רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 11 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ יובל שגב: דוגמה נוספת מהשעה האחרונה - הרב לנדו, ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי במתקפה: "מדינה שמגייסת בני ישיבות - אין לה זכות קיום"

 ✅ גורם חרדי בכיר המעורב בפרטי חוק הגיוס לינון מגל, על ההחלטה המסתמנת של מנהיג הציבור החרדי הרב דב לנדו שלא להתיצב לצו ראשון: "צריך להבין שגלנט הוביל לשסע מטורף ולהתנגחות אמיתית בין המיינסטרים החרדי לצבא. מרגע זה - נתק מוחלט בין הצבא לישיבות. שום קשר. שיעצרו אלפים - נראה אותם"

✅ דפנה ליאל: אירוע הרבנים מעניין מאד - יש  פה למעשה מסר שזה לא ילך באופן חד צדדי. הרבנים רוצים להיות מעורבים השאלה מי הם אותם 3,000 שיקבלו צווי גיוס וכמובן דורשים חוק גיוס שיסדיר את הנושא. ולא - כולם יקבלו הנחיה לא להיענות לצווים.

✅ דפנה ליאל: העלאת הטונים מול גלנט אינו מקרית. בסביבת ראש הממשלה מתלבטים האם להזיז את גלנט מתפקידו  בחודשים הקרובים. בלשכה יש דעות לכאן או לכאן אבל הסכמה רווחת שגלנט כבר אינו חלק מהקואליציה ויש למצוא הזדמנות להזיז אותו מתפקידו. גלנט נתפס בלשכה כמי שעומד בין הקואליציה לבין פתרון בעיית הגיוס, ומואשם בהדלפות מדיונים בטחוניים רגישים.

✅ גיוס בני ישיבות - ח״כ משה סעדה לישראל כהן וארלנגר ב׳קול ברמה׳: ״גלנט הביא את המשבר עלינו במכוון ליצור משבר עם החברה החרדית. הוא מוביל את פירוק הממשלה. מסיבות פוליטיות הוא רוצה לפרק את הממשלה. זאת המטרה שלו. רה״מ צריך לפטר את גלנט עכשיו״.

✅ יאיר לפיד בהודעה: ״דברי הגר״ד לנדו לא להתייצב הן הקריאה הכי מפורשת לסרבנות שאי פעם הושמעה פה. ראש הממשלה ושריו חייבים לגנות אותה במילים מפורשות. איפה כל השרים והח״כים של הימין על מלא שצרחו וצווחו נגד קריאות לסרבנות״.

✅ הרב אמיר קריספל, לשעבר מזכיר מועצת חכמי התורה למשי וגדלוביץ' בקול ברמה': "יש את הציבור הרך יותר, שההורים לא ירצו שהילדים ישבו בכלא - ואותם ינסו לגייס. ההשפעה של מרן הגר"ע יוסף הייתה מאוד חזקה על מקבלי ההחלטות ועל אנשי הצבא. אצל מרן זה לא היה קורה. גם מערכת המשפט פחדה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.