רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 28 בספטמבר 2014

מבזקים - מפה ומשם


צפת : האברך יעקב דוידזון נסע ביום רביעי שעבר לאומן וביום הראשון של החג נולד לו בן , בהיתר מיוחד של הרב של אשתו הודיעו לגוי במרפאה באומן שיודיעו לבעלה על בנו שנולד ושיעשה שלום זכר בשבת
------------------
היכל ישיבת פונביז׳: למרות מערכת המיזוג החדשה אדם אחד התעלף במהלך תפילת מוסף ביום הראשון, בעקבות העומס הרב, ולאחר ההקמה של שתי יצעים חדשים, האדם טופל על ידי רופא שנמצא במקום התפילה הסתיימה ביום הראשון בשעה 15:00 וביום השני בשעה 14:30.
 ------------------
לובלין: בשל חולשתו של מרן פוסק הדור בעל שבט הלוי הגר"ש וואזנר שליט"א לא תקעו באמצע תפילת שמונה עשרה רק בסוף. אברך התעלף באמצע מוסף יום א' ופונה ל'מעיני הישועה'. ביום א' סיימו ב- 2:15, יום ב' ב- 1:30.
 ------------------
ביזנייעס: אלפי חסידי צאנז עברו  בימי ראש השנה במחיצת של כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז בקרית צאנז בנתניה. התפילה הסתיימה בשני הימים בשעה 6:00.
 ------------------
 ביזנייעס: אלפי חסידי לעלוב שהה בימי ראש השנה ושבת בעיה"ק ירושלים עם כ"ק מרן אדמו"ר מלעלוב שליט"א כמנהג לשהות שם בראש השנה. התפילה ימי ראש השנה הסתיימה בשעה 5:00.
 ------------------
 ראש השנה עמוס עבר  במירון.מתנדבי הארגון הגלילי חסדי שבתאי היו עסוקים במהלך כל החג בטיפול בעשרות מקרים רפואים מהם כויות חתכים פציעות שונות ומתן תרופות לחולים שלא הצתיידו מראש בתרופות.מתנדבי הארגון אף סייעו לכוחות מד"א במתן עזרה ראשונה במס' מקרים רפואים שבהם נדרש פינוי לבית החולים.בחסדי שבתאי קוראים לקופ"ח השונות להרים את הכפפה ולסייע במימון רופא נוכרי מסודר שישב במירון כל החג וייתן מענה רפואי.
 ------------------
בבית הכנסת הגדול בירושלים השתתפו בתפילות החג נשיא המדינה ראובן ריבלין. וכן רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו הרב הראשי דוד לאו שליט"א.
 ------------------
רבבת אנשים עברו בליל החג לפני מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי להתברך לשנה טובה, מרן ישב למעלה משלוש שעות לקבל קהל, גדרות מיוחדים הוקמו לאורך רחוב רשב"ם למען הסדר, התפילה הסתיימה בשני הימים ב 12.
 ------------------
'חב"ד-שטורעם': שליח חב"ד בנפאל חזקי ליפשיץ נעצר לפני החג בקטמנדו בשל טעות של פקיד בהחתמת אשרת השהייה שלו ושוחרר בצהריי היום השני של ר"ה. מאות מטיילים שהשתתפו בתפילות ובסעודות שהכין מראש התפללו לשחרורו.
 ------------------
מרן הגר"ח קנייבסקי תורם בערב ר"ה לקופת הצלה גוש דן
 ------------------
ויז'ניץ: האד' בהוראה לחסידיו בס"ג: לא לנסוע בי"ג מידות לקבר רחל ומערת המכפלה בעקבות בעיות של תערובת.
 ------------------
 נס במונסי: נכד האד' מויז'ניץ מונסי שרולי הגר התעורר במהלך החג. אשתו וילדיו יצאו הלילה לארה"ב, מחר תתקיים הערכת מצב של הרופאים.
 ------------------
הטיסות האחרונות של ערב חג לאומן. לא הספיקו להגיע. החסידים נישארו בקייב חג ושבת. ורק עכשיו החסידים עושים את דרכם לאומן...

