רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 27 ביוני 2013

חרדיות מזויפת - מדוע אבא מעדיף לשלוח את ילדיו ללמוד בחוץ לארץ מאשר בארץ

ר' חיים השלום והברכה
אני קורא יומי של הבלוג שלך למרות הכאב הפיזי שהדבר גורם לי. לא חס וחלילה בגללך, אלא בגלל הדברים העולים אשר לדאבוננו מראים לנו שהיהדות החרדית חדלה להיות המודל לחיקוי והערצה. 
אני מתפלל שילדי יזכו לגדול ולהיות, רוחנית, תמימים כמו היהדות האורטודוקסית שבאמריקה עם האמונה הפשוטה, הדיקדוק במצוות ללא פשרות, ובריחה מסרחון הכבוד והפוליטיקה שחרדיות מייצגת כיום. 
אישית אני חושב שהסיבה לריקבון הוא שינוי במסורת אבותינו. 
היהדות החרדית של היום - שרישמית אני חלק ממנה - היא למעשה יהדות רפורמית לחלוטין.
רפורמה פרושו שינוי. היהדות החרדית של היום לקחה על עצמה לשנות מסורת אבות של אלפי שנים.
לאורך כל ההיסטוריה, מהקטן שבעם ועד הענק שבענקים, כולם עבדו לפרנסתם. זה יותר וזה פחות, אבל כולם חלקו בעונש אדם הראשון של 'בזעת אפך תאכל לחם'.
והינה קמה קבוצה והחליטה שכניראה כיפרנו על חטא קדמון ואין אנו צריכים לעמול. יתר על זה, אסור לנו לעמול. היהדות החרדית מסתכלת על אדם עובד כאדם סוג ג', מאוס ומנודה.
בלי קשר לכשרונות או התמדה - או אתה בכולל או אתה אפס.
ממילא ישנם אלפים אשר ראשם אינו בלימוד אבל עדיין צריכים הם תעסוקה ופרנסה ומכיוון שכך, צצים כפטריות אחרי הגשם רעיונות ותעסוקות כיבודים ומחלוקות בכדי למלא את החלל. 
מגיל צעיר, אין לילדנו שום אופציה מלבד להשאר בעולם התורה, וילדים רגילים שאינם עילויים, או שמורדים, או, וזה יותר נפוץ אבל גרוע בעיני כמעט באותה מידה, נסחפים ללשון הרע, הרכילות, והזבל שהמנהיגות החרדית כמעט כולה עסוקה בה, והינה דור נוסף של יהודים רקובים.
אני בוש ונכלם ממה שנוצר כאן ומודה לבורא עולם שאני גר בארופה וכאן הכול הרבה יותר מתון.
ברור לי שאת ילדי אשלח לישיבות בארה"ב ולא חס וחלילה חס ושלום לישיבות בארץ הקודש אשר 'מחנכות' לצביעות, חוסר כבוד, גאווה, פרזיטיות, גזל, בריחה מאחריות וכל מיני התנהגויות מקולקלות.
אינני יודע מה יהיה הסוף אבל ברור לי שתפילותנו לביאת משיח הם לחינם מכיון שהמשיח מסתכל למטה יום יום ושרואה מה קורה פה הוא מצתמרר ומתחנן מהקב"ה שירחם עליו ולא ישלח אותו למקום בו המנהיגות החרדית מן הסתם תקלל אותו, תבייש אותו, ובמחלוקות בינה לבין עצמה תקרע אותו לגזרים... 
החרד מחרדיות מזוייפת
 

3 תגובות:

  1. לכותב הנכבד יפה אמרתה כל מילה חקוקה בסלע אני כירושלמי שגדול ליד מאה שערים באחת השכונות כלל וכלל לא גדלתי בתוך הקנאות החשוכה הייה הפגנות זריקת אבנים בשבת קודש אבל איני זוכר אכזריות כזות בשם הדת והמצב הולך ומחמיר וזה טוב כי זה יתפוצץ, מחריד לשמוע הורים עם סיפורים מצרמרים שלא מקבלים את ילדיהם לישיבות כי הציצית של האבא לא מטאטא את הרחוב עם כל השטויות שאין לזה שום זיקה עם יהדות וצודק הכותב זה לא יהדות ,
    יש לי שאלה האם התנאים ואמוראים וכל הדורות לבשו שטרמאל וחליפה ארוכה ולבוש שחור אני מסתובב כל יום בשכונת וילינסבורג עשרות אלפיים של יהודים עובדים כל יום נפתח חנות חדשה ולפלא גברים מוכרים בגדי נשים, עשרות נשים נכנסים לבתי עסק ומיסעדות ואף אחד לא מת,ואני כבר לא מדבר על שאר השכונות כי זה נוגע בביזנס וכסף. שזה הענין שמביא את כל הקנאות.
    כי לי מותר ולך אסור,
    וכמובן
    שחלק מהכסף מזה מגיע לארץ לכפרת עונות,
    לעצם הענין בענין ילדך שלא תשלח ללמוד בארץ. אז בבקשה תקשיב כי אני לא כותב רק לך. יש לי ב"ה בלי עין הרע עשרה ילדים וב"ה אין לי שום טענות לה".כולם למדו פחות או יותר בישיבה אבל את החיים שלהם הם לא עיצבו בישיבה רק זה שהם ראו את האבא והאימא.עובדים כ"כ קשה שלא יחסר שום דבר וההורים לא חיים בשקר ובכל יום שבת כל אחד הביא את החברים לסעודת שבת והם תמיד ראו אורחים בבית והרבה מעשה חסד שהם ב"ה ממשיכים ביתר שאת. אז כשהייתי צריך לחתן הם לא דרשו דרישות מיוחדות וב"ה כלום מסודרים,
    ותדע שהם ידעו את כל הליכלוך שהולך בעולם החרידי אבל הם למדו שהם צריכים לעשות מה שהלכה אומרת ולא שכל חולה נפש חולם, ע"כ אם תסתכל על הילדים שלך ואם תבין שהבחור שלך לא הולך "להיות גדול הדור "אז תפוס את הילד שלך באוזן ותסביר לו שתורה ועבודה הולך ביחד ויש ב"ה הרבה מסגרות דתיות למשל להיות רואה חשבון,
    עליך להבין העולם הוא עדר ועולם השקר אתה שומע ההורים לבחורים שאין ביניהם והלימוד כלום כל היום יושבים על המכשיר שאות אבא קנה לו.ואותו אבא עושה שקר לנפשו הבן שלי הוא יהיה ראש הישיבה, ופיתום רק מתחתן האבא מגלה שהא גידל בטלן והוא יפרנס את הבטלן עוד הרבה שנים. ואין תורה ולא עבודה ובמנין לא מופיע הרי האבא קנה לו מכשיר,

    השבמחק
  2. כבודו טועה....אצלנו בישיבה הפכו והפכו בנושא 'בזעת אפך תאכל לחם' ולבסוף ראש הישיבה סגר את חילוקי הדעות בזה שחיפש וחיפש ומצא שרבי משה בלווי מרומנייה אמר שהכוונה הייתה 'בזעת אפ(ך)ם תאכל לחם' וזאת הייתה טעות סופר " ך "

    השבמחק
  3. לא חסרות בארץ ישראל ישיבות טובות שמוציאות תלמידי חכמים, ואם לא זה אז לפחות יראי שמים. אה מה? הכיפות של התלמידים הם לא הכיפה שלך... אז שלח את בניך לארה"ב לעבוד עבודה זרה בארץ נכר, אלילי כסף ואלילי זהב.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.