במסגרת הויכוח בנושא של ה'חרם דרבנו גרשום' להיות נשוי בו זמנית לכמה נשים, מביא הצד של הבעל הוכחות כי אין כל בעיה עם העניין מפני שהחרם היה עד לסיום האלף הקודם ובאלף הנוכחי אינו קיים עוד, ובנוסף הם אומרים כי עוברים על איסורים חמורים רבים ולא עושים עניין מזה כולל מחרמים רבים, הם מביאים לדוגמא כי אסור לקרוא במכתבו של השני ורבנים עושים זאת ומביאים ראיות ממה שקורה בישיבות ובעוד מקומות ועוברים על החרם וזה לא מפריע לאף אחד, ולכן אין להתייחס לענין החרם
לא אכנס עימם לוויכוח בנושא הזה, אשאיר זאת לרבנים מומחים בענייני חרמות האם הם חלים בימינו כן או לא, טעותם של אותם המנמקים מדוע אין להתייחס לעניין החרם על שתי נשים בו זמנית, כי לא זו הבעיה. אנשים רבים עוברים איסורים חמורים בהרבה עניינים וזה לא ענין של אף אחד, מדובר בעניין שבינו לבין קונו, ואם האיש הזה היה נשוי עם הרבה נשים ולא היה מעגן אף אחת, אם הוא אוהב זאת שיעשה זאת. מדובר בטיפש, רוב העולם בקושי מסתדר עם אישה אחת והוא מחפש כמה צרות. הבעיה כאן הוא ה'עיגון' ולא שום דבר אחר, אם לא היה מעגן אשה, זה לא היה מעניין אף אחד, כאשר עושים דברים בהסכמה ולא פוגעים באחר שיעשה מה שהוא רוצה. הבעיה כאן שהוא 'מעגן' אישה גם אם הוא טוען כי הוא צודק בטענותיו נגד האישה, 'העיגון' הוא אסור וחמור ובמיוחד כאשר עברו הרבה שנים
חייבים אחת ולתמיד לקבוע כי בכל סכסוך בין זוגות, קודם ולפני הכל מנסים לעשות שלום בית, ואם הרבנים מגיעים למסקנה שזה בלתי אפשרי, עוד לפני דין תורה על הנכסים ועל הילדים חייבים לתת גט, ורק אחר כך שבית דין יכריע, ככה לא יהיה נשק לאף אחד. מי שלא יבא לבית דין יתירו לפנות לערכאות כפי שזה קורה בין כה וכה
יצויין כי במקרה הנוכחי הבעל פנה לערכאות ולמרות שבית דין הורה לו לצאת הוא לא רצה כאשר היה בטוח כי הוא מנצח, ורק כאשר הפסיד שמה הוא התחיל לצעוק ערכאות. הרבנים שמתירים 'מאה רבנים' הם הגורמים למצב הזה, פרט אם האשה לא רוצה לקחת גט. במקרה הזה האשה מתחננת לגט במשך שנים, ואם הבעל טוען כי מגיע לו לראות את הילדים בבקשה שיפנה לבית המשפט אם זה לא מסתדר עם בית דין, ואם בית המשפט הגיע למסקנה שלא מגיע לו לראות את הילדים צריך לדעת מדוע?
במקרה הזה כל עניין הילדים הוא תמוה, מפני שיש להם חמשה ילדים, שלשה מהם נשואים, אחד כבר בגיל שיכול להחליט לבד ועוד בת שגם היא תיכף מחליטה לעצמה. בית המשפט כבר לא מתערב, הילדים צריכים להחליט לעצמם וזה בכלל לא תלוי עוד באשה. להסית זו בעיה בכל משפחה כזו גם אחרי שנותנים גט, וישנם ילדים שלאחר שנים עדיין נאלצים לשמור על קשר מבלי שהאבא או האמא יידעו על כך, זה לא נוצר במקרה הזה, ישנם רבים כאלו
בעיית העגונות הופכת להיות יותר ויותר חזקה, ואין מנוס אלא לעשות צעדים חזקים לעשות סוף לצרה הזו, היא כללית לא רק במקרה הזה, בתי הדין מלאים בתיקים העוסקים בכך. לצערי, אני כותב זאת בכאב, ישנם רבנים ודיינים שמתפרנסים מהמחלוקות האלו וככל שהם נמשכים הם עושים יותר כסף, ובחלק מהמקרים, הם האשמים במצב הזה
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.