אש של קדושה ואחדות: מדורת ל"ג בעומר בקהילת "היכל אברהם יעקב" ברמת בית שמש ד'
ברחובה של רמת בית שמש ד' התכנסה קהילת "היכל אברהם יעקב" להדלקת
מדורת ל"ג בעומר, במעמד מרגש שזכה להובלתו של הגבאי המסור הרב יוסף אברהם
(אברימי) רוזנפלד. סביב האש התלכדו תושבי השכונה לתפילה, שירה, אחדות
וקדושה.
ברחוב שקט בלב שכונת רמת בית שמש ד', הפך ערב ל"ג בעומר לאירוע של רוח
ושמחה – כאשר חברי קהילת "היכל אברהם יעקב" התכנסו לטקס הדלקת מדורה מפואר,
בהובלתו של אחד מעמודי התווך של הקהילה: הגבאי הנאמן הרב יוסף אברהם
(אברימי) רוזנפלד, שזכה להדליק את המדורה המרכזית בלב הציבור האוהב
והמוקיר.
ההדלקה נפתחה בדברי חיזוק על מעלת היום, בזכרו של רבי שמעון בר יוחאי – גדול תלמידי רבי עקיבא ונותן תורת הסוד – שנשמתו מוסיפה אור לעם ישראל מדור לדור. עם הדלקת האש נישאו תפילות מיוחדות לשלום עם ישראל, לרפואה שלמה ולגאולה קרובה.
אחדות קהילתית, שמחה יהודית
האירוע, שארגונו הופקד בידיו האמונות של הרב רוזנפלד, היה מתוקתק לפרטי
פרטים: שטח מגודר ובטוח, סידורי ישיבה, מוסיקה חסידית ברקע, ודוכני כיבוד
קל לשמחת המשתתפים. ילדים קטנים אחזו בידיהם לפידים צבעוניים, הנוער לקח
חלק בהכנת המדורה, ואילו המבוגרים עמדו בצד בהודיה נרגשת על הזכות להיות
חלק מקהילה תוססת ומתפתחת.
במהלך הערב הובעה תודה נרגשת לרב יוסי גולדהירש והרב מאיר קסטנבוים, אשר בעמל שקט ומסירות לב, מובילים את סדרי התפילה, מגבשים את ציבור המתפללים, עומדים לצד כל חבר ומציעים תמיד עזרה באהבת אמת. רבים ציינו את אופיים הנעים, הקשבתם לכל אחד, ונאמנותם המתמדת למסורת אבות.
סגולה לאור פנימי
"זו לא עוד מדורה", ציין אחד המתפללים, "זו קרן אור שמחברת אותנו לרשב"י,
לאור התורה – ומחזקת את הקשר שלנו זה לזה". האווירה הייתה משפחתית, מכבדת
ומרוממת, והתעצמה עם שירה וריקודים ספונטניים מסביב למדורה, כשמבוגרים
וילדים כאחד שרים יחד "ואמרתם כה לחי – רבי שמעון בר יוחאי!".
ממשיכים באורו של רשב"י
האירוע כולו שידר תחושת קודש שמלווה בשמחת חג יהודית טהורה – ללא גימיקים
מיותרים, אלא מתוך לב פתוח ורוח של אמונה. הילדים זכו להסבר על משמעות
היום, וההורים הביטו בהתרגשות בדורות הבאים שצועדים באורם של הצדיקים.
לקראת סיום, נשא הרב רוזנפלד דברי תודה לכל המסייעים בארגון – במיוחד לנוער הקהילה שגילה אחריות ודאג לכל פרט. בדבריו הזכיר את כוחו של רבי שמעון כמליץ יושר לעם ישראל, וביקש שהמדורה הזו תעלה למרום כריח ניחוח ותחיש את ישועת ישראל.
סיכום בערב של אור
קהילת "היכל אברהם יעקב" ממשיכה לבסס את עצמה כקהילה תורנית, ערכית ומאוחדת
ברמת בית שמש ד'. הדלקת המדורה לא הייתה רק סמל חיצוני, אלא שיקוף פנימי
של האור הגדול שבקרב אנשי הקהילה – אור של תורה, חסד, ואהבת ישראל.
וכפי שנאמר: "לא תכבה לעולם אש רשב"י בלב עם ישראל."

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.