רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 באוגוסט 2023

גדלות אדירה של הרב בידרמן אף רבי לא יכול להתחרות עמו בזריקת השטריימל


אקדים כי לא שמעתי על מנהג כזה, אם קיים מנהג כזה שאדמורי"ם או רבנים זורקים את השטריימל לגובה וכולם מסתכלים והאדמו"ר תופס אותו, אז אני מתנצל, אודה לכל מי שיש לו מקורות לעניין אם ישלח לי כי זה מעניין

שאלתי את אחד מן האוהדים הגדולים של ר' אלימלך בידרמן מה הענין בכך, והוא אומר לי כי ר' אלימלך בידרמן רוצה שכולם יסתכלו לשמים, ואכן כשהוא זורק את השטריימל לגובה הרוב שישבו הסתכלו למעלה וככה ראו כנראה את העולמות העליונים

אני נהנה מן הדברים האלו שלו, ואם הוא היה מן הרבי'ס הלא כל כך מפורסמים לא הייתי מתייחס, הייתי אולי צוחק אבל לא יותר מזה. הענין הוא, שכאשר ר' אלימלך בידרמן עושה דבר כזה, אחרים יאמינו כי בוודאי יש בזה עניינים גדולים, רואים איך שהוא מגלגל את עיניו לשמים תופס מלאכים ויחשוב כי זו הדרך ובעתיד זה יהפוך להיות כאילו חלק מן העבודת ה' והדרך שהולכים בה

כל מי שהוא בעל השפעה על ציבור גדול חייב להיזהר במעשיו, מפני שאחרים ילמדו מהם ויחשבו שכך צריך להיות, ואם יש לזה מקור אחרים עשו כך, אדרבה נשמע, אבל נזכיר לר' אלימלך שהסבא שלו מללוב - שהכרתי אותו הייתי גר עמו בשכנות ברחוב צפניה - היה קורא לאבותיו ל'שישי' האם הוא גם עושה כך? או שהוא לועג לדברים האלו. ואם זה לא מספיק נזכיר לו שה'בית ישראל' אמר לסבו, נראה תתן להם הגבהה

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.