לאינטרנט גדל בפי עשרה לפחות, מי שיקח את מספר המנויים בחברות שמגישות שירות אינטרנט כמה מנויים היו להם באיזורים החרדים בעת שפתחו במאבק וכמה יש להם היום לא יאמין להיכן הדברים מגיעים שדוקא האיסורים והתקנות בן עשרות הסעיפים גורמים שיותר ויותר יגלשו ומשיגים את ההיפך ממה שהם מבקשים ורוצים
ה'חכמים' מ'מועצת' וממקומות אחרים איחרו את הרכבת
חכמי הדורות הסתכלו תמיד קדימה, הם ביקשו לדעת מה יקרה בעוד עשר שנים והכינו את הכלים להתמודד עימה ולא להיות בבחינת זועקים על לשעבר, כשנזכרים כשזה כבר רץ מאוחר מדי, וכשמוצאים פתרון צצים דברים חדשים ואין עוד כל טעם במה שעשו. ככה קורה עם האינטרנט, נזכרו עשרים שנה מאוחר מדי, והמאבק במחשבים וטלפונים הפך לשטותי, מפני שלהתחבר לאינטרנט אין צורך באייפון או כל טלפון שהוא ואף לא במחשב יש היום לפחות 20 דרכים אחרים איך להתחבר, ולא תאמינו כבר יש נעליים עם אינטרנט. המצלמות היום מחוברות לאינטרנט, שעונים כשלצידם טבלטים וכלים אחרים שהם קטנים וזעירים איש לא יודע כלל שיש לך דבר כזה ואתה מחובר לאינטרנט. לכן, המאבק במחשבים שיוציאו מן הבית נכשל ואותו דבר עם הטלפונים, מי שרוצה באמת להיות מחובר לא צריך את הטלפון הפתוח, הוא יכול לחיות עם הסינון מפני שזה לא מסנן לו את האינטרנט במקומות היכן שהוא רואה שם את מה שהוא מחפש.
האינטרנט מציאות שאי אפשר עוד לברוח ממנו כפי שלא יוציאו מן הבית טלפון ופריג'ידר ועוד מוצרים שאותם אסרו בשעתו
בשנות חיי עברתי דורות, גדלתי בפרימטביות וחי אני היום בעולם טכנולוגי מתפתח הדוהר בהתפתחותו. בשעתו, כשהמציאו את הפריגי'דר - לפני כן היינו קונים כל יום קרח, לא היה פריג'ידר - יצאו ה'חכמים' נגד, בטענה כי חלילה יחזיקו בשר חזיר בפריג'ידר, היו מי שטענו כי חלילה יחזיקו אוכל לא כשר במקרר, ואז הגיע הטלפון וקמה זעקה גדולה ומרה ידברו לשון הרע וועד משמרת הצניעות זעק כי גברים ידברו עם נשים וזו סכנה גדולה, וכשיצא הטייפרקודר זעקו כי ישמעו חלילה שירים חילונים ואסורים ואסרו להחזיק אותם בבית, בכל שני וחמישי מצאנו איסורים על דברים שהיום לא יאמינו כי בשעתו אסרו זאת, ומה נשאר מכל האיסורים הללו כלום, כך יקרה גם עם האינטרנט מפני שבעוד כמה סיבובים טכנולוגיים נתמודד עם מצבים קשים פי כמה האינטרנט כבר יהיה קטן עלינו. ומי שרוצה הוכחה, כשהטלפון נתן שירותי עס אם עס קמה זעקה גדולה ומרה היו רבנים שאסרו זאת, והיום מתפללים שהלוואי זו תהיה הבעיה שלנו, מחזיקים הרבה יותר רחוק
עלינו לחפש עתה פתרונות למה שיצוץ בעוד עשר ועשרים שנה
צר לי לכתוב זאת, אני חוזר על זה שוב ושוב, כי ב'מועצת' של ימינו מעטים הם חכמים, רובם הגדול טפשים מן הסוג הנמוך ביותר ויש מביניהם בטרם שנולדו הכריזו עליהם טיפש יהיה ולצערנו הגדול הם הפכו לרבי'ס ומביאים חורבן לעולם, זו הסיבה מדוע לא מנהלים את המאבק הזה חכם וחוזרים על הטפשות שוב ושוב, לא קולטים שמי שמבקשים להתעשר על חשבון האיסורים הללו מנצלים את טפשותם ונלכדים בטמטום ה'פירצאי' ואינם מבינים כי לאו עכברא גנב, וכי יש לחפש את מה שיציל את העתיד ולא מה שכבר כמעט ואי אפשר להציל, מי שעוסק בתיקונים מסכן ויש לרחם עליו. הרמב"ם בתשובתו הידועה למושל מצרים כשנשאל איך אני יודע כי אתה הרופא הטוב בעולם הוא אמר דוקא מפני שלא חלית זו ההוכחה שהרופא הוא טוב, כאשר כבר חולים מאוחר מדי, תפקיד הרופא לדאוג שלא תגיע למצב הזה של חולי על ידי הדרכה שתאכל תחיה ותתנהג נכון. אותו דבר אצל 'גדולים' חכמים הם מחפשים פתרונות עתידיים יוצרים את התרופות בטרם המכה, זו הדרך הנכונה להציל את הדור
