רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 ביוני 2013

חסיד גור כאוב שואל מדוע איפה ואיפה ביחס שלי בין הרבי לר' שאול אלתר כאן בבלוג

כדרכי אני מעלה מכתבים כאלו, במיוחד כשכותב זאת חסיד כאוב, זכותו להתבטאות, ובשל קוצר הזמן אם יהיה לי עוד כמה דקות פנויות היום בל"נ אתייחס לדבריו אחרת בל"נ בפעם אחרת

ר' חיים,
למה אתה נוהג איפה ואיפה? כלום משוא פנים יש בדבר?
למה כל דבר שקשור לאדמו"ר שליט"א מגור  –  אוטומטי מוצג אצלך באור שלילי,
ואילו ר' שאול אלטר ראש ישיבת שפת אמת  –  זוכה לסימפטיה ואהדה?

·         האם העובדה שר' שאול יודע כמה קטעי קצות ונתיבות הופכת אותו לאישיות דגולה ורצינית יותר מהרבי שליט"א? אנחנו הרי יודעים שלא זה המדד, ובפרט באדמורי"ם ומנהיגי חצרות שמה שקובע הוא עבודת ה' וגדלות הנפש ועבודת המידות!
נכון שהדרך של הרבי שליט"א אינה פופולרית, כאשר בין השאר הוא בעד לימוד בקיאות בישיבות ונגד העיון, אך הוא נוקט בשיטת אביו הלב שמחה זצוק"ל, וכמו שהיה נהוג בפולין טרם הושפעו כאן בארץ מישיבות ליטא, ומה פסול יש בכך?
אכן ר' שאול ממשיך שיטת אביו בעל הפני מנחם שאחז מעיון ופלפול, אך זו כבר שאלה ומחלוקת עתיקת יומין שכבר נזכרה בגמרא "סיני ועוקר הרים איזה מהן עדיף", ואלו ואלו דברי אלוקים חיים, ומה לנו להידרש לכך?
וגם אם נניח שהראש ישיבה יגע בתורה (יותר נכון: בתיירה) ויותר מוערך בציבור החרדי בגלל זה, אבל זה לא המדד האמיתי!

·         נכון גם שהרבי אינו פוליטקאי ולא יודע להתנהל מול קהילות וציבורים אחרים ואין לו יחצני"ם, זה גורע מעבודת ה' שלו??? אז מה אם בתקופת ההנהגה שלו המעמד הפוליטי של חסידות גור בשפל? ממתי אנו מודדים ובוחנים נושאים רוחניים לפי פרמטרים של פופלריות? עוד מעט כבר ניבחן ונבחר רבנים ואדמורי"ם לפי סקרי דעת קהל ומחקרי שיווק או שליחת SMS. לאן הידרדרנו???

·         אז נכון שהראש ישיבה יודע לנאום בצורה סוחפת יותר ויש לו רטוריקה מוצלחת ממנו, זה הופך אותו לבעל קרבת אלוקים יותר מהרבי שליט"א (שאגב כל מי שלומד את השמיעסן שלו לעומק נוכח בכח החידוש שלו, ובכך שהתורות שלו מכילים יסודות חשובים בחסידות כמו בקיאות עצומה בש"ס ופוסקים)???

·         אז מה אם לא כל הילדים של הרבי בעלי מדרגה כמותו, ויתכן אפילו שחלקם מושחתים או בורים, אני בטוח שבמסתרים תבכה נפשו ע"כ. וכי בנים אכלו בוסר ושיני אבות תקהינה?!
יש לנו בכלל כלים למדוד גדולי ישראל? מי אנו שנעשה את זה?!

