רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 ביוני 2013

הרב עוזי משולם ראש ה'כולל' ביהוד האיש שביקש להפוך את מדינת ישראל הלך לעולמו

היו אלו ימים שלא ישכחו כל כך מהר בישראל, עד שהצליחו להשתיקו וזה לא היה קל, הוא ביקש להפוך את המדינה, השתולל הסית והוציא המונים לרחובות הלך לעולמו ונקבר ביום שישי לפני כניסת השבת

מיהו האיש הזה?

עוזי משולם (יליד 1953), ישראלי ממוצא תימני, מנהיגה של עדת חסידים קנאית אשר יצאה נגד הממסד הישראלי בתביעה לחקור את פרשת היעלמותם של ילדי תימן.  משולם נולד וגדל בשכונת פג'ה בפתח תקווה. בתקופת שירותו הצבאי שימש כפקיד שלישות, ובמהלך שירות מילואים נפגע כתוצאה משאיפת חומר הדברה רעיל ונקבעו לו אחוזי נכות. עם שחרורו מהצבא, ניסה את דרכו במגוון עבודות עד שלבסוף פרש ללימודי קבלה ובמקביל הקים "כולל" ביהוד. למרות שחסידיו פנו אליו בתואר "רב", ראוי לציין כי מעולם לא הוסמך לרבנות. עוד בשלהי שנות ה-70 החל בפעילותו הציבורית הנוגעת לילדי תימן (פרשת היעלמותם המסתורית של ילדים, בני עולי תימן, בין השנים 1948 - 1954) ובתביעתו לחקור את "האמת" אודות קורותיהם. עם השנים קיבץ סביבו עדת נאמנים והקים את ישיבת "משכן אוהלים" בפתח תקווה. עד 1994 לא היו הדים לפעילותו מחוץ לגבולות העדה התימנית, אולם בפסח אותה שנה התבצר משולם עם עשרות מחסידיו בביתו, כשברשותם מצבור נשק רב ותביעתם: הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין ילדי תימן. ההתבצרות עצמה התחילה מסכסוך שכנים פעוט. משולם, עד אז לא מוכר למשטרה, בדיוק הוציא את החוברת הראשונה בנושא ילדי תימן. ביתו ביהוד הפך אתר עלייה לרגל לאנשים שבאו למסור את עדויותיהם האישיות, ולתלמידים שהגיעו לשיעורי תורה. באחד הימים פרץ ויכוח עם קבלן שבנה בית בסמוך, והלה הזעיק את המשטרה. מה שהחל כתקרית קטנה ושולית הפך עד מהרה לעימות מסוכן בו מעורבים עשרות חסידים חמושים מחד, ועשרות שוטרים מאידך.  במהלך חודש וחצי נמשכה התבצרותם של החסידים בבית, כשהם מוקפים בצלפים ובלוחמי משטרה. הפרשה סוקרה בהרחבה בכלי התקשורת וניצבה בראש סדר היום הציבורי. בסופו של דבר, ב-10 במאי 1994, הוצא משולם בעורמה מביתו לפגישה עם מפכ"ל המשטרה דאז אסף חפץ, והשוטרים הצליחו להשתלט על המקום. במהלך האירוע התקיימו חילופי אש, ואחד מחסידי משולם נהרג.  משולם וחסידיו עוזבים את ביתו ביהוד, 1994 (צילום: אורן אגמון) משולם הואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, נסיון לחבלה בכוונה מחמירה (ירי על שוטרים), איומים, סיכון חיי אדם במזיד וייצור נשק ואחזקתו שלא כדין. כמה מחסידיו נעצרו גם הם והוגשו נגדם כתבי אישום. הוא נידון לשמונה שנות מאסר וחסידיו נידונו לפרקי מאסר שנעו בין חודשים ספורים לחמש שנים. כליאתו של מושלם לא שמה סוף לפעילות עדת החסידים הקנאית בראשותו. בתקופת מאסרם הצליחו חסידיו אף לירות ולפצוע את אחד הסוהרים, ואילו כל אותם עשרות שלא נשפטו ונאסרו, המשיכו במעשי פורענות מחוץ לכותלי הכלא ובמאבק מתוקשר למען שיפור תנאי כליאתו של מנהיגם. לאחר חמש שנות מאסר (עזר ויצמן, נשיא המדינה דאז, קיצר את עונשו), שוחרר משולם לחופשי. עקב מצבו הבריאותי הרעוע ועקב התנאים המגבילים של שחרורו - לא חזר לפעילותו הציבורית. בזיכרון התודעה הקולקטיבית נחרתה דמותו כמנהיג כת פנאטית אשר התנהלותה עוררה תדהמה וזעזוע בקרב הציבור הישראלי. יחד עם זאת, יש הרואים בפעילותו סביב פרשת היעלמות ילדי תימן, גורם משמעותי בהעלאת המודעות לנושא ובעילה להקמתן של ועדות חקירה.

