רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 במאי 2013

חרד"ק או ברדק

מאת: אנונימי

יש תחושה קשה בכל נושא "החרדקים" כפי שמכנים אותם מסיתים מסויימים בציבור שלנו. נראה כי "וועדת פרי" ואותם מסיתים עשו יד אחת כדי לחסל את התופעה שנקראת "חרדי משרת בצה"ל". הוחלט לאחרונה שלא ישלמו בצבא לחיילים נשואים תשלומי משפחה. ומה הסיבה לטענתם?  "כדי לגרום לכך שחיילים יתגייסו לפני שהם מתחתנים."
שמעתי את הנימוק הנ"ל ולא האמנתי למשמע אוזניי.
כמי שמכיר את הנושא מקרוב יודע שבחור ישיבה ברוב המקרים לא מתגייס לפני חתונתו. לאחר הנישואין, כשאינו יכול לפרנס את משפחתו, כי אינו יכול לעבוד במעמד בן ישיבה, הוא מתגייס כדי שלאחר מכן הוא יוכל לצאת לעבוד עם "תלוש משכורת". עד עכשיו קיבל כל חייל נשוי כזה בשירותו הצבאי משכורת מינימום. החיים של החייל החרדי לא היו קלים. חלקם הגדול היה מחליף מדיו ביציאה מהבסיס בגלל חוסר הבנה בקהילה לצעד הזה. שלא לדבר על קשיי הסתגלות מבחינת כשרות, וכדו'. ועכשיו, באים ואומרים שאין צורך בתשלומי משפחה וכדאי לקצץ ולתת לחייל נשוי 350 ש"ח דמי כיס כמו חייל לא נשוי.
שאלתי האם יהיה ולו חייל אחד חרדי שיסכים להתגייס בתנאים כאלו??? הוא ישרת ואשתו עם תינוק או שניים ירעבו ללחם בבית?? אוליי זה רעיון לתת לחייל נשוי "תלוש" לקבל שתי לחם במטבח של הבסיס? הרי חילוני ממוצע מתגייס בגיל 18, לאחר הצבא נעלם לשלוש שנים בתאילנד, וכמעט אין בנמצא חייל חילוני נשוי. כך שכל הגזירה הזאת היא נגד חיילים חרדים. אם באמת ימנעו תשלומי משפחה מחיילים נשואים, וועדת פרי יכולה להיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה.
שלא לדבר על קמפיין ההסתה שמקבל חייל חרדי שחוזר הביתה עם מדי צה"ל ונתקל באוסף נערים המיידים בו קללות ואף אבנים לקינוח.
בסופו של דבר יוצא שהמסיתים נגד ה"חרד"קים" וועדת פרי עושים יד אחת למנוע מחרדים לשרת בצבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.