המצב הגיע לידי כך, שלא משנה מה קורה, הרבי תמיד יהיה מוכפש רחוב בבחינת "שעיר לעזאזל"
ובכל התרגילים הפוליטיים והמלוכלכים-נכלוליים של ליצמן  -  מאשימים אותו
ובכל מהלך פוליטי בבחירות כמו תמיכה בברקת  -  מאשימים אותו (למרות שאני יודע מקרוב, שלו אישית לא היה חלק בזה, ולא מחשבותינו מחשבותיו)
ובכל הדין ודברים של נאמני צוואת הלב שמחה למול נחמיה מנדל  -  מאשימים אותו
ובכל מה שעושה המאפייה של בורנשטיין-גוטרמן ושות' להעביר את נכסים והמוסדות על שם מקורבים (בדאגה לאחר מאה ועשרים)  -  מאשימים אותו
וכל ישיבה שנסגרת בגור מחמת קשיים כלכליים או הסתבכות עם השלטונות, כמו ישיבת חיפה, מאור יעקב (טלזסטון) וישל"ץ  -  מאשימים אותו
וכל רב שמסתבך עם העסקנים כמו ר' מנדל שפרן או הרב מוזסון והרב וקסלשטיין  -  מאשימים אותו
ואם מחר שלמה צבי שולח איזה טרוריסט לעשות שפטים באיזה אברך  -  מאשימים אותו

ועושה רושם שבכל רעה חולה שיש בציבור החרדי הוא מואשם בה אוטומטית. זה לא מוגזם?
ולמה הרשעות הזאת להציג אותו כאיש מדון ומריבה?

עושה רושם שא"א לראות עליו זכות, ואין שום דבר טוב שעשה בכל תקופת ההנהגה שלו. היתכן???
·         מה עם זה שהוא הקים והעמיד דור שלם של גדודי בחורים ואברכים תלמידי חכמים מופלגים שיודעים את כל הש"ס והמשנה ברורה ישר והפוך, שאין להם מה להתבייש משום חסידים או ליטאים אחרים ("גירא בעינא דשיטנא")?
·         מה עם זה שהוא עומד בפרץ לגדור גדר בכל דבר שבקדושה, כמו הפלאפון הכשר והמאבקים על קדושת השבת, ועוד?
·         מה עם זה שמטפח ומעודד בחורים צעירים לדעת מסכתות שלמות גפ"ת בקדושה ובטהרה? וכן הוכיח שגם ילדים קטנים ממש יכולים ומסוגלים להתחיל ללמוד כמויות של דפי גמרא?
·         מה עם זה שהוא משקיע הרבה בבן אדם לחבירו בתור גור? וכדוגמא קטנה ניתן למנות את זה שביטל לחלוטין את הדחיפות והשירעס שהיו מאבני היסוד של החסידות כל השנים? ורק מי שהוא חסיד גור יודע להעריך את המשמעות של ביטול דבר כזה שהיה מאושיות החסידות כל הדורות ונקשרו סביבו העכרע זאכען, עד שבא הרבי שליט"א וקבע כי בן אדם לחבירו גובר על כל משהו אחר
·         ומה עם זה שביטל את המנהג המקודש בחסידות לחדש כל שנה ניגונים, כי לדעתו אינגרנאן שעומד בראש השנה ויום כיפור יוכל להתחבר לתפילה יותר עם ניגון שמכיר מאשר הופעה קונצרטית בביצוע מקהלה, היש לך התחשבות גדולה מזו?!
ואלו דוגמאות בודדות מני רבות אחרות!!!
ואגב, שמעתי מכמה מקובלים ברי סמכא, ביניהם החלבן ורבי דוד אביחצירא שליט"א, שהמחלה הקשה של הרבי שליט"א הוא דבר שנטל על עצמו לכפר על הדור וכדי להצילו מרדת שחת בחבלי משיח המרים והגועשים!

אלו דברי שפל אנשים, זעירא דמן חברייא, אשר לבו שותת דם כנגד המקטרגים, טופלי האשמות שווא ומוציאי לעז, המדברים על צדיק עתק בגאוה ובוז


16 תגובות:

  1. יהודי יקר ,

    הרב שאולזון נטל על עצמו משימה חשובה מאוד - לבער קוצים מן הכרם.