13 תגובות:

  1. "חילופי אש"? לא הגזמת?
    קצת כבוד לאדם שניסה לגרום לועדת חקירה לאחת מהפרשיות האפלות של הממסד הציוני.
    יש לך הרבה אי דיוקים, לפחות במקרים שאני מכירה, קצת צניעות לפני שאתה מפרסם דברים בביטחון מופרז.

    השבמחק
  2. הוא לא היה רב ולעלילות השוא שהמציא לא היה שחר. הוא גרם למותו שלאיש חף מפשע שלמרבה הצער האמין בו. ירקב שם רשעים! ירקב שם רשעים!

    השבמחק
    תשובות
    1. סיפורו של אורי וכטל - חטיפת ילדי תימן:

      on Mar 10, 2012

      תחקיר ערוץ 1 תוכנית מבט שני: סיפור חטיפתו של אורי וכטל ממעון ויצ"ו ירושלים בהיותו בן שנה וחצי.
      אורי וכטל, נולד כפלתיאל רדא סעד.
      אורי וכטל בן 61. גדל בשכונה של היקים בקרית אונו. בגיל 6 גילה אורי שהוא ילד מאומץ. בן למשפחה תימנית.
      משפחתו של אורי עלתה לישראל במבצע "מרבד הקסמים". הם שוכנו במחנה עולים בעתלית. ארבעה חודשים אחר כך נמסרו שניים מילדי משפחת רדא סעיד לטיפול במעון ויצו ירושלים. חיים בן שנה וחצי ופלתיאל שהיה בן חמישה חודשים.
      כשהודיעו לאמא שאבא נפטר לקחו לה את שני הילדים הקטנים ושמו אותם בירושלים. היא ועוד 16 אמהות היו יחד איתה. נסעו לירושלים. כל יום בבוקר אמא נסעה מעתלית לירושלים להיות עם הילדים שלה.
      יום אחד בהיר, אמרו לאמא שלי שנפטרו לה הילדים. היה שיטפון והילדים מתו. אמא שלי אמרה: "בשום אופן לא הילדים שלי לא נפטרו. לפני זה הנקתי אותם. אז מה פתאום שהם אינם?" היא לא האמינה. היא בכתה ובכתה וצעקות.

      האחות שמחה שהיתה רק בת 12 החליטה לא לוותר. היא חזרה למעון ויצ"ו בירושלים לברר מה עלה בגורלו של האח פלתיאל. עובד שעבד במעון החליט לעזור לה. הוא אמר לה "את רוצה לדעת. יש לי פה בארון את כל הכרטיסיות של ילדי תימן. תחפשי תוציאי כרטיס. הוא הלך. אני לקחתי. למזלי הטוב אח שלי היה בכרטיסיה הראשון. היה כתוב שפלתיאל בן שמעה נמסר לאימוץ לגב' וכטל.

      האחות שמחה גילתה במסמכים של פלתיאל שנמסר לאימוץ בגיל שנה וחצי.

      בגיל 6 גילה אורי שהוא מאומץ. הילדים בבית הספר שאלו אותו "איך זה אתה וכטל ואתה כושי?" אורי שאל את אמו, והיא לא הסתירה ממנו וסיפרה לו שהוא מאומץ.

