"היום בתניא" יום ה' י"א מנחם אב
"אגרת הקדש"
פרק ג'
שנה מעוברת
⛳
הפתיח לאגרת ג':
האיגרת נפתחת בפסוק "וילבש צדקה כשריון וכובע ישועה בראשו".
השריון הוא מלבוש (הבא להגן על הגוף ממכת חרב) העשוי טבעות טבעות מברזל, וכדי להקל על נקבי הטבעות יש עליהם קשקשים (כעין קשקשי הדג).
"כובע ישועות" הוא כלי המגן על הראש, כדוגמת כובע הנחושת המבואר במקומות אחרים.
לבוש השריון וכובע הישועה, מהווים משל להבנת מעלתה של הצדקה, כמבואר בהמשך האיגרת.
...
בכל המצוות:
בכל מצוה שהיהודי מקיים, נמשך "אור מקיף" מבחינת האור ה"סובב כל עלמין", לעשר הספירות (שהם בגדר של אור פנימי) שבעולמות "אצילות בריאה יצירה ועשיה" - שעם המשכה זו, נפעל הענין של "יחוד הקב"ה ושכינתו".
בנוסף לכך, מהארה דהארה מאור מקיף זה, נעשה לבוש לנר"נ (לנפש רוח ונשמה) של האדם, המאפשר לו ליהנות מהגילויים שבגן עדן (אבל לא כיום, שהרי "שכר מצוה בהאי עלמא ליכא").
...
בצדקה ובגמילות חסדים:
במעשה הצדקה הגשמי ובגמילות חסדים (שהם מהדברים שהאדם אוכל מפירותיהם בעולם הזה), יש מעלה נוספת (על הנפעל בשאר המצות).
שכן, בעקבות הצדקה שהיהודי עושה, נאמר על הקב"ה "וילבש צדקה כשריון" - שהקב"ה מתלבש בלבוש מיוחד, העשוי קשקשים על הנקבים המגינים שלא יכנס בהם החץ.
לבוש, שבו פועל הקב"ה את שתי ההמשכות הבאות:
א. המשכה של אור ושפע הנמשכים למטה (דרך נקבי השריון).
ב. המשכה שבאה למנוע השלכות שליליות, כיניקת החיצונים למעלה. וכן כהגנה על האדם למטה מכל דבר רע בגשמיות או ברוחניות (המשכה שנמשלה לקשקשים המכסים על הנקבים אשר בלבוש השריון).
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.