בס"ד
הרה"ח
עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום
וברכה
אחד"ש
מצורף
בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת אמור תנש"א
סימן
ו , מכיון שהגאולה האמיתית והשלימה באה על ידי משיח צדקנו , מובן , שגם במשיח ישנם
שלושת הענינים [ באל"ף ] של גאולה , ובהקדם הדיוק בדברי הרמב"ם שמלך
המשיח הוא מבית דוד ומזרע שלמה , דלכאורה אינו מובן , מה שכתב מבית דוד
[ כמו שהוא כותב גם כן בספר היד ] הרי זה מפני שבבית דוד הוא עיקר
המלכות , כיון שנמשח דוד זכה בכתר מלכות לו ולבניו כולהו עד עולם , מלכי דוד הם
העומדים לעולם , אבל מהו הרמז
ב
ומזרע שלמה? ויש לומר [ בפנימיות הענינים ] , בימי שלמה היה מעין המצב דהגאולה
האמיתית והשלימה , בזמן דוד היו מלחמות , עד שדם לרוב שפכת [ ולכן לא היה ביכולתו
לבנות את בית המקדש ] מה שאין כן בזמן שלמה שרר שלום , ולכן הוא נקרא שלמה , כי
שלום היה בימיו – מעין שלימות השלום לעתיד לבוא , ויש לומר שהטעם על זה , כי אצל
שלמה היה שלימות החכמה – ויחכם מכל האדם , זאת אומרת שנוסף לעצם ענין המלכות היתה
אצלו גם שלימות בחכמה , ועוד יותר , ותרב חכמת שלמה , , מכל חכמת מצרים – היתרון
של האל"ף
[ אאלפך חכמה ] שמתגלה על ידי גולה [ חכמת מצרים ] , ובכח זה כל חכמי
הגוים נתבטלו בעצם לגבי חכמת שלמה כי שלום היה בימיו , עד שהאומות הביאו לשלמה את
ניצוצי הקדושה
[ כידוע בנוגע למלכת שבא ] – מעין שלימות השלום לעתיד לבוא , שלא
ירעו ולא ישחיתו גומר , כי מלאה הארץ דעה גומר , על דרך הבירור על ידי עסק התורה
דבחכמה אתברירו בביטול הרע בעצם כמו לעתיד לבוא דכתיב וראו כל בשר בחינת ראיה
דחכמה כולהו וידע כל פעול כולהו , ויש לומר שזה נוגע לשלימות ענין המלכות , שלכן
אצל שלמה היתה מלכות בשלימות וישב שלמה על כסא השם במצב של מנוחה ושלום [ בכללות ]
, בערך למלכות דוד עליה היו קטרוגים וערעורים כולהו , ואילו זכו היתה מלכות שלמה
שלימות ענין המלכות ובית ראשון היה הבית הנצחי , בגאולה נצחית , אבל בגלל שנתערבו
ענינים בלתי רצויים , היה לאחרי זה קרוע אקרע את הממלכה ,
[
למלכות יהודה ומלכות ישראל ] ואחר כך היה החורבן , ולאחרי זה – חורבן בית שני ,
וגלות זה האחרון – עד שתחזור שלימות ענין המלכות על ידי מלך המשיח , למעלה ממלכות
שלמה , כשמלך אחד יהיה לכולם למלך גומר ולא יחצו עוד לשתי ממלכות עוד , ודוד עבדי
נשיא להם לעולם , ועל פי זה יש לומר ההדגשה שמשיח הוא מבית דוד ומזרע שלמה –
כי החידוש של משיח יהיה מורכב ממעלת דוד [ מלכות ] ומעלת שלמה [ שלום ] על ידי זה
שלמשיח יהיה שלימות ענין המלכות , כולל חכמה שבמלכות
[ כמו שמתגלה על ידי גולה , חכמת מצרים ] עד שאותו המלך שיעמוד
מזרע דוד בעל חכמה יהיה יותר משלמה , עד שלימות ענין המוחין [ בבחינת פלא ] נוסף
על מוחין ומדות ומלכות – כמו שכתוב ונחה עליו רוח השם רוח חכמה ובינה רוח עצה
וגבורה רוח דעת ויראת השם , וכידוע שמשיח יהיה הן מלך והן רב , וילמד כל העם תורה
, כולל – הנפלאות של פנימיות התורה ,
בברכת
התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.