רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 בינואר 2015

מעלת הצדיקים וההתקשרות אליהם

פרשת השבוע בשלח, מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

 משה רבינו ידע את הסוד שבלי יוסף בלי הצדיק אין גאולה, הוא ידע שעל ידי יוסף יהיה עיקר הגאולה, "ויקח משה את עצמות יוסף עמו" יוסף הוא היסוד! יוסף הוא דייקא נקרא יוסף הצדיק. כשמשה הוציא את עם ישראל ממצרים הוא לקח את עצמות יוסף. משה ידע שאין גאולה בלי יוסף! אפילו שהוא עכשיו צדיק הדור, אפילו שמשה ידע שהוא עוד מעט יוריד את התורה, הוא ידע שהוא חייב להתקשר לצדיק הקודם! אפילו שמשה רבינו היה צדיק הדור והיה קודש קודשים והלך להוריד תורה מהשמים ועשה עשר מכות, הוא ידע שבלי יוסף לא תתכן גאולה, הוא ידע שכל הניסים שיהיו זה יהיה על ידי עצמות יוסף! משה לא יכל לבקוע את הים בלי יוסף! אפילו הצדיק הכי גדול כמו משה רבינו הוא חייב להתקשר לצדיק שקדם לו.

להמשך כנסו כאן:



אדם חושב שהוא לא צריך את הצדיק, כי למה הוא צריך את הצדיק? יש טחינה.. יש חצילים.. מה צריך את הצדיק?.. יש סלק... יש תפוחי אדמה... ברוך ה' עד מאה עשרים שנה עד תחיית המתים... אדם לא יודע שכל מה שיש לו זה בזכות הצדיק! זה הכל הצדיק משפיע! הוא חושב שזה בא מעצמו! הוא לא יודע שיש צדיק שמשפיע! הוא לא יודע שהצדיק חי וקיים מתפלל עלינו נמצא איתנו, הוא לא יודע שיש צדיק שמתפלל ומשפיע את הכל כאן בעולם! ואם לא היה הצדיק בעולם לא היה כאן כלום! אפילו עשב לא היה לאכול! ואת הסוד הזה רק משה ידע! "ויקח משה את עצמות יוסף עמו"  בשעה שישראל רצו לקחת את הביזה, משה הלך לחפש את הצדיק! את עצמות יוסף, הוא ידע שכל העשירות באה בזכות יוסף, הוא לקח את עצמות יוסף כדי להמשיך חסד לעולם, הוא ידע שיוסף דייקא ממשיך את השובע בעולם, הוא זה שמכלכל בשנות הרעב. אם אדם יאמין בצדיק הוא יכול לזכות לכל העשירות שבעולם, כי כל הישועות וכל השפע וכל מה שאוכלים ושותים זה מגיע לעולם רק בזכות הצדיקים. כל העבודה של האדם 120 שנה זה לדעת מי זה הצדיק שדרכו עוברת החיות לכל העולם, בזכותו השפע בא לעולם, כמו שמספרת הגמרא, על רבי חנינא בן דוסא: "כל העולם כולו ניזון בזכות חנינא בני וחנינא די לו בקב חרובים".

כי הצדיק הזה יכול להחזיר את כל העולם למוטב . אם אנשים היו מתקרבים אליו ומאמינים בו, היו יוצאים מכל הרע שלהם ומזדככים לגמרי, כי הצדיק שכבר יצא מארבע יסודות, שזיכך את כל הארבע יסודות, שכבר נקי מכל תאווה, הוא יכול להוציא את כל בני העולם מהרע שלהם, מהתאוות שלהם. וזה שאומר הגאון רבי מאיר שמחה הכהן מדווינסק (בעל "האור שמח" על הרמב"ם), על הגמרא במסכת סוטה (יג‘ עמ‘ א‘) "ויספדו שם מספד גדול וכבד מאוד" (בראשית נ‘-י‘) "תנא אפילו סוסים ואפילו חמורים". - אומר רבי מאיר שמחה הכהן - "ויספדו מספד גדול" אפילו הסוסים ספדו ליעקב אבינו! היה כזה מספד גדול כזה מספד כבד שהסוסים בכו! החמורים בכו! כולם בכו על הצדיק! הסוסים הרגישו שהצדיק נעלם! החמורים הרגישו שהצדיק איננו! "ידע שור קונהו, חמור אבוס בעליו, ישראל לא ידע, עמי לא התבונן" הסוסים מודים בצדיק האמת! החמורים מודים בצדיק האמת! זה ממש בושה וחרפה איך אנשים לא רואים את הצדיק! איך אנשים עיוורים! מסתובבים בעולם לא יודעים מי זה הצדיק.       
                  
אדם עם הגאווה שלו, עם היצרים שלו, הוא לא רוצה להאמין בצדיק, הוא לא רוצה לדעת מי זה הצדיק, אבל הסוסים והחמורים הרגישו שהם אבודים בלי הצדיק, מי יחזיק את העולם! מי יגן עליהם! מי שומר על סוסים? מי שומר על חמורים? מי מגן על העולם? הסוסים ןהחמורים יודעים בזכות מי הם חיים! אם הצדיק לא נמצא יהיה רעב! אם הצדיק לא נמצא תהיה שואה בעולם! יהיו מלחמות! זה אומר רבי מאיר שמחה הכהן - תתחילו לראות את הצדיקים! תתחילו ללכת אחרי הצדיקים! תפתחו את העיניים ותראו מי זה הצדיק שבזכותו אתם חיים.
 
