רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 ביוני 2015

סאטמאר אוסרת החזקת מחשב בבתים ואף סמרטפונים כשרים לנשים

בכינוס שהתקיים בתחילת השבוע במרכז החסידות בארצות הברית, ביקשו הנואמים מציבור החסידים שלא להחזיק מחשב בבית כלל ועיקר ונשים אף לא תחזקנה סמרטפונים כשרים.
וזה לשון התקנות שהוכרזו במעמד: "היות שעצם השימוש בטלפון חכם אסור בתכלית האיסור, לכן מי שאין לו הכרח גמור להשתמש בזה – אסור לו להשתמש אפילו עם מסנן של 'גדר'; מי שיש לו צורך גמור, חובה עליו להשתמש בו רק על ידי 'גדר' בלבד, ועליו לקנות גם מכשיר מיוחד בו ישתמש בביתו, ואסור לבני ביתו ולבניו להשתמש במכשיר החכם גם בארעי.
"אסור להשתמש במחשב בלי 'גדר' במשרדים וכל אחד חייב לשמור לא לעבוד במקום עבודה בלי 'גדר';
נשים אסור להן להשתמש עם מכשירים האלו גם עם 'גדר', בלי שום יוצא מן הכלל; כל מכשיר טלפון הן המכשירים הפשוטים והכשרים למהדרין והן המכשירים החכמים חייבים להיות עם חותם של 'גדר' שזה על פי תקנות הקהילה.
לסיום הובהר כי אין להחזיק מחשב בבית אף ללא חיבור לאינטרנט. "בבית אסור להחזיק מחשב גם בלי חיבור לאינטרנט, בלי שום יוצא מן הכלל"
עוד נאמר כי "התקנות האלו הם לדורות על פי תורה, לעמוד בפרץ ולגדור גדר, ויש להם תוקף כמו כל תקנות קהילות בישראל ולא יעבור, והשי"ת יהיה בעזרינו".
כדי לחדד את עניין האכיפה, הבהיר מנכ"ל המוסדות כי כבר מתחילת שנת הלימודים הבאה תהיה חובה על כל הורי התלמידים לשמור על התקנות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.