רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 ביוני 2023

מחנות הקיץ היהודיים ברוסיה נפתחו בתנופת עלייה



 עם תחילת עונת חופשת הלימודים בבתי הספר הכלליים ברוסיה, החלו מיד לפעול מחנות הקיץ היהודיים בפיזור נרחב בכל ערי רוסיה. בקעמפים הייעודים, מקבלים התלמידים מנות יהדות מתוגברות על ידי המדריכים המסורים, הממלאים את יומם בתוכן רוחני רב, המשפיע רבות על התלמידים ואף על הוריהם, וכבר בשבוע הראשון נרשמו הצלחות רבות, כאשר ילדים קיבלו על-עצמם לבישת ציצית בכל יום, תפילה, צדקה ועוד מצוות מעשיות רבות.

את רשת הקעמפים "גן ישראל" יזם הרבי מליובאוויטש, במיוחד למען הילדים היהודיים שאינם זוכים ללמוד במשך כל השנה במוסדות חינוך יהודיים. אל הדגל נקרא בשעתו הרה"ח ר' משה לאזאר שליט"א, אשר פתח ועמד בראש פרויקט חשוב זה במשך מספר שנים, עד שנשלח כשליח לאיטליה להקמת מוסדות חינוך. בנו, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, הלך בעקבות אביו, והקים לפני כ-35 שנה את מערך הקעמפים "גן ישראל" ברוסיה, ששימש כבסיס לייסוד מוסדות החינוך הרבים בכל רוסיה, ופירות מחנות קיץ אלו רבים מספור. 

לפני מספר ימים, הגיע הרב הראשי שליט"א לביקור בקעמפ המרכזי במתחם "גן ישראל" באזור "איסטרה" שבפרברי מוסקבה, והתקבל בהתרגשות על ידי מאות החניכים. בדבריו בפניהם ציין הרב הראשי את הזכות הנפלאה שנפלה בחלקם, וקרא לנצל את הימים לרכוש קנייני תורה, מצוות ומעשים טובים, להמשיכם לביתם ולמשפחתם ולכל השנה כולה. 

בסיור מקיף עמד הרב הראשי מקרוב על השיפוצים הרבים שנערכו במקום, לטובת הילדים הרבים, הנהנים מתנאים משופרים ומושקעים ברוחניות ובגשמיות. הרב הביע את תודתו לתורמים הנעלים, למנהל הקעמפ - רב  בית חב"ד באזור 'מוסקבה סיטי' השליח ר' יוסף ויסברג, ולמדריכים המסורים, שרבים מהם הם עצמם בוגרי קעמפים אלו משנים עברו. 

 

צילום: לוי נאזרוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.