רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 באוגוסט 2023

חילולי השבת מתרבים ולא עושים דבר לעצור אותם


הם מודים כי את הרכבת הקלה בנו תוך כדי חילולי שבת נוראים, כך שאין עוד ספק כי הבנייה נעשתה בדרך אסורה, ומבלי להיכנס עתה לשאלה האם מותר להשתמש בה למרות שהיא נבנתה מחילולי השבת, השאלה היא איך זה ששנים כשבנו אותה איש מן הנציגים החרדים לא הקים קול זעקה גדולה ומרה על חילולי השבת הנוראים, ולא רק הם, היכן ה'גדולים' חברי שלשת ה'מועצות' מדוע הם שתקו כאשר היה ברור כי בונים את מסלולי הרכבת בשבת

קם איזה רב בבני ברק ואומר, כי מאחר והכריזו כי היא לא תסע בשבת, אז עתה מצוה לנסוע ברכבת כי יש בזה קידוש השם. אשאל את אותו רב, האם קידוש השם על חשבון חילול השם מקובלת ומותרת? מה הפירוש כי למרות ששנים חיללו את השבת לא מתחשבים בזה, ובגלל שהשרה אמרה כמה מילים שלא יסעו בשבת כאשר ברור שברגע שחלילה אם יוחלף השלטון הרכבת כן תיסע בשבת, אז זה פותר אותנו מן השאלה איך זה ששתקנו בכל השנים שחיללו שבת?

לא שמענו התנצלות כלשהי מן הממונים ובעיקר ממשרד התחבורה על כך שהם נתנו יד לחילולי השבת הנוראים, לא שמענו שנציג חרדי יקום וישאל לשם מה לעבוד בשבת, האם אי אפשר לבנות את זה בימי החול? מילא כאשר עוסקים בתיקונים ברכבת 'קיימת' רוצים למנוע הפסקת השירות באמצע השבוע דבר שהוא חמור אבל מובן מבחינה חילונית למה שיחללו שבת. אבל, כאשר עוסקים בבניית הרכבת, מדוע היו צריכים חילולי שבת, למה לא יכלו לבנות אותה בלי חילולי שבת?

האם אותו רב לא לוקח בחשבון כי בעקבות הדברים שלו מעתה יתירו חילולי שבת מתוך חשבון שמאוחר יותר יכריזו כי לא יחללו שבת ואף יזכו לברכת הדרך שלו. נזכיר לאותו רב כי מאז ההדלקה במירון שנעשתה במוצאי שבת בשעה שגרמה לאלפים לחלל שבת מצב השבת בישראל התדרדר, ובניית הרכבת הקלה בשבת התאפשר רק בגלל המעשה הזה, מפני שאם חילול שבת מותר לחרדים מדוע לא לחילונים?

אין מנוס, חייבים לקרא למלחמה על על מי שנותן יד לחילולי שבת במישרין או בעקיפין, ואלו המתעלמים גרועים מן האחרים מפני שהם נותנים את הסכמתם בעקיפין

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.