      בינואר 1952 עזבה משפחת רדא את מחנה העולים בעתלית, ועברה למושב קדימה. שם קרה הלא ייאמן. שכנה במושב סיפרה להם שראתה ילד תימני שדומה לילדי המשפחה.

      האחות שמחה מספרת: "באה אחת שעבדה בקרית אונו במשק בית ואמרה, יש לנו ילד שאני מטפלת במשק בית שהוא מאומץ במשפחה".

      הלכתי לשם כל השכנים שלהם שראו אותי, שאלו אותי השכנים: "את לא אחות של אורי התימני?"

      אמרתי: "כן. איפה הוא?" לקחו אותי , לראות אותי ואמרו לי תסתתרי כי האם המאמצת תעשה לך ולו בלאגן. לא כדאי לך. בפעם הזו החליטה האחות שמחה לא לפגוש את אורי ושבה כעבור יומיים לקרית אונו עם אמא שלה.

      הילד אורי חיבק את אמא שלי, ככה, חזק עם הידיים, ולא רצה לרדת לה מהברכיים.

      האמא לא ויתרה. היא היתה נוהגת ללכת ולעקוב אחרי הילד. עכשיו, לבית המשפחה היא לא יכלה להגיע. אז היא היתה הולכת לגן והיתה עוקבת וצופה, ורואה מה שקורה, עד שהאמא והמשפחה שלה קיבלו צו הרחקה מהמקום כי הם גורמים לילד נזק.

      בפברואר 1959 הגישה האמא הביולוגית תביעה לביטול צו האימוץ, אולם בית המשפט דחה את התביעה.

      בעיתונות היה "שתי נשים אוחזות ילד - משפט שלמה". המאמצת היתה עם השופטים בפנים, ואנחנו בחוץ. לא ידענו כלום. בית המשפט החליט שאין מקום לתביעה.
      בעקבות צו ההרחקה נותק הקשר עם אורי. הוא חודש רק בשנת 1979 - עשר 10 שנים אחר כך כשגוייס לצבא.

      אורי החליט לסגור מעגל ובשנת 1979, חידש את הקשר עם משפחתו הביולוגית, קשר שנשמר עד היום.אני הילד היחידי המאומץ שמצא את משפחתו. אני היחידי. אומר אורי.
      בקרו בבלוגים של לורי שם טוב המתעדת את פשעי משרד הרווחה:
      http://lory1969.wordpress.com
      http://israelsocial.wordpress.com


      מחק
    2. הרב עוזי משולם נסמך ע"י אותו אחד שסמך את המקובל רבי מרדכי שרעבי - רבי חיים סינואני - סבו, לכן הרב עוזי נטמן ביום שישי בחלקה השמורה ליד סבו, למרות שמאז הסתלקות הסבא ר' חיים סינואני (ביום כ"ז אדר התשל"ט - יום חתימת הסכמי ה"שלום בין מדינת ישראל למצרים" במדשאות הבית הלבן) עברו יותר מ34 שנה

      מצ"ב צילום מהקבורה מערב שבת קודש האחרון י"ג תמוז התשע"ג:
      http://bit.ly/10cHYM7

      מחק
  3. חיים, הנזק וההשפעה הרעה של האיש הארור הזה לא תשכח לעולם!
    הוא גרם לנזק בלתי הפיך למשפחות שהיו חברים בכת שלו.
    הוא גרם להרג מיותר של בחור צעיר בשם שלומי אסולין ז"ל.
    הוא גרם לפירוק משפחות ולגירוש של בני זוג.
    הוא שלח חסידים לחו"ל במשך יותר מ-5 שנים ללא נשיהם ובכך הכשיל את אותם והם את נשיהם בעוונות החמורים ביותר.
    הוא האיש דיבר נגד כל גדולי התורה.
    הוא האיש שהמציא פסקים ומושגים הלכתיים הרחוקים מתורת משה.
    הוא יזכר לעולם- לדיראון עולם! ועליו אני אומר שר"י!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. ציטוט מכתבה בגלובס:

