בלי 'חומת מגן 2' – השומרון יישאר שלוחה איראנית
יוני בן מנחם, חוקר המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, לא חוסך במילים: "התפיסה של צה"ל לגבי הטרור בצפון השומרון אינה נכונה כבר 4 שנים. כל המחבלים בורחים למרחב הכפרי – הריסת בתים לא תפתור את זה. עד שלא יכבשו מחדש את השטח – לא תהיה הכרעה של הטרור באזור הזה".
לדבריו, גם בעזה חייבים להתפכח מהאשליות: "חמאס לא ייכנע, לא ירים דגל לבן, ואף אחד לא יפרז אותו מנשקו – לא כוח ערבי, ולא בינלאומי. רק צה"ל יכול לעשות את זה". החוקר מזהיר מפני עסקה מדורגת שתתבסס על פירוק חמאס מנשקו: "זה קשקוש גדול. אם ממשלת ישראל תאמין לזה – היא תיפול בפח. יש בידיהם 20 חטופים חיים, והם לא מתרגשים מהלחץ הצבאי". הוא מסכם: "לא יהיה מנוס אלא לכבוש את הרצועה ולעקור את חמאס. אם הם לא ישחררו לפחות 10 חטופים חיים עכשיו – זה הזמן לסיים את הסאגה הזאת. אחרת זה משדר חולשה – לא רק בעזה, אלא בכל המזרח התיכון".

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.