רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 28 באוקטובר 2024

מדוע החרדים אינם מתפללים על הצלחת הלוחמים?

 

גיוס חרדים - הרב עמיחי גורדין

אפילו תהילים אתם לא אומרים
שנה שלמה הבלגנו. נשכנו שיניים ושתקנו. התייחסנו אליכם כאחים חרדים יקרים החלוקים עלינו. האמנו שתבינו שאנחנו צריכים אתכם. טעינו.

אחינו החרדים, הגיע הזמן
שנה שלמה הבלגנו. נשכנו שיניים ושתקנו. התייחסנו אליכם כאחים יקרים החלוקים עלינו בדרך שלכם. הרגשנו הזדהות והערכה לאהבת התורה המדהימה שלכם ולמסירות שלכם אליה.

לא הבנו למה אתם לא יכולים להיכנס מתחת לאלונקה, אבל השתדלנו לכבד את זה. האמנו שעם הזמן תבינו שהמשא מתחת לאלונקה כבד מאוד, ושאנחנו צריכים אתכם. טעינו.

שנה שלמה מלאה בשכול, במסירות ובגבורה חלפה על עם ישראל ושום דבר לא השתנה בחיים שלכם. לא רק שלא שיניתם במילימטר את ההתנגדות שלכם להיכנס מתחת לאלונקה, נראה כאילו אתם חיים בשווייץ, נראה כאילו אתם מהאו"ם. אומה קוברת את מתיה ואתם חיים בגלקסיה אחרת. אדישים ושלווים. "היכל ה' היכל ה' ".

בשנה האחרונה התפללתי בבתי כנסת רבים ובמניינים מגוונים. לא זכור לי מניין אחד של בני הציונות הדתית או של חרדים בני עדות המזרח שהתפללתי בו שלא אמרו בו תהלים אחרי התפילה להצלחת חיילנו ושחרור חטופינו. לא הייתי במניין חרדי אחד (והייתי בלא מעט מניינים כאלו) שאמרו בו תהילים אחרי התפילה. אפילו חמש דקות כדי להגיד תהילים אין לכם? דומה שמבחינת חלק מהמגזר החרדי נשארנו במזרח אירופה, והחיילים היהודים שמסכנים את חייהם סביבנו הם חיילים מצבא הצאר או מהצבא הפרוסי.

עוד באותו נושא:
אין אדם פחות מתאים
חזור בתשובה, כותב אלמוני
ויחץ את העם לשני מחנות
איני יכול לשתוק עוד
אני בטוח שיש לא מעט מניינים חרדיים שאומרים בהם תהלים אחרי התפילה, אבל העובדה שאני אישית לא נתקלתי באף מניין כזה מלמד שני דברים. קודם כל שיש לא מעט מניינים שלא מרגישים שעת צרה היא ליעקב, ושנית שמנהיגי הציבור החרדי לא ראו לנכון לצאת בקריאה ברורה ונחרצת לכלל היהודים להגיד תהילים אחרי התפילה להצלחת חיילנו. לא יצאו בקריאה להגיד תהילים, לא כינסו כינוסי חירום כדי להזעיק ולזעזע את שערי מרום. לא קבעו יום תענית. מגזר שדגלו הוא "אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' נזכיר", נדרש בשעת משבר להתגייס לתפילות ולהרעיש עולמות בזעקות ובתחנונים. אבל אצלכם עולם כמנהגו נוהג.

עברתי לא אחת בשכונה חרדית הסמוכה להר הרצל בדרך, ל"ע, להלוויית יהודים שחירפו את נפשם למען ביטחוננו. למרות הקירבה להר, לא ראיתי כמעט אף נציגות חרדית שבאה לללוות ולחלוק כבוד אחרון לחיילנו היקרים. גם מבט על לוחות המודעות של השכונה הזאת כמו גם על לוחות מודעות בשכונות אחרות שבהן הסתובבתי לא מסגיר כמעט שום זכר לכך שאנחנו במלחמה קיומית. שלום עליכם נפשכם.

אם הסיבה היחידה לכך שאינכם מתגייסים היא שאתם חוששים שאם תתגייסו לצבא זה יקלקל את הנוער שלכם, הייתם צריכים ויכולים לחפות על כך באלף ואחת דרכים אחרות. אבל זה לא המקום שאתם נמצאים בו. אמש, בעוד אנו מקברים את מתינו עמד שר חרדי החבר בממשלה ואיים שאם לא יעבירו את חוק הגיוס, הם ינקטו בסנקציות כיוון ש"אנחנו לא יכולים להמשיך הכל כרגיל כשאנחנו לא מקבלים שום דבר מהממשלה". שום דבר לא כרגיל היום. שום דבר. ואם מה שמטריד אתכם זה שאתם לא מקבלים כלום מהממשלה, אתם כנראה חיים בגלקסיה אחרת.

אחים חרדים יקרים, אנחנו בעת צרה, האלונקה כבר כבדה מאוד ואסור לאף אחד להחריש. גם בפעם הקודמת שנשלחו אגרות מהממשל הפרסי למדינות שונות ברחבי המזרח התיכון כדי להתאגד ולהשמיד את היהודים היו כאלו שיכלו להימלט ובחרו לא לפרוש מן הציבור ולהתייצב באומץ מול הסכנה. זכרו היטב את דברי מרדכי היהודי: "אם החרש תחרישי בעת הזאת רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר, ואת ובית אביך תאבדו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.