להמשך המבזקים כנסו כאן:



 ------------------
שר הביטחון בוגי יעלון בראיון ל"גלי ישראל" שוב תקף שר הביטחון את התנהלות הקבינט במהלך "צוק איתן". לדבריו, אחרי שבועיים חמאס הפנים שצריך להפסיק את האש, אך עקב הפיצול בישראל הוא לא חדל מהירי. "זה נזק שלא ניתן להמעיט במשמעותו"
 ------------------
הנשיא הרוסי פוטין שלח את הברכה לרב לזר, הרב הראשי של רוסיה, לכבוד ראש השנה ש"הינו חג עתיק יומין ונערץ", כלשונו. גם ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, וראש עיריית מוסקבה שלחו אגרות.
 ------------------
באג חדש בשם Shell Shock התגלה בליבת מערכות לינוקס ומק המאפשר לפורץ להשתלט על מחשבים אישיים ואף שרתים באמצעות שלוש שורות קוד בלבד.
------------------
אתר 'קוקר' בפרויקט מיוחד: "ימי הדין במחיצתם של גדולי ישראל ובחצרות הקודש". הגראי"ל לא יצא מביתו. אלפים התברכו אצל הגר"ח. ומתי סיימו בגור?
 ------------------
דרמה בחסידות דושינסקי במהלך החג כאשר תמהוני מהסקריקים התפרץ לעברו של האד', וצעק שהאדמור מסייע לחפור קברי קדמונים
 ------------------
הרמן ב'קוקר': במהלך החג התחוללה דרמה במלונות "באלי" ו"לאונרדו קלאב" בטבריה בעיצומה של ראש השנה, עקב הרעלת מזון.
------------------
ארגון הטרור ג'בהת א-נוסרה הפועל בגולן הסורי מאיים כי יפגע במטרות של מדינות מהקואליציה שנלחמת בארגוני הטרור באזור. "המלחמה לא תיגמר תוך חודשים או שנים" הזהיר
 ------------------
צפו בוידיאו: המל"ט "המתאבד" המהפכני מתוצרת ישראל, שיגיע עד לאיראן: עם ראש נפץ גדול המופעל ברגע שהוא פוגע במטרה, מערכות צילום וזיהוי מטרות מתקדמות וטווח טיסה עצום למרחקים.
------------------
סיון רהב מאיר בפייסבוק: וידוי: אני פריקית של הכותרות החדשותיות-רוחניות-תמימות האלה בעיתונות החרדית בימים שאחרי חגים. עמוד ראשון הבוקר בעיתון "המודיע": "המוני בית ישראל גדשו את בתי הכנסת בימי ראש השנה ושבת". עמוד ראשון עיתון "המבשר": "ימי ראש השנה נחגגו עם ידי המוני בית ישראל בהתעלות נשגבה". לא בלעדי, לא סקופ, אבל היי, אמת בפרסום!
 ------------------
גשמים וסופות רעמים צפויים מחר ברחבי הארץ: לאחר השרב של סוף השבוע, יהפוך מזג האוויר לקריר כשהטמפרטורות ירדו וגשם מקומי יפקוד את הצפון ואת מישור החוף. רק בהמשך השבוע תחול התחממות מועטה.
 ------------------
 מצחצחים חרבות: נתניהו מתכוון להתייחס במשאו לדברים החריפים שהטיח אבו מאזן בישראל ביום ו' האחרון. מבטיח: "אני מתכוון לומר את האמת של אזרחי ישראל מול כל העולם". מ. החוץ האמריקאי: "הנאום פרובוקטיבי, פוגעני ולא תורם לחזון שתי המדינות"
 ------------------
'קוקר': המופת של האדמו"ר מאמשינוב: האדמו"ר הבטיח שספר התורה שנגנב יחזור - והוא נמצא בכפר ערבי כמה שעות לפני התקדש החג
 ------------------
למרות בקשתו המפורשת, למעלה מחמישים חסידים שהו בראש השנה עם הרב ברלנד בהולנד. "היתה אוירה עילאית" מספר אחד החסידים שהיה במקום
 ------------------
חצות בסקופים:משה ויסברג בסיקור ענק מחצרות הקודש,באיזו חסידות הלחין הרבי 10 ניגונים חדשים? ובאיזו ישיבה בחורים התעלפו מן החום? החידושים בגור בבעלזא ויז'ניץ ובעשרות חצרות וישיבות. ישראל כהן:סערת החזנים בציבור הליטאי, מתברר כי ברוב בתי הכנסת הכל בא על מקומו בשלום, הגר”י ונדרולדה ר”מ ישי' גרודנא שימש חזן בביהכנ”ס המרכזי רמת אלחנן והחזנים בביהכנ”ס ב'יד אהרן' נותרו בתפקידם. יקי אדמקר היישר מאומן:עשרות אלפים כמידי שנה הגיעו לכאן למרות הערכות על ירידה במס' הטסים.
 ------------------
'בחדרי': בחור אמריקאי בן 20 נעצר הערב כשנתפס פורץ דרך חלון לבית האד' מקרעטשניף ירושלים.
 ------------------