שיטת החסידות 'עשה טוב' ה'סור מרע' אינו מבטיח את העתיד
הפלא הגדול הוא על ה'מועצה' הקוראת לעצמה 'חסידית' ומתעלמת מעקרונות יסוד בחסידות, לפיו משקיעים את הכוחות ב'עשה טוב' ועוד הרבה לפני ה'סור מרע', לא כשיטת המוסר הטוענת שקודם צריך להבטיח את ה'סור מרע' ורק אחר כך לעסוק בעשה טוב, ושוכחים שאם כל החיים יהיו עסוקים עם ה'סור מרע' לא נגיע לכלום. זו הסיבה מדוע שהיו מגדולי הליטאים שהתנגדו לשיטת המוסר בטענה כי עדיף לעסוק בתורה שהוא בבחינת עשה טוב וממילא ירחיק מן הרע שהיא בעצם השיטה החסידית, לפיו משקיעים בעשה טוב ואז אוטומטית השגנו את הסור מרע. 'מועצת גדולי התורה' אתמול עסקה ב'סור מרע' מבלי שהם השקיעו רגע ב'עשה טוב' באיך מבטיחים את העתיד. מי ששכח, בעבר הקנאים לחמו נגד חילולי שבת על ידי הפגנות שלא עצרו את חילולי השבת, אין יהודי אחד שהפסיק לנסוע ברכב בשבת בגלל ההפגנות. לעומת זאת היו מי שבמקום להפגין הלכו לביתם או לריכוזיהם ואמרו להם 'גוט שבת' והיו אף מי שהביאו להם טשולנט ושרו עימם שירי שבת, שם הצילו רבים שהתעוררו וכיבדו את השבת. שיטת המחאה מבלי להשיג תועלת היא שיטת נטורי קרתא והעדה החרדית ולא שיטת גדולי האגודאים שתמיד חיפשו את הדרך היכן שנשיג תועלת, ובדרך כפי שהציגו אותה אתמול במיוחד ההודעות שלהם אין חמור מהם לגרום שעוד ועוד יגלשו לאינטרנט הם ימצאו את הדרך. מאיומים שיזרקו את הילדים לא משיגים דבר, מפני שאז ממתינים לרגע שזה אפשרי ומפסידים הכל
הבנות בבית יעקב ממתינות לרגע לסיים את בית הספר על מנת שיוכלו להתלבש איך שהן רוצות
אני מביא זאת כדוגמא, בבית יעקב יש תקנות איך שהבנות צריכות להיות לבושות ואין זה סוד שיש הרבה בנות שאוהבות להתלבש וכל עוד שהן בבית יעקב הן לא יכולות לעשות זאת מפני שיזרקו אותן. אותן בנות ביום שסיימו את בית הספר מתלבשות בדרך שהיא גרועה פי כמה מכפי שהיו מתלבשות אם לא היו כופים עליהם שנים לעשות אחרת. ככה בהרבה מקומות ודברים אחרים, כשאתה כופה אתה מרוויח זמן בלבד, מפני שברגע שכבר אין ממי ומה לפחד, זה מתפרץ בצורה חמורה. לכן, האיום על מה שיעשו לילדים הוא טפשי ואווילי. הדרך האחת והיחידה איך להתמודד עם האינטרנט הוא חינוך נכון, בשום אופן לא להסתגר ולהתבודד לברוח מן המציאות זו מזיקה, מפני שביום שיוצאים החוצה לא יודעים איך להתמודד עם המציאות החדשה ונופלים בפח. אסור שהטכנולוגיה תהיה חדשה לצעירים כשהם יוצאים מן הישיבה או מבית הספר, מפני שזה תופס ומושך אותם לכיוונים לא רצויים. צריך כאן פסיכולוגים טובים שילמדו איך לחנך את הדור החדש, לטכנולוגיה החדשה, שיהפוך להיות כחלק מן החיים וממילא לא יהיו עוד בבחינת מים גנובים ימתקו, כאשר המים שלך ובאפשרותך הם לא מתוקים כלל, ולא בוער לך לרוץ לשם
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.