רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 ביולי 2013

המחקר החדש של 'מכון הרצוג לניסויים בבני אדם'

מאת בעלזער

אחר שהמכון סגר את עניין שיעור ג' בישיבות גדולות של בעלזא שבחוריהם לא יורשו להמשיך ללמוד בישיבות ועליהם תוקדש כתבה נפרדת, המכון ניגש לטפל ולערוך ניסוי בבחורים העולים לשיעור א' בישי"ג לקראת חודש אלול הבעל"ט.
כיון שישי"ק אחת נסגרת כעת, לא ניתן עוד להשאיר בחורים בשיעור ד' בישי"ק, ולכם נמצא שכמות עצומה של בחורים עולים השנה לשיעור א' ישי"ג (כ450 בחורים) ומתחלקים ל4 ישיבות, ירושלים, ב"ב אשדוד וחיפה, זאת כאשר עד היום הישיבות היו רגילות ל60-70 בחורים בשיעור לכל ישיבה.

בישיבת אשדוד טען ר' יוסל קוט שהוא אינו רוצה להעיף את בחורי שיעור ג' והוא אינו מוכן לקבל יותר מ80 בחורים לשיעור א'.
'מכון הרצוג' החליט לקחת ממנו את בחורי שיעור ג' בעל כרחו, אולם השאיר אותו לרצונו עם שיעור א' של 80 בחורים בלבד!. מה שיגרום לפיחות משמעותי בתקציבו מאת המדינה ומאת ה'מרכז.
בב"ב ייכנסו כ110 בחורים בשיעור א' וכמות דומה בישיבת חיפה.
גולת הכותרת וההמצאה הנוכחית של 'מכון הרצוג' היא ישיבת ירושלים - אגריפס, בניהולו של שלמה פרידמן משת"פ של המכון, בה ייקלטו השנה 160! בחורים בשיעור א'.
הא כיצד?
שיעור א' יתחלק לשתי הקבצות, הטובים יותר והחלשים יותר, כאשר החלשים יותר כ60 במספר, ילמדו באגף נפרד לגמרי בישיבה עם מטפלים מיוחדים ומג"ש מיוחדים ועם סטיגמה מיוחדת של 'שוואכע בחור',
לשם כך דואגים במכון הרצוג לקחת את המתחם של 'כולל עיון' הנמצא בישיבת אגריפס, להוציא משם את הכולל ולהכניס שם את הקבצה ב' של שיעור א' החדש.
השמועות מספרות כי בימים אלו מתנהל דין תורה על נושא ה'כולל עיון' שאינם רוצים לעזוב את המקום.

הבעייתיות שבדבר היא בכך שבמחוזותינו, בחור שילמד בהקבצה ב' יישאר עם סטיגמה של בחור נחשל ויינזק קשות בשידוכים.
זאת ועוד, 'מכון הרצוג' אינו מיידע את ההורים כלל בתוכנית זו, אלא ימתין עד לרגע האחרון בו הבחורים כבר יעלו על האוטובוסים לישיבות ורק אז יפרסמו את רשימת השמות והחלוקה מי ילך לאיזו ישיבה ומי לאיזו הקבצה. הורים שישלחו את בחוריהם בבטחה לישיבות, יגלו פתאום שבנם הפך להיות סוג ב' לכל חייו...

אולם ב'מכון הרצוג' כמו בכל מכון לניסויים בבני אדם, אינם מתרגשים מכמה בחורים שאולי חייהם יהרסו, הרי לשם כך הוקם המכון, ומקסימום אם התוכנית לא תצליח אז בשנה הבאה יחליפו תוכנית ויערכו ניסוי חדש...

תגובה 1:

  1. מאת מכניבקער חוסיד

    די לכנופיית האינטרנט המכניבקאית
    מדובר בכמה פירחחים מכניבקאים בודדים שלהם מיליוני ניקים וטוקבקיסטים בשמות שונים ,
    כל ההשמצות נגד חצר בעלזא חוזר אליכם כבומרנג
    הציבור שואל מי מממן את כנופיית האינטרנט המכניבקאית המשמיצנית ?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.