מאת בעלזער
כתגובה
על מה שכתבת לפני החג על הסדר נאכט בבעלזא להלן הזמנים של שנה זו האדמו"ר
שליט"א נכנס לסדר בשעה 9:50 ויצא להפסקה בשעה 1:10 וחזר להמשך הסדר בשעה
2:10 וגמרנו את הסדר בשעה 3:50 .
ז"א תפילת החג שנגמר ב9:15 ועד הכניסה לסדר זה 35 דק זמן מינימלי לבחורים להתארגן על המקומות והחלק הראשון כבר לקח 3 שעות ועשרים דקות לאחר מכן הפסקה בשביל הבחורים שילכו לאכול את הסעודה באולמות כי אין מצב שיוכלו לחלק את הסעודה במקום ואחרי זה סיום הסדר שעה וארבעים דקות ז"א עריכת הסדר נטו חמש שעות.
בענין אפיקומן האדמו"ר שליט"א אוכל אפיקומן מיד לאחר הכזיתים ומדלג על פי הרוב על הסעודה עצמה הבחורים וכן רוב החסידים עושים את התנאי של האבני נזר
למעשה דעת הבני יששכר שאם עסוקים בהגדה וכל המצוות מותר לאחר אפיקומן לאחר חצות. דעתו שכל זה הוא רק כדי להרחיק את האדם מן העבירה
וכל זה הוא באכילת הפסח שיש להסתפק אם יש גם גזירת נותר אבל מצה ואפיקומן שאין בזה נותר יש לזה דין של קרי"ש בערבית
ודבר זה נהגו גדולי הצדיקים בכל הדורות להקל בעניין חצות כשעסוקים בשאר מצוות הלילה ובפרט כשיש שומרים כדין קריאת שמע בערבית
ז"א תפילת החג שנגמר ב9:15 ועד הכניסה לסדר זה 35 דק זמן מינימלי לבחורים להתארגן על המקומות והחלק הראשון כבר לקח 3 שעות ועשרים דקות לאחר מכן הפסקה בשביל הבחורים שילכו לאכול את הסעודה באולמות כי אין מצב שיוכלו לחלק את הסעודה במקום ואחרי זה סיום הסדר שעה וארבעים דקות ז"א עריכת הסדר נטו חמש שעות.
בענין אפיקומן האדמו"ר שליט"א אוכל אפיקומן מיד לאחר הכזיתים ומדלג על פי הרוב על הסעודה עצמה הבחורים וכן רוב החסידים עושים את התנאי של האבני נזר
למעשה דעת הבני יששכר שאם עסוקים בהגדה וכל המצוות מותר לאחר אפיקומן לאחר חצות. דעתו שכל זה הוא רק כדי להרחיק את האדם מן העבירה
וכל זה הוא באכילת הפסח שיש להסתפק אם יש גם גזירת נותר אבל מצה ואפיקומן שאין בזה נותר יש לזה דין של קרי"ש בערבית
ודבר זה נהגו גדולי הצדיקים בכל הדורות להקל בעניין חצות כשעסוקים בשאר מצוות הלילה ובפרט כשיש שומרים כדין קריאת שמע בערבית
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.