רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 11 ביוני 2013

האם יהיה לך אומץ לפרסם את המכתב הזה?

מכתב זה קיבלתי מחסיד גור ואני מעלה את המכתב כלשונו:

דווקא בגלל האומץ הציבורי שלך, הייתי רוצה להאמין שתהיה לך גם היושרה והאובייקטיביות לפרסם גם פעם אחת לשם שינוי מכתב ברוח אחרת מהרגיל להתפרסם בבלוג שלך.
אני חסיד גור פשוט, ורוצה להיות לפה לרבים אחרים ולזעוק מרה נגד ההשתוללות חסרת הרסן המתרחשת בבלוג שלך בחופשיות.
אני לא בא לומר כי כל העדה כולם קדושים, אלא מדוע לא יראתם לדבר בעבדי במשה.
טענות כבידות ככל שיהיו על עסקנים ומאכערים אינם מתירות לדבר בצורה כזאת על האדמו"ר שליט"א מגור ועל בניו.
למי שלא יודע, האמרי אמת התבטא על הרבי שליט"א לאחר שנולד ואמר עליו כי הוא "טוב רואי", לשון נדירה שנאמרה על דוד המלך! וכל מי שמכיר אותו מקרוב יודע שמדובר בצדיק ופרוש ואדם מרומם בכמה טפחים מע"ג הקרקע, וגם בניו שליט"א הם בני עלייה, מי פחות ומי יותר, אף שאינם מושלמים ואינם אנשי אשכולות ממש כאביהם, אך הם משכמם ומעלה, ולא יעלה על הדעת שיגרר מאת ה' שיוולדו בנים שאינם כשרים לצדיק גמור, כמובא באריכות בחז"ל, וכל ספרי החסידות מלאים מזה, ואכמ"ל.
ומה עם מצות חז"ל "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו" או "הוי דן את כל האדם לכף זכות? וכי מאמרים אלו לא נאמרו על רבינו ובניו?! אתמהא?!
לא באתי להצדיק את כל המעשים או השיטות שיש טוענים שנעשים, ואני לא יודע פרטי כל מעשה לגופו, אך באופן כללי חס לן לדבר סרה על ה' ועל משיחו !!!
בנוסף, לא כל הנעשה ע"י גבאים שונים הוא בידיעת הרבי ובניו, צא ולמד מגיחזי שעליו נאמר הוא קדוש ואין משרתיו קדושים, והעובדה שהיה לאלישע נער משמש כגיחזי לא פגמה כלל במעלתו וקדושתו, וכל הבקי בש"ס ומדרשים לבטח מכיר את המעשיות של עבדי ריש גלותא, אז כיצד יכול מאן דהוא להטיל רפש ברבי ובניו בעבור משרתיהם שיתכן שאינם קדושים???
אני יודע שכל מיני פרשיות שהתפוצצו לאחרונה הוציאו את דיבת החסידות כולה, אך כל מי שחושב ביושר לבב יודה שלא בצדק הוא, ואיננו גרועים משום קהילה אחרת.
ודבר נוסף: ראיתי את רשימתך מאתמול שהבאת בה צילום של דף מעקב של כל מיני עסקנים אחרי אנשים שמתנגדים לרבי, והאשמת בזה אברך בשם רוזנבוים. אתה לא חושב שצריך היתר של בית דין כדי להוציא לעז על אדם מישראל ולשפוך את דמו בראש כל חוצות???

חיים שאולזון משיב

מעולם לא קרה שמי כתב לי מכתב וביקש שזה יעלה ועסק בתוכן ובטענות קשות אלי שלא העליתי, מי שמכיר אותי יודע כי מעולם לא ברחתי מהתמודדות עם השאלות הכי קשות, ואם למדת את חיי היית יודע כי אני מאלה שיש לי את הכח לומר צדקה ממני, אני לא מתבייש אני רואה בזה אל"ף בי"ת של חיים על פי תורה חסידות ומוסר, מי שאין לו את הכח להתמודד עם האמת שלא יעסוק במה שאני עוסק