    אבל בדרכו הוא מכלה גם גדיש וקמה.
    כיוון שניתנה רשות למשחית - שוב אינו מבדיל בין צדיק לרשע. גם בקדושיו לא יאמין ואפילו ברב שך ישים תהלה.

    השבמחק
  2. לעומת הררי השחיתות והסיאוב אתה מציג אי אלו תקנות שוליות פנים גוריות.
    רצית לברך ונמצאת מקלל.
    הדג מסריח מהראש. אתה בעצם רוצה לומר שהרבי אינו יודע את מה שנעשה סביבו ובשמו.אז איזו צורה של הנהגה זו? איפה המינימום של והתקדשתם והייתם קדושים?
    אגב, גם הרב שברח למרוקו מייחס את יסוריו לכפר על הדור. חלאס עם סיפורי הבדים.
    יש המוני יהודים צדיקים שסובלים בשל מחדליו של הרבי. יחליט נא כבודו אם ברצונו להנהיג או לשבת בחדרו ולעשות קולות של "לא ראיתי לא שמעתי לא ידעתי".

    השבמחק
  3. כותב המכתב כותב: "האם העובדה שר' שאול יודע כמה קטעי קצות ונתיבות הופכת אותו לאישיות דגולה ורצינית יותר מהרבי שליט"א"?

    לא, רק בגלל שהוא - ר' שאול, יגע בתורה כמעט כל היממה במסי"נ. ושלא כהרבי, אין ראשו שקוע בשטויות קטנוניות מי דיבר על מי מה וכמה ולא מפעיל כל היום בעילום שם זרועות תמנון.

    הוא כותב: "אנחנו הרי יודעים שלא זה המדד, ובפרט באדמורי"ם ומנהיגי חצרות שמה שקובע הוא עבודת ה' וגדלות הנפש ועבודת המידות!" - קודם כל, יגיעת התורה היא כן מדד, "כי לא עם הארץ חסיד". וחוץ מזה, מה לעשות שבענין "מידות" רואים "לעיני בשר" אצל הרבי מידות מנוונות של קנאה נקימה ונטירה, והגרוע מכל שראשו שקוע בכך כל היום. וגם ביתר ענייני עבודת ה' אין רואים בו שום עבודת ה' נדירה חוץ מהדרת פנים ותנועות ידים ורגלים ופנים ???

    הוא כותב: "נכון שהדרך של הרבי שליט"א ...הוא בעד לימוד בקיאות בישיבות ונגד העיון, אך הוא נוקט בשיטת אביו הלב שמחה זצוק"ל, וכמו שהיה נהוג בפולין ...?"
    - אם היו רואים אצלו לפחות שקיעה בתורה בבקיאות, איש לא היה מערער, כפי שלא מהרהרים על הגר"ח קנייבסקי, אך מה לעשות שראשו שקוע כל היום בפוליטיקות וכו' ? אצל הלב שמחה לפחות ראו בהחלט את הקשר שלו לתורה [לא מתקרב למתמיד נדיר, אך בכל זאת ניצול הזמן], אבל אצלו ? ובענין פולין תפתח ספר חידושי הרי"ם עהש"ס, ותפתח חי' הגר"מ זעמבא, ומה ששרד משיעורי ר"א וינברג ועוד ועוד ועוד ותראה איזו חריפות פולנית, אתה פשוט מדבר את השטויות שמחנכיך שלא קראו ושנו מוכרים לך [גם השפ"א על נזיקין אומרים שהיה עב כרס מאוד, אך אבד, וידוע שהשפ"א היה הוגה בחו"מ אף בשבתות ויו"ט].


