רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 22 בדצמבר 2023

החתן עם שטריימל שעולה 12 אלף דולר


כבר כתבתי הרבה על ענין השטריימלים איך שהם נראים ומחירם, ואני חוזר לנושא מפני שהשבוע שמענו על משהו מדהים, שטריימל שעולה 12 אלף דולר, מדובר בחתן של נגיד סאטמארי, אני מבין שהוא ביקש להוכיח את כוחו ה'נגידי', הוא עשה חתונה יקרה מאוד ומדוע לא אם יש לו. אבל מה שהפריע לי כאן אלו הרבנים שבאו לחתונה וידעו כי השטריימל של החתן שהכל דיברו עליו עלה 12 אלף דולר ואף אחד לא אמר מילה אחת על כך שהשטריימלים עולים היום מחיר כפול מפאות נכריות שקונים לכלות. ובסאטמאר המצב גרוע פי כמה, מפני ששם לא חובשים פאות, כך שהעלות להלביש את החתן עולה יותר מן הכלה, עולם הפוך ממש

ישב שם האדמו"ר הזאלוני מסאטמאר שחסידיו סובלים נורא מן המצב זה, והכוונה למי שבקושי מחתנים את הילדים. מאות מאנשיו מסתובבים מבית לבית אוספים כסף לצדקה עבור שטריימלים שעולים אלפים, מדוע הוא מאפשר זאת ואינו מדבר על כך, עושה סוף לענין. חייבים לקבוע מחיר סביר לסוחר ולקונה, ולקבוע מחיר שאסור לזוז ממנו וככה לשבור את השוק הזה. לא יתכן שבכל שני וחמישי ייצאו בשיגעון חדש ויקחו אלפים נוספים מן הציבור

בפוסט אחר אני מביא פרסום של השטריימל החדש שיש בו לא רק קרניים גבוהות גם קשרים מיוחדים שגורמים לעלות של עוד כמה אלפים. חייבים לעשות סוף לענין הזה. לפחות לקבוע שמותר לקנות שטריימל יקר רק מי שהוא כבר עשר שנים לאחר חתונתו, וככה העול יירד מההורים, ומי שרוצה להוציא כל כך הרבה כסף בבקשה, אבל תרחמו על מי שאין לו

חיים שאולזון 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.