לא אעסוק כאן ברבי עצמו בשל כבוד הרבי וכבוד החסידים ואני מקוה שתסלח לי על כך, אבל אתעכב על הענין של אחריות, קיבלתי את מכתבך בראש חודש ביום אשר הקב"ה מבקש שיקריבו לו קרבן חטאת והגמ' בחולין אומרת שהקב"ה זקוק לכפרה על שאמר ללבנה לכי והתמעטי, דבר שקשה להבין, כתבתי באחד מספריי באריכות להסביר את הענין אעשה זאת כאן במילים בודדות, מה יש בחטאת, שגם השוגג חייב בו, לכאורה זה ענין למזיד בלבד, אבל במילה אחת, בחטאת יש שתי חלקים, אשמה, ואחריות. מזיד מביא קרבן על אשמה ואחריות, שוגג מביא חטאת רק על אחריות

הקב"ה ביקש להביא עבורו קרבן חטאת בכל ראש חודש על האחריות, מפני שאף אחד כולל הקב"ה בכבודו ובעצמו אינו יכול לברוח מאחריות - זה מה שביקש הקב"ה ללמדנו - וזה מחייב גם רבי'ס, גם אם יצדק ויהיו לך נימוקים מצויינים, אבל מאחריות אף אחד לא יכול לברוח

ובענין בני הרבי גם למען כבוד בית גור תרשה לי לדלג, מפני שגם לאברהם ויצחק היו בנים כמו ישמעאל ועשו ואל תמשוך אותי בלשון למי כוונתי

ואחרון בענין יעקב דוד רוזנבוים, מדובר במי שממונה מטעם גור על האינטרנט והעתונות הכתובה, וירד לחיי כל כך הרבה אנשים, האם שאלת אותו מי התיר לו לעשות את המעשים הללו? אספר לך, הוא רדף אברכים שהתחננו שהם רוצים להתייצב לדין תורה והוא זה שמנע זאת מפני שידע שהוא יפסיד שם, ופרשת הרב ווקסלשטיין תוכיח שכל הטענה נגדו מפני שטען כי יש דין של שמוע בין אחיכם ולא איפשרו בשום אופן לאותם אברכים שסילקו מגור להתגונן בפני בית דין

9 תגובות:

  1. א. בענין התבטאות האמרי אמת עליו: לא היתה כאן שום התבטאות מיוחגת למי שבקי בלשונות האמרי אמת, שתמיד תיבל לשונו בלשון פסוקים, וכל שרצה היה לחזק את הלב שמחה בנו לאחר שהיה שבור ורצוץ וסו"ס נולד לו בן.

    ב. הרבה מאלו שמכירים אותו מקרוב יודעים שמדובר במישהו לא בדיוק כפי שאתה מגדירו, מה לעשות ...
    וביותר על בניו שליט"א - הם בני עלייה,

    ג. אתה כותב ש"ולא יעלה על הדעת שיגרר מאת ה' שיוולדו בנים שאינם כשרים לצדיק גמור", - ראשית כל - לא כולם סבורים שהאב צדיק גמור. וחוץ מזה ההסטוריה מלאה בגדולי וקדושי עולם ממש שהיו מילדיהם שאף יצאו לתרבות רעה ממש והדברים ידועים ומפורסמים [- רעק"א, מהרי"ד מבעלז, אדה"ז מלאדי, באר מים חיים, וגם בגור ידוע מנכדי האמרי אמת רבים בפולין, ואכמ"ל].

    ולענין הטענה האחרונה, שיש כעי"ז גם בכל הקהילות - העובדה היא שבגור מעולם לא היה אף מעין דמעין של טרור שכזה כלפי פנים וכלפי חוץ, ועשרות רבות של נרדפים מכל גווני הקשת "בהוראה מגבוה ממש" ואל תנסה להכחיש. וכן הסתכסכו והתקוטטו מרות בשנות הנהגת הרבי הזה עם כמעט כל מנהיגי ורבני הדור - דבר שלא אירע מעולם בגור. הרבי הוא איש רציני ברוחניות בין אדם למקום, אך קשה ביותר ומסובך בין אדם לחברו כלפי מי שמתעצבן עליהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. לך אצל האבות - מאברהם - ישמעאל
      מיצחק - עשוו

      מחזקיהו - אחז

      מי יתן טמא מטהור - לא אחד ?

      מחק
  2. גור מושחתים ב 99% ואני עדין, והרבי אשם בזה .
    כי כשמושחתים אצל הרב ברלנד ,הוא הולך ומפרסם דיסקים והוכחות
    לכך שחצרו מושחתת ולא רק שזה חצרו אלו היו בניו ונכדיו!!!
    ולא רצה שהשקר יתכסה בצילו
    אז אם האדמור מגור ככ צדיק שימגר את בניו או ו חסידיו!!!!!!!!!!!!!!!
    אולי הוא כן רוצה שהשקר יתכסה בצילו??