    הוא כותב: "נכון גם שהרבי אינו פוליטקאי ולא יודע להתנהל מול קהילות וציבורים אחרים"... -
    הלב שמחה גם לא היה פוליטיקאי, אך לא עשה ברוגז וחרמות אישיות ועקוב מדם עם כל מי ומה שזז במשך שנות הנהגתו לסירוגין ... [הרחמיסטריווקא, בלז, סלונים, סלאנים, צאנז, סטמר, לעלוב, ר"מ הלברשטם, ר"מ ברנדסדופר, ויזניץ הישועו"מ, ויזניץ ר' ישראל, ערלוי, חב"ד (פעמיים), ביאלא לוגאנו, הגאב"ד רי"ט וייס, הרב פישר, הרב ברגר, הרב בן שמעון, ועוד ועוד ועוד.
    ובגור: הרבנים שפרן אטלס מוזסון וקסלשטייןה ועוד.
    ועוד עשרות מסומנים ומוכי טרור בגור בהוראתו הישירה של הרבי.

    הוא כותב בענין השמיעסן של הרבי: אין שם שום ידע בתורה, יש שם רק אימרות נאות, שלאחר שבשנים הראשונטות להנהגה היה שם "בושות" הצליח נחום רוטשטיין העילוי לשפץ כל דבר ולהכניס מראי מקומות ורעיונות יפים.

    הוא כותב: "יש לנו בכלל כלים למדוד גדולי ישראל? מי אנו שנעשה את זה?!" - כן, ה' נתן לנו שולחן ערוך וספרי מוסר שעל פיהם נמדוד !!!

    הוא כותב: "בכל התרגילים הפוליטיים והמלוכלכים-נכלוליים של ליצמן - מאשימים את הרבי" - נכון, כי מי שמכיר ויודע, איש לא מעיז להרים ידו ורגלו בגור ללא אישור של הרבי שעושה זאת דרך אנשיו, והיו אכן מעשי טרור בודדים שלא היו לרוחו מסיבות שהם, ואיש לא הוציאם לפועל, ולדוגמא הטרור שתוכנן נגד הרב וקסלשטיין, אף בשביעי של פסח שהיו בגור אלפי חמומי מוח משולהבים צעירים, איש לא זרק לעברו אף מילה בטעות, כי ירדה הוראה מלמעלה שלא [עקב איומי הרב פנחס אבוחצירא לנתק את החמצן הכספי לערד], ולהבדיל מהוראת הטרור ליודל מנדלסון וכדומה.

    רק הוא הרבי, כשיטה אומר עשרות פעמים בשבוע על כל דבר קטן כגדול "נישט און מיין נאמען" ...

    הוא כותב: "ובכל מהלך פוליטי בבחירות כמו תמיכה בברקת - מאשימים אותו (למרות שאני יודע מקרוב, שלו אישית לא היה חלק בזה, ולא מחשבותינו מחשבותיו)"
    - אתה שקרן ! כל גוראי ממוצע ידע שהרבי עצמו עומד מאחורי זה, וכל מי ששאל את הרבנים והמורים שהורו לעבוד לברקת ולחבל פיזית במערכת של פרוש ולשבת עם פרוצות במטות ולגנוב פתקי הצבעה וכו' וכו', כל מי ששאל, האם בטוח שזה על דעת הרבי, התשובה לכולם היתה האם עולה בדעתכם שנעיז לקחת אחריות כזו שלא על דעו, הלא מי שמכיר את הרבי יודע שאוי לו למי שעושה פיפס קטן שלא על דעתו. כולנו כבני ברקים זוכרים גם את הויכוח הקולני בחדרו בשטיבל בערב שבת קודם הבחירות שהדיו נשמעו למרחקים בין קופרברג לליצמן והרבי הכריע על טרור בכל הכח כליצמן.

    יש גבול לחוצפה שלו לצחוק כל הדרך אל ... ולהסתתר שוב ושוב מאחורי הטיעון לא ידעתי ולא שמעתי ...