הצדיק שרואה את ה' כל שניה ושניה, רק הוא יכול להעביר לנו להחדיר לנו למוחין שלנו לאט לאט שיש ה' בעולם! כי המוחין שלנו הם בחינת עקביים, עור עבה וגס, עור עבה וקשה ונוקשה, שכבר אין להם שום הרגשה בה'! כלום! והצדיק יכול להחדיר בעור הנוקשה הזה, בעור העבה הזה, שיש ה' בעולם, שנרגיש איזה הרגשה בה', והוא יכול לברר לנו את המדמה, מה זה מדמה? מדמה פירושו – שאדם חושב "אני עושה, אני הולך, אני אומר שיעור, אני אמרתי שיעור טוב" הצדיק  יכול לברר לנו את המדמה שנדע שהכל זה מה', אתה אמרת שיעור!? זה ה' נתן לך דיבורים! ה' נתן לך מחשבות! ה' נתן לך רצונות! זה הכל ה'! הצדיק  יכול לברר לנו את המדמה, וגם את המדמה של כל העולם.                                                                                                                                                                                                       לזכות להתקרב לצדיק ולקבל אמונה שלמה בה', לדעת שהכל מה', צריך אתערותא דילתתא, ואיזה איתערותא דילתתא אנחנו יכולים לעשות? האיתערותא דילתתא שלנו היא להפשיט את השכל, לזרוק את השכל, להפשיט את הדעת לגמרי, אני צריך לדעת שאין לי שום דעת! אין לי שום שכל! אין לי שום הבנה! אני לא יודע כלום חוץ מליקוטי הלכות, ליקוטי מוהר"ן גמרא, שולחן ערוך, יורה דעה, חושן משפט, ט"ז, ש"ך, חוץ מתורה ותפילה אני לא יודע שום דבר, אני לא מכיר שום דבר, אני לא יודע מה הולך בעולם, לא מבין מה שקורה בעולם, וצריך לסלק את חכמתו ושיכלו לגמרי, כי אם יש לו איזה טיפת שכל, הוא לא יכול לקבל מהצדיק, הוא לא יכול להבין שום דבר מדיבורי הצדיק.
התקרבות אמיתית  לצדיק זה לשנוא את הפוליטיקה, לשנוא את כל השטויות, את כל הבלי העולם, להתרכז רק בעבודת ה'. אם אדם מחפש פוליטיקה אז אין לו שום קשר לצדיק! הצדיק זה עבודה פנימית פנימית עמוקה, זה עבודה ארוכה זה לא ביום אחד, זה לא בשנה אחת, כל יום מקלפים עוד קצת, עוד קצת, וזה רק בכח הצדיק הזה שכבר אין לו שום רע, ואין לו שום אחיזה בעולם, רק הוא יכול לפתוח את העיניים לכל אחד, לברר לו את המדמה, להראות לכל אחד שיש רק את ה', שיש רק תורה ותפילה, שאין שום ענין משום דבר כאן בעולם, כי הוא עבר את כל הנסיונות שבעולם, כל היסורים שבעולם, כל התהפוכות, כל הנסיונות ועמד בהם, הוא זכה שאין לו שום אחיזה בעולם ולכן יש לו את הכח לברר את המדמה ולתקן את כל הנפשות המקורבים אליו.
"מכנף הארץ זמירות שמענו צבי לצדיק" מה פירוש הפסוק הזה? מה פירוש המילים האלה? מה פירוש : "מכנף הארץ זמירות שמענו צבי לצדיק"? אומר הזוהר ב"וילך" (רפד:) כל הארץ שרה ומזמרת לצדיק! הארץ שרה כפשוטו ממש! מכל קצוות הארץ בוקעת שירה! כל הארץ שרה לצדיק! משבחת את הצדיק! " זמירות שמענו צבי לצדיק" כל הארץ מזמרת לצדיק שמחזיק את כל העולמות! כל הארץ שרה לאותו צדיק שהוא בדרגת משה. בשעה שעם ישראל נכנסו לארץ הם שמעו שירה מכל קצוות הארץ, מכל פינה מכל קצה מכל גבשושית מכל אבן הם שמעו שירה, מההרים מהגבעות, מכל מקום הם שמעו שירה, כל הארץ מזמרת ושרה וכולם מזמרים צבי לצדיק , "תושבחתא דמשה" כולם מזמרים לצדיק שנקרא משה! כולם מזמרים לצדיקים שהם בחינת משה, שאין שום מחשבה ושום רעיון יכולה לתפוס בהם, שכל העולמות מצפים להתגלות שלהם, כולם מזמרים "תושבחתא דמשה" כולם שרים הכל בזכות משה! הכל בזכות הצדיק! כל הארץ שרה ומזמרת לצדיק כפשוטו ממש.
 הדבר הראשון שיהודי צריך לדעת זה על מה העולם עומד ובזכות מי העולם ניזון. העולם עומד על "הצדיק יסוד עולם" צריך לחפש מי אלה הצדיקים שמקיימים את העולם באמת! צריך ללכת בכל העולם לחפש מי זה הצדיק שבאמת בזכותו ניזון העולם, זה הדבר הראשון שצריכים ללמוד זה היסוד לקיום כל התורה, כי אנשים רגילים לומר הרי יש הרבה צדיקים, ודאי שכולם צדיקים! אבל יש צדיקים שהם "יחידי הדורות" יש צדיקים שמשפיעים את המים את המן את ענני הכבוד, הם המגנים על עם ישראל מכל רע, הם המגנים עלינו ולא אף אחד אחר! וזה היסוד הראשון שהוא יסוד כל היסודות, שאדם לא יתגאה שהוא עושה את הכל, אלא ידע שיש צדיקים שהם דייקא הם הפועלים, עליהם העולם קיים, ובזכותם העולם ניזון.  וזהו יסוד וקיום כל התורה כולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.