    השבמחק
  3. אני איננו חסיד גור אבל יש לי חברים חסידי גור לשעבר והיום הם חילוניים או דתילונים שמקללים את העסקונה והמחנכים בגור אבל אוהבים את האדמו"ר אהבת נפש ועד היום יש להם קשר איתו אמנם לא ישיר אבל קשר עקיף והם אומרים עליו שהוא צדיק בעל לב טוב ועדין שעוזר להם "ומבין אותם" ומייעץ להם וכל דבר הם שואלים אותו עד היום. הבעיה היא מה שנעשה מסביבו, ולא הכל הוא יכול לעשות, ולזרוק אותם הוא גם לא יכול

    השבמחק
    תשובות
    1. כל אלו שאתה מדבר עליהם כשהם אומרים שאוהבים את הרבי הם מתכוונים לבית ישראל וללב שמחה שאהבת ישראל יקדה כאש בלבבם זיע"א.

      מחק
    2. לי דווקא יש חברים נושרים מגור ששונאים את הרבי הנוכחי שנאת מוות, וטוענים שהוא אשם בקלקולם בזה שתמיד עוד הסתתר מאחורי משמשיו והציג כאילו הוא לא יודע מכלום.

      מחק
  4. אי אפשר לשנות את המציאות בני הפני מנחם הם אריות בכל קנה מידה, ובני האדמו"ר נעבעך נעבעך.....

    השבמחק
  5. אני לא מכיר את הרבי מגור, ואני גם לא כל כך בקיא בסיפורים המתרחשים בגור.
    אני על הכלל באתי לדבר.
    למנהיגות מכל סוג שהוא יש השפעה על חייהם של המונהגים, לטוב ולרע. על סיחון מלך חשבון אומרים חז"ל: "אפילו חשבון מלאה יתושים, אין ברייה יכולה לנוצחה", וזה הודות למנהיג. מאידך, עמים לוחמים ואמיצים שהונהגו על ידי מלכים כושלים, נוצחו ונעלמו.
    מאה מלחים מוכשרים לא יצליחו להציל אניה שרב החובל שלה השיטה לתוך סלע, ומאידך רב חובל אחד עשוי להוליך את האניה בשלום, גם אם המלחים שלו "בינוניים" (כפשוטו, ולא לפי הגדרת בעל התניא...).
    מי לנו גדול ממשה שלקח עבדים שהיו שקועים במ"ט שערי טומאה, ונתן להם את התורה והביאם עד לגבולות הארץ המובטחת. מנהיג יכול להביא גאולה, ומנהיג יכול להביא חורבן. למנהיג יש כוח עצום.
    לגופו של עניין. אסור לזלזל באחריותו של המנהיג, דהיינו הרבי מגור. אם חסידות גור מייסרת את חסידיה בשיטות שאינן לפי התורה, יש להתנגד לכך. הרבי לא יכול להסתתר מאחריותו. לדעתי אפשר לפעול בכמה אופנים:
    א. לפנות לרבי בצורה מכובדת, ולתאר בפניו את המצב ואת התסיסה ההולכת וגוברת בקרב חסידיו. אם הרבי יתעשת, הרי טוב, ואם לא אז...
    ב. לנסות למצוא רבי אחר, על מנת להציל את חסידות גור.
    ג. לעזוב את חסידות גור, ולמצוא רבי אחר בחסידות אחרת. כל חסיד בדורנו זכאי לחיות את חייו באופן שירגיש התעלות רוחנית, ואין בעולם סיבה לחוש כל כך רע עקב ההשתייכות לחסידות מסוימת.
    הלוואי שחסידי גור יתעשתו וייעשו משהו עבור החסידות שלהם.

    השבמחק
  6. לאיש עם העוזי רעיונות חמודים מאד.
    א. לפנות לרבי בצורה מכובדת, - כנראה רק איש עם עוזי יכול לעשות זאת
    ב. לנסות למצוא רבי אחר, - כשיש עוזי זה אפשרי
    ג. לעזוב את חסידות גור, - תשאלו את מוטי ווייל אם היה לו עוזי זה כנראה היה עוזר לו

    הלוואי שחסידי גור יתעשתו וייעשו משהו עבור החסידות שלהם.

    הם כבר יתעשתו אבל מאוחר מדי

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.