    השבמחק
  4. הוא כותב: מה עם זה שהוא משקיע הרבה בבן אדם לחבירו בתור גור? ... - בכל אדם ניכר ב...ובכעסו. אם כשמגיע לכעסו ולאינטרסים שלו אז אין מידות, אז מה הכל שוה ?

    אציין, הרבי איש יקר ויר"ש ובר אוריין, אך יש לו בעיות קשות במדות כשמגיע לאינטרסיו.

    השבמחק
    תשובות
    1. עיין נועם אלימלך בפרשת שמות, עה"פ והסנה איננו אוכל. שעד ביאת המשיח לא ניתן להגיע בשלמות במידות אף לצדיק.

      מחק
  5. המוני יהודים? הרשימה של רוזנבוים מכילה אולי 20 איש ... שאולזון כתב לפני כמה שבועות שרקדו בשטיבלאך בבני ברק , שאולי זכו והרבי יחזור ולוא חלקית לעירם.
    מי שכותב שהדג מסריח מהראש צריך לבדוק את ראשו שלו. כי הוא מתהלך ומריח את הסירחון כל הזמן. בלא לדעת שהכל ממנו בא ומראשו הפגום.
    אני סבור שאין עוד משהו בעולם שדואג לרווחת קהילתו בפרט וכלל ישראל בכלל. ראה ערך ערד, שם מקבלים בפועל לחם לפי הטף ועוד מצרכים נוספים ודירות במחירים לא מעודכנים.
    ראוי שתבוש ותכלם ותפשפש במעשיך. במיוחד שרק בשבתות האחרונות קראנו (אולי אתה לא השתתפת בקריאת התורה) מה קורה למי שמדבר בגדולי הדור.

    השבמחק
  6. עוד פעם להגו על הרבי והרי גדו"י רואים למרחוק
    מדוע הוא לא רואה ???
    הוא לא רוצה !!
    ולכן יהודי יקר וכאוב מאשימים אותו
    כי זו הבחירה שלו.

    השבמחק
  7. לכל מאן דבעי הראשון שסבל ונטל יסורים על עצמו למען דורו היה יש"ו.
    ממתי רב צריך "לקחת על עצמו" את "סבל דורו"? אולי די עם השטות הזו...

    השבמחק
    תשובות
    1. מעניין למה הרבי רוצה לפרק את החסידות ולתת לבניו "למשול" בכמה ערים שונות - אולי בגלל שהוא מרגיש
      על בשרו שרבי אחד זה לא כ"כ הולך??
      גור היא כשלון ולמי יפנו אם לא לרבי?!

      מחק
  8. עם כל הכבוד לגר"ש אלתר הוא גאון גדול וצדיק גדול ויחסן עצום וכל המעלות הטובות. אבל אדמו"ר זה משהו אחר לגמרי, זה דבר שאיננו יכולים לתפוס בשכלנו הקט, "לא מחשבותי מחשבותיכם", אז רבותי גם אם יש למישהו טענות ואי הבנות ודברים שנראים בעינים פשוטות כחסרונות זה רק בגלל קוצר השגתנו, ובטח שאסור להעיז לפתוח פה על מנהיג בישראל וקדוש עליון.

