מאת וויזניצער
ישנה אגדה [איני יודע אם נכונה או לא, אך בוודאי מסתברת] שרבי משה'לה מויזניץ היה בארה"ב בביקור אצל מחותנו רבי משה מסטמר, ואמר רבי משה'לה מויזניץ שהציונים והקנאים חוגגים את יום העצמאות. ר' משה טייטלבוים רגז מאוד על הבדיחה. וכראיה קרא הרבי מויזניץ לשני נכדיו, לבנו של אהרן טייטלבוים - מנדל'י, ולבנו של מנחם ארנסטר - ישראל'יק, ושאל את הבחור ארנסטר, איזה מאורע יש בה' אייר? חשב וחשב, ולא היה לו מענה. פנה אל נכדו השני - טייטלבוים ושאלו, מה יש בה' אייר? הנער החל לחרף ולגדף, יום אידם ימ"ש וכו'.
ישנה אגדה [איני יודע אם נכונה או לא, אך בוודאי מסתברת] שרבי משה'לה מויזניץ היה בארה"ב בביקור אצל מחותנו רבי משה מסטמר, ואמר רבי משה'לה מויזניץ שהציונים והקנאים חוגגים את יום העצמאות. ר' משה טייטלבוים רגז מאוד על הבדיחה. וכראיה קרא הרבי מויזניץ לשני נכדיו, לבנו של אהרן טייטלבוים - מנדל'י, ולבנו של מנחם ארנסטר - ישראל'יק, ושאל את הבחור ארנסטר, איזה מאורע יש בה' אייר? חשב וחשב, ולא היה לו מענה. פנה אל נכדו השני - טייטלבוים ושאלו, מה יש בה' אייר? הנער החל לחרף ולגדף, יום אידם ימ"ש וכו'.
במחלוקת ההשקפתית בין אגודת ישראל העולמית, לסטמר הקנאית, ישנם שני שלבים.
בשלב אחד יש מחלוקת ביניהם, ובשלב השני יש הסכמה מלאה ביניהם.
ההסכמה המלאה היא, שהציונות הוא מפעל של כחי ועוצם ידי, ויש איסור להיות שותף למפעל שכזה "לכתחילה".
המחלוקת ביניהם היא, מה קורה בדיעבד, האם צריך להילחם גם בדיעבד, או שצריך לכופף את הראש ולחיות עם במצב הנתון.
גיוס לצה"ל לפי שני המחנות הוא הסכמה לכתחילה, ועל כן הוא אסור.
האם להילחם בגיוס זה, או למצוא דרכים חוקיות כדי לא להתגייס, היה תמיד בליבת המחלוקת בין גדולי אגודה לרבני סטמר הקנאית.
כמדומני שאת התשובה לצדקת הדרך, תקבלו בסרטון הזה:
לא
נכדו של האדמו"ר מויזניץ, גור, בעלזא, סלונים, ונובומינסק, או הגאונים ר"מ
פיינשטיין, ר"א קוטלר, ר"ח קנייבסקי, ראי"ל שטיינמן, התגייס לצה"ל... אלא
נכדו של הרבי מסטמר...
לתשומת
ליבם של מקדשי המלחמה כנגד גזרת הגיוס, במקום להיפטר מגזרה זו בדרכי חוק
ללא מלחמה, ואולי באמת מטרתם היא, לעורר את הנוער ואת הדור הצעיר כן
להתגייס לצה"ל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.