      בנספחים יש גם מסמך מצולם של חוקרי מצ"ח, המעיד כי שלומי אסולין, מתלמידי משולם, נורה למוות בגבו, בניגוד לגרסת המשטרה, שלפיה אסולין כיוון נשק וצלף המשטרה ירה בו בתגובה.
      http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=518060

      על דרך הנ"ל יש להתייחס לשאר ה"טענות" בהמשך (ובפרט שהן מתייחסות לתקופה שאחרי המאסר בה הרב משולם לא תיפקד)

      ניחא לשלוח מכתב ליתד/הפלס או לעיתוני בתי הכנסת של הד"ל עם דמעות תנין על ביזיון ה"גדולים", אבל ב"בעולמם של חרדים"???!!! אצל שאולזון??? עולם הפוך ראיתי!
      גם הרב עוזי משולם וגם הרב חיים שאולזון שבאו לפגישה אל הרב שך למשל כ"גדול הדור" סיפרו על אותו יחס ועל אותן חוויות.

      כלך לך ל"מלחמות הקודש" של כת "הקו" בבנש"ק החדש הרב דוד סתיו - לפני שנעביר לשאולזון את ניתוח התסביך הפסיכולוגי שגורם לנשיא הקו לצאת כנגד הרב סתיו נכדו של האדמו"ר ר' שלמה מזויעהל בהאשמות של "רפורמיות" כביכול בעוד הוא צריך ליטול קורה מבין עיניו בפרט בנושא זה.

      ובתור הקדמה מצ"ב המידע שבקישור:
      http://www.lyndonlarouche.org/erica-duggan-letter-to-goodman-thau.htm

      מחק
    2. בעבר הייתי מחסידי הרב טאו, אבל מיטת סדום הזו החניקה את הנשמה החופשית שלי, העיקה על המאויים הרוחניים שלי, ומצצה את לשד החיים מקרבי. זו תורה שאיננה תורת חיים אלא תורה שיש בה סם מוות. לא פחות מכך!!! התורה שמתיימרת להיות תורה גואלת מכניסה אנשים רבים לגלות נפשית משל עצמם, והופכת אותם לא לבני חורין אלא לעבדים.
      http://bit.ly/kR3btb

      מחק
  4. ראש "הכולל"??? איזה כולל בדיוק? של בנו שמחרף ומגדף על קיברו של אביו כל את בורא העולם?
    אני הייתי נוכח בהלוויה והזדעזעתי איך עומד לו בנו - עמי משולם ומחרף את תורת ישראל ואת עם ישראל לעיני כל ורק אדם אחד ניסה להשתיקו אך גם הוא מיד הושתק.

    השבמחק
  5. עם כל הכבוד עוזי משולם כלל לא נכד לרב חיים סינואני.

    במקרה אני נכדו אמא שלי היא הבת שלו ולמור סבי היו לו 2 בנות ו2 בנים.עוזי לא בן של אף אחד מהם.

    איך הוא מתקשר אני יודע.

    אשתו השניה של מור סבי בתגשרה מסבי והתחתנה עם אדם אחר וממנו נולד אבא של עוזי משולם. אז איך הוא נכד

    השבמחק
  6. בס"ד

    אין בור ירא חטא- לולא היית עם הארץ היית יודע עונשם של לשון הרע וגרוע מכך שקרים ,רכילות והוצאת דיבה ועכשיו גם אין לך ממי לבקש סליחה

    השבמחק
  7. על מה לשון הרע על כי אין עוזי נכד לרב חיים סינואני . זאת עובדה . כי אני נכדו של הרב סינואני
    ואני מכיר את כל הבני דודים שלי.

    השבמחק
  8. הלכה פשוטה, סופר פשוטה - זהירות בכבוד תלמיד חכם! כדאי וכדאי מ-א-ד להיזהר מלהכשל!!

    השבמחק
  9. איזו הלכה פשוטה ההלכה אומרת מדבר שקר תרחק הרב עוזי זצ"ל לא נכד לרבצ חיים סינואני איזו הלכה מה אתה מאיים עליי אתה הסגן של הקב"ה. איזו הלכה ואיזו פשוטה .

    יש הבדל בין רב לבין נכד הוא לא נכד נקודה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.