רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 באפריל 2023

הרב אליהו רבי - איך להתייחס לכל העולם בצורה המושלמת ביותר?


 שלום וברכה מורי ורבותי!

אנו נמצאים בימי ספירת העומר.

כולנו רוצים להתייחס לכולם בצורה יפה, לא להיפגע, לא להיעלב, לא לכעוס ולא לגרום למישהו תחושה לא נעימה.

איך אפשר לעמוד בזה?

הרי בינינו, אין מישהו שבאמת עובר את כל משברי החיים מבלי שמישהו יפגע בו, יעליב אותו, ידרוך לו על היבלת, או יעשה משהו שלא למצב רוחו.

איך אתה יכול באמת להיות ההוא שמצליח להתגבר על כל מכשול, ולא לכעוס על אף אדם שבעולם, לא לשנוא אף אדם, ולא להסתכל בצורה שלילית, ולדון לכף זכות