בירושלים ביום נורמלי מפנים בין 1000ל1200טון עכשיו יש בירושלים 4500טון שלוקח בעבודה במשמרות מנימום  יומיים מלאים התחילו הערב בנקודות של הצטברות חריגה וימשיכו עד ליום שני בצהרים .אני מזכיר לכולם שבשנה שעברה הפינוי הסתיים ביום ג בצהרים השנה בהערכות מוקדמת ובגיבוי המנכל ומ"מ ראש העיר הרב דייטש נעשתה עבודה מסודרת ערב החג והוחלט לראשונה בירושלים שהפינוי מהנקודות של ההצטברות החריגה תחל כבר מהלילה בכדי לקצר את לוחות הזמנים בתקוה לסיים מהר ככל שניתן
אחד המעלות של מאיר פרוש הח"כ. הוא: שלפני כמה שנים הוא ניסה להוביל מהלך שבחגים ארוכים כמו השנה או חג שבועות שיוצא יומיים בגלל שבת וכדומה. שיפנו את פחי האשפה על ידי גויים. מיד קמו כל הסיקריקים והנטורי קרתא ושאגו עם הפגנות "חילול שבע'ת". ואיימו עליו. הוא עצמו ישב עם כמה מראשי העדה. והסביר להם שזה לא שונה מהגויים הערבים שמנקים בישיבת מיר או בחצר תולדות אהרן וכו'. אך ההסבר נפל על אוזניים ערילות. והחיסרון שמאז אנחנו סובלים מהריח מפני שלא לא עמד על שלו. . .
 ------------------
היורה כבר כאן: גשם ממירון ועד חיפה, מערכת הגשם הראשונה לעונה שמבשרת את בוא היורה כבר כאן, בשעות הבוקר המוקדמות התחיל לרדת גשם באזור מישור החוף הצפוני, בעיקר באזור הקריות וחיפה, גשם יורד כעת גם באזור מירון, מאגף התנועה שבים ומזכירים את הסכנה שאחרי גשם ראשון שכן הכבישים מאד חלקים. סעו בזהירות!
 ------------------
דרעי ב'קול ברמה': הרב עובדיה אהב את 'יום ליום' אבל קרא בכל בוקר את 'המודיע'.
 ------------------
בארה"ב נפטר הרב מיכאלאוויטש האד' מראדוויל - מונסי, סבל יסורים במשך שנים. בן 73. הלוויתו מחר בארץ. (אחותו הרבנית ממחנובקה תשב שבעה בארץ).
 ------------------
ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר מנמל התעופה בן גוריון בדרכו לניו יורק לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם מחר.
 ------------------
טרם עלייתו למטוס אמר נתניהו לעיתונאים: "בנאומי אהדוף את כל השקרים שמוטחים כלפינו ואומר את האמת על המדינה שלנו ועל החיילים הגיבורים של צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם".
 ------------------
 גופת אדם מבוגר נמצאה בין שיחים בשטח הסמוך לאולם גן הדסים במודיעין עילית,הרקע לאירוע נבדק.
 ------------------
חשד: אישה ירתה באקדח כדי לאיים על בעלה בעת שבתה התינוקת לצדהתושבת פתח תקווה בת 33 נעצרה בחשד כי ביצעה ירי בדירתה בזמן שבתה התינוקת שהתה בבית. על פי החשד, האישה שוחחה בטלפון עם בעלה ואז ירתה במטרה לאיים עליו.
 בעקבות הירי, הבעל הזעיק את המשטרה והיא נעצרה. לא היו נפגעים באירוע. יש לציין כי האישה בעלת רישיון להחזיק באקדח. בחקירתה היא הודתה במיוחס לה ובמשטרה מייחסים לה עבירות של איומים ותקיפת בעלה.
 ------------------
רכבו של בנה של שופטת בית משפט השלום בירושלים הוצת הלילה בהרצליה. השופטת הגיעה להתארח אצל בנה בביתו בעיר.
 האש התפשטה לרכבה של השופטת שגם כן עלה בלהבות. בעקבות האירוע נפתחה חקירה במשטרת גלילות ושם אומרים כי אין קשר בין השופטת להצתה אלא כנראה מדובר בסכסוך של הבן עם שכן שלו.
 ------------------
גורם רשמי של משטרת יפן מסר כי ככל הנראה 30 בני אדם מתו כתוצאה מדום לב בהתפרצות הר הגעש אונטקה במרכז המדינה. הגורם מסר כי 30 בני אדם נמצאו סמוך לפסגת ההר כשהם מחוסרי הכרה, ללא נשימה ודופק.
 ------------------
עם זאת, המטיילים עדיין לא נבדקו על ידי רופא ולכן אין הכרזה רשמית על מותם בשלב זה.
 ------------------
דאגה בויז'ניץ-מונסי: האד' חלש מאוד ואמש אושפז בביה"ח מחשש שנדבק בחיידק. בר"ה היה רק בשחרית וחצי מוסף ביום הראשון ואמש במוצ"ש יצא לברך את הקהל.

