הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת בהר [ בחוקותי
] תנש"א
סימן יד , ויש לקשר האמור לעיל עם הוראה לפועל בענין שהזמן גרמא ,
א ] להקהיל קהילות בכל שבת להכנס בבתי כנסיות ובבתי מדרשות ללמוד בהם
תורה לרבים , [ כולל גם באופן דהעמידו תלמידים הרבה ] אשר , אם הדברים אמורים בכל
שבת , בשבת שממנו מתברך זמן מתן תורתנו על אחת כמה וכמה ,
ב ] לעורר ולזרז בכל מקום ומקום שבקריאת עשרת הדברות בזמן מתן תורתנו
יהיו בבתי כנסיות כל ילדי ישראל [ גם הקטנים ביותר , ועד לתינוקות שבעריסה ] שהם
הערבים לקבלת התורה , בנינו עורבים אותנו , וכל זה – בהדגשת ב' הקצוות דביטול
ומציאות
[ מאמר אחד ועשרה מאמרות ] האמורים לעיל , מחד גיסא – ענין הביטול שמודגש
בהתאחדות עם כמה וכמה מישראל , להקהיל קהילות , ובפרט על ידי התאחדות דכל בני
ישראל , האנשים והנשים והטף , בשעת קריאת עשרת הדברות , היינו , שההתאחדות היא לא
רק עם האנשים שבערכו ובמדרגתו בלימוד התורה [ להקהיל קהלות , , ללמוד בהם תורה
לרבים ] , אלא גם עם קטנים וקטני קטנים , שכולם יחדיו באים לבית הכנסת תכלית
הביטול , ולאידך גיסא – ביחד עם הביטול שבהתאחדות עם כמה וכמה מישראל , מודגש גם
תוקף המציאות דכל אחד ואחד מישראל בפני עצמו [ כבענין הפקודים ] , שכל אחד ואחד
מהם מקבל את התורה ,ולומדה ומשיגה בהבנה והשגה שלו [ עד שמחדש בתורה ] , כל חד וחד
לפום שיעורא דיליה ,
סימן טו , ויהי רצון – והוא העיקר – שההחלטה להוסיף באחדותם של ישראל
כהכנה לקבלת התורה [ שנאו את המחלוקת ואהבו את השלום ] תמהר ותפעל תיכף ומיד ביטול
הגלות [ שסיבתו היפך אהבת ישראל , ובהבטל הסיבה בטל בדרך ממילא המסובב ] ותיכף
ומיד הרי היא הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , שאז יהיה שלימות הענין
דמתן תורה , תורה חדשה מאתי תצא , ובפשטות – שעוד לפני זמן מתן תורתנו , ולפני ראש
חודש סיון , בעמדנו בשבת מברכים חודש סיון , שבת פרשת בהר – בחוקותי , זוכים לקיום
היעוד והסיפור שבהתחלת פרשת בהר , כי תבואו אל הארץ וגומר , ובהתחלת פרשת בחוקותי
, ונתנה הארץ יבולה ועץ השדה יתן פריו , עתידה ארץ ישראל שתוציא גלוסקאות וכלי
מילת , ואילני סרק עתידים לעשות פירות , ובהמשך לזה באים לספר הפקודים – המנין דכל
בני ישראל וכל אחד ואחד מישראל , על דרך מה שכתוב ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל
, וכולם יחד נעשים מציאות אחת דקהל גדול , ועד למנין העשירי , ביחד עם השירה
העשירית

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.