רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 באפריל 2023

צימוקים

 

✅ בשורות טובות: המקובל רבי דוד בצרי שוחרר מטיפול נמרץ והועבר למחלקה רגילה. להמשיך להתפלל לרפואת רבי דוד שלום בן ויקטוריה. (ויסברג)

✅ יוסי אליטוב: ‏איחרו את הרכבת: קשה עד בלתי אפשרי למנוע את בחירתו של הגאון רבי מיכה הלוי לרב הראשי האשכנזי  הבא של ישראל

✅ זאב קם ב"בשבע": "הפעם האחרונה שרב ראשי היה מקרב הציונות הדתית, היתה לפני 30 שנה, כשיצחק רבין ז"ל עוד היה רה"מ. לכאורה מצב העניינים נראה פשוט הפעם, לאור ההסכמות שהושגו בין ש"ס לציונות הדתית - אלה יתמכו במועמד ש"ס לרב הראשי הספרדי ואלה במועמד הציונות הדתית לרב הראשי האשכנזי".

✅ יעל שרה רפ, סרוגים: רבנים בכירים בציונות הדתית מדברים עם סמוטריץ' בטונים צורמים ומבקשים ממנו לתקן את החוק למגבלת הגיל. ״הוא עדיין מתלבט וחושב שיש לו זמן״ אומרים רבנים בציונות הדתית. כזכור, בשעה זו מתקיים מפגש בביתו של הרב יעקב אריאל עם רבנים בכירים אשר מנסים לשכנע את השר לשנות את החוק :

✅ אבי רבינא: ‏הרב יעקב שפירא ר"י מרכז הרב ובנו של הרב הראשי ר' אברהם שפירא זצ"ל, הוא דמות בקונצנזוס בקרב חרדים וסרוגים. במידה ומגבלת הגיל תאפשר התמודדותו בחוק, הרי שסיכויו לכהן כרב הראשי הבא, גבוהים. הכל תלוי כעת באיש אחד - בצלאל סמוטריץ' שייעתר לקריאת הרבנים לקדם את החוק להגבלת גיל ההתמודדות .

✅ ישי כהן: הגאון רבי מיכה הלוי רבה של פתח תקווה זוכה לתמיכת ישיבת הר המור אליהם משתייך מבחינה אידאולוגית וחברתית, וממילא לתמיכת נציגה הפוליטי של הישיבה, יו"ר נעם, ח"כ אבי מעוז

✅ יואלי ברים: רבנים בולטים בציונות הדתית נגד סמוטריץ על רקע הדרישה להעלות את הגיל להתמודדות על משרת הרב הראשי: "אין הבדל בינו לבין בנט, שניהם לא מקשיבים לרבנים כשבניגוד לבנט, סמוטריץ' יודע מה זה רבנים ובוחר להתרחק". סביבת סמוטריץ' בתגובה: הוא לא מעורב בבחירות לרבנות 

✅ אבי רבינא אצל מימרן במהדורה המרכזית ב'קול חי': המועמד לרבנות הראשית הרב יעקב שפירא נפגש עם חבר המועצת של 'דגל' הגר"ד כהן בניסיון לקבל את תמיכת המפלגה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.