------------------
 משדר חצות בנייעס החרדי:

מזכיר מועצת חכמי התורה הרב אמיר קריספל שהיה עוזרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בראיון: "זהו יום קשה לעם ישראל, המורשת והדרך של הרב שזורים בכל הספריםך הרבים שהוציא לאור. היום בעלי בתים יודעים הלכות בזכות הספרים שמרן חיבר. מרן כיתת רגליו בכל העולם למען החינוך הטהור של בני ובנות ישראל, היום בציבור הספרדי יש יותר בחורי ישיבות מבציבור האשכנזי". ומה הסיפור המיוחד שזכור לו מהשהות הרבה במחיצתו של מרן? ומה קרה כשראש הממשלה המתין למעלה מחצי שעה שמרן יסיים ללמוד?

הרב עובדיה יוסף נכדו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בראיון לרגל שנה לפטירה: "צוואתו ומורשתו של סבא היתה ללמוד תורה ללא הפסקה, נכון שיש רגעים שצריך להפסיק ולעסוק בצרכי ציבור וזיכוי הרבים, אבל המסר הוא תורה ללא הפסקה". וכיצד הוא מסתדר עם שמו המיוחד?

שליח הנייעס החרדי לאומן אלי כהן בראיון: "היה ראש השנה מרומם, הכל עבד כמו שצריך ולראשונה ללא אירועים חריגים!". ומה הבעיה עם הכשרות באומן?  וכיצד דואגים להאכיל מעל 30 אלף איש?

ובפינת ההקלטות:
הרב אריה דרעי מסכם שנה ללא מרן
ח"כ דני דנון תוקף את נתניהו וטוען "בחירות עוד השנה"
והראיון הבלעדי לערוץ 2 של נשיא המדינה רובי ריבלין שמדבר על הכל וגם על פרישתו של סער.

יוסי קרוייזר בסיקור מיוחד ומרתק כל הפרטים מכל חצרות הרבנים והאדמו"רים בראש השנה.

וקטעים מהמשדר המיוחד על מרן זצ"ל ברדיו קול ברמה

להאזנה: 055-980-8000 או מכשרים 055-978-3335

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.