רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 ביוני 2025

מלחמת המעגן והעגונה - ומכתב קהילת שומרי הדת באנטוורפן


 בס"ד, עש"ק במדבר תשפ"ה

לשאלתך, אני יענה לך מה שאני יודע בקשר לחליפות המכתבים שיצאו בעיר, שהבי"ד של שומרי הדת הוציאו סירוב על בעל המעגן, והטוען של הבעל חתם תחת הלוגו של מחזיקי הדת, על ביטול הסירוב.

האמת אומר, שאני לא האמנתי ולא מאמין שמהבעל הזה אפשר להוציא גט, אני אמרתי את זה מהרגע הראשון למשפחת האשה, אבל אמרתי להם שאסור שמיוזמתם יהיה איזה עיכוב.

הבעל מהתל באשה ובבית דין כבר שנה וחצי לפחות, אני בעצמי ישבתי בבית דין, יחד עם הדיינים הגרי"ד שמאהל, והגרשמ"ח גרינפעלד, כשהבעל הגיע עם הסכם שהיה קשה לאשה לקבלו, אבל היא הסכימה לו בפני הבית דין, כדי שתוכל לקבל גט פיטורין מבעלה.

הבית דין כבר ישב על סידור השמות לגט, בידיעה שהאשה מסכימה להסכם.

ואז הגיע הבעל [אז עוד היה לו טוען אחר], והופתע שהאשה מסכימה, והעלה דרישה חדשה, שאינו סומך על הבית דין, אלא שההסכם יהיה חתום אצל נוטריון, ואיך אפשר להשיג מרגע לרגע נוטריון?

והפעילו לחצים, ולבסוף נמצא נוטריון למחר בבוקר, אך אז הבעל הודיע שזה לא מספיק לו, ורוצה לעשות אישור בבית המשפט, שזה לוקח כבר זמן.

הבעל דרש לפגוש את הילדים, והבית דין כפה זאת על האשה, שהבעל יפגוש באותו ערב את הילדים. אף שהיא טענה – מה שהתברר כנכון, שהוא מהתל בבית דין, ולאחר שיראה את הילדים, יעלם מפה. ואכן לאחר כמה ימים הבעל נעלם, ונסע.  

מאז הבית דין היה בקשר עם הרבנים במקסיקו, שניסו לדבר איתו, אך הוא כתב להם [אני ראיתי את ההודעה] שהוא בקשר בענין הזה רק בפני הרב פאדווא, ולא מסכים לרבנים אחרים.

כשהגיע לכאן לפני כמה שבועות [והסתיר זאת מבית דין שהוא פה], שלח לו הבית דין, שיבוא לפני הבית דין. והוא לא רצה, רק בתנאי שיתנו לו את הילדים לשבת, ושהאשה תשלם לו מראש איזה סכום כסף שלטענתו חייבת לו.

הבית דין הודיעו שאין תנאים, והוא חייב להתייצב בפני הבית דין.

ואז הוא הגיע עם הטענה שאיבד אימון בבית דין זה, ורוצה זבל"א.

הבית דין הסכים [לדעתי שלא בצדק, כי הוא כבר נמצא בפניהם שנה וחצי, ומדוע שיקבלו את הטענה החדשה שלו שהוא איבד אימון בבית דין, אך עכ"פ הבית דין הסכים], ואמר לו שיודיע מי הבורר מצידו?

הוא לא הגיב לזה.

הבית דין שלח לו מכתב, שעד יום רביעי בשעה 12.00 בצהרים הוא חייב או להתייצב בפני בי"ד, או להודיע לבית דין מי הבורר מצידו, וכתבו לו במפורש שבאם לאו, הבית דין יצא נגדו בכל חומר הדין.

הוא לא ענה לזה ולא התייחס לזה.

והבית דין הוציא כנגדו [לדעתי באיחור רב, אחרי שהתנהגו עמו בסלחנות תקופה ארוכה מידי] מכתב סירוב.

ואז הטוען של הבעל, מוציא מכתב ביום שישי, ברוב חוצפה ועזות, שהוא מבטל את הסירוב של הבית דין, כי הוא כתב לבית דין לפני שבוע שהוא מסכים לזבל"א, והרב שמאהל הסכים לזה.

אבל הטוען של הבעל, והבעל, לא הודיעו לבית דין מי הבורר, אלא שהוא מסכים לזבל"א, יפה מאוד, ההיתול הזה כבר נמשך מידי הרבה זמן.

הטוען של הבעל היה אסור לו לכתוב מכתב כזה, זה מערער ומפקיע כח בית דין, וטעות חמורה יותר שהוא שם את המכתב שלו, על הלוגו של הקהילה, קשה לי להאמין שיש מישהו מהרבנים שהיה מודע למעשה זה, אלו שאני דיברתי עמם לא ידעו מזה, והיו מופתעים מאוד.

משפחת פרייליך ביקשה ממני לכתוב מכתב רשמי, להבהיר הענין, אני לא יעשה זאת, כי זה מכתב שהוא מוכחש מעיקרא, והחילול השם שיצא מהכחשות הילך והילך יהיה גדול יותר.

והזילותא דבי דינא שיהיה כאן, יעשה נזק לכולם, ולכל תושבי העיר, ועשרים חכמים לא יכולים להוציא מתוך באר מים, אבן קטנה שזרק ... אחד.

לענ"ד זה טעות שתעלה ביוקר לכל הציבור, והלוואי שיהיה מישהו חכם שיעצור זאת מהר.

זה כתב הגאון הרב יחיאל יהושע רבינוביץ שליט"א אב"ד בית מדרש שפיקוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.