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבת שאדמו"ר זה משהו אחר לגמרי זה דבר שאיננו יכולים לתפוס בשכלנו הקט.
      אז אנא תועיל בטובך לומר לי איך בכל אופן הוא ניהיה אדמו"ר? לפי מה כן בחרו בו כאדמור? היה בחירות או משהו כעין זה? הוא הכי ירא שמיים בגור? הוא הכי גאון בגור? מה?
      אז אני יענה לך הוא ניהיה אדמו"ר בגלל שאבא שלו היה אדמו"ר ופה טמון הכלב! זה שבחסידות זה מגיע בירושה בן אחרי אב זה יוצר את כל הבעיות!
      ואם אנו מדברים על ר' שאול ואנו מגיעים בנקודת הנחה שאדמו"ר זה בתנאי שאבא שלו היה אדמו"ר אז גם לו יש כמו לאדמו"ר הנוחכי את הפרמטר הזה. ומכאן ואילך יש לו רק מעלות יתרות שמעפילים על האדמו"ר הנוחכי בעשרת מונים כפי שגם כותב המכתב לעיל מודה!
      אז בבקשה תפסיקו עם הגילגולי עניים האלו כאלו אדמו"ר זה איזה משהו מיסטי שאנו לא מבינים בו וכו' ואם שואלים את דעתי בתור חסיד גור מן השורה(אגב אני שומע את הדעה הזאת מעשרות אנשים שמפחדים כמוני לומר זאת בקול) צריך לחלק את גור לפחות לחמישה חלקים (חבל שמרחיבים את הבהמ"ד מי צריך את זה?) ושכל בנש"ק כולל שלמה צבי יפתחו חצרות וכל אחד ילך לאיפה שהוא רוצה. ובלי מריבות!!!!!!!
      הלוואי!!!!!!!

      מחק
  9. לדעתי הרבי מגור שליט'א, הוא בדיוק באותו מצב של האדמו'ר מבעלז שליט'א. יש כאלו שמדברים עליו כל דבר אסור, ומחזיקים שהאדמו'ר מבעלז-מאכניוקא הוא הבעלזער רב האמיתי ויש אלפים שנדהקים לשלחנו, וחרדים לכל מילה שאומר. בדיוק אותו מצב זה עם האדמו'ר מגור שליט'א. לכך הם מסתדרים זא'ז כ'כ טוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. ההבדל הוא עצום, אלה שנדחקים אצל האדמו"ר מבעלזא, קשורים בו ואוהבים אותו אהבת נפש.

      ואלו שנדחקים אצל האדמו"ר מגור למעלה משבעים אחוז סולדים ומתעבים אותו, ובלית ברירה הם באים לטישים ולשמחות בכדי להשאר במסגרת עד שתוחלף בעזה"י במהרה.

      מחק
    2. ר' יוד אתה עובר על לאו דאוריתא!. כתוב "ונשיא בעמך לא תאור" והפירוש הוא על כל יהודי, מכש'כ מנהיג של אלפים ורבבות. אתה חייב לעשות תשובה על דיבורים כאלו. למרות שאיני חסיד גור.

      מחק
  10. אוי כמה שטויות, מצחיק לראות אנשים שלא יודעים מה הם מדברים אני לא יודע אם פעם אחת היו אצל הרבי מגור אם הם דיברו איתו בכלל אם היו פעם טיש בגור וראו את העוצמה והדביקות. אז לידיעתכם שאלפי אלפי חסידי גור בחורים ואברכים לא יודעים בכלל מה שאתם מדברים וכותבים הם מקושרים לרבי בכל נפשם ונשמתם הם נעזרים בו בגשמיות וברוחניות הם מוכנים ללכת בשבילו באש ובמים. וכן הם גם מכבדים ומעריכים את ר' שאול אלתר ואחיו הקדו' אין להם שום מושג מה קורה בין משמשיהם ומשמשי הרבי שליט"א (ברור שיודעים שיש מתח אבל לא מתעסקים בזה)מבחינתם הוא הבן של רבינו הפני מנחם זצ"ל. גור לא מתפוררת גור מתעלה במעלות התורה והחסידות גור הקימה וממשיכה להקים אימפריה של תורה וחסידות. נכון שיש כל מיני פרשיות למיניהם כמו שיש בכל מקום בעולם רק שיש כל מיני אינטרסנטים מבית ומבחוץ שמנפחים כל דבר לממדים עצומים ומוסיפים נופח וממציאים דברים מעצמם בשביל להכפיש וכדו'. תפסיקו לחיות באשליות "אשרינו מה טוב חלקינו" ונזכה לביאת משיח צדקינו ומלכינו בראשינו ב"ב אמן!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.