רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 באפריל 2024

פאר גאוות האיראנים התגלו כקפצונים

 


מאת פישל קדוש

ליל חלומות. ניטרול הכטב"מים ובעיקר הפלת מאסות הטילים הבליסטיים, פאר גאוות האיראנים שהתגלו כקפצונים, וכ"קומפוט" פיצוץ טילי השיוט, ובס"ה הצגת פאר היצירה של התעשיה הצבאית האיראנית כגרוטאות, הם הישג היסטורי ברמות שהעולם לא הכיר. מיליארד הדולאר שגבתה ההגנה (בעיקר טילי ה'חץ') שווים כל סנט, כי מלבד היתרון הצבאי המרשים, הצגת התכלית של הטילים הישראליים תייצר שוק אדיר של לקוחות שיבקשו להצטייד בנשק היחיד שהוכח כמתקדם בעולם.

דא עקא שאחרי הלילה החלומי מפציע בוקר, ואם ישראל לא תתפוס בשתי ידיים את ההזדמנות שנקרתה בדרכה (לאחר שהתברר כי איראן היא בעצם נמר נייר -שגם משולל יכולת הגנה ויירוט- וכל השיאהבים האיראניים שווים למצעדים צבאיים בטהרן, אבל נופלים שדודים מול ה'חץ' ושות') ולא תתקוף, המשמעות שעל אף כשלון מתקפת הטילים, איראן תצא מנצחת וישראל מובסת, תבוסה אחת יותר מדי, שעשויה לגלגל מהלך שבסופו ישראל תחוסל. 

איפה לפגוע? כבר שאלה אחרת. כולם מדברים על תקיפה באיראן. אם ניתן לחסל את במכה מוחצת את הגרעין האיראני או שדות הנפט שמממנים אותו, זה כמובן טוב, אך לחילופין יתכן שתקיפה מחסלת על חיזבאללה עדיפה. גם כי האיום המיידי והמשמעותי מגיע מלבנון, שהיא בס"ה מוצב איראני ענק ואקדח מוצמד לרקתה של ישראל, וגם כי את המשטר האיראני ישראל לא תחסל בקלות ואת החיזבאללה ניתן למגר ולשנות כליל את המאזן האסטרטגי, וגם כי הרס חיזבאללה עדיין אינו אומר מלחמה איזורית כוללת, שהמערב לא ממש רוצה בה. 

כך או כך, זה קו פרשת המים, ועל כפות המאזניים נצחון היסטורי או תבוסה, גם היא היסטורית. ישראל חייבת תקיפה, ותקיפה מהדהדת, שתחזיר את כוח ההרתעה שאבד באשמת הצבא ב-7.10, תשנה את מאזן הכוחות ברמה של מלחמת ששת הימים, תזניק את מעמד ישראל בעולם, תהפוך את ישראל לכוח המרכזי באיזור, תניב הסכמי שלום עם הסעודים ועוד מדינות, ועל הדרך תנחית מכה אנושה על כל מי שמאיים על ישראל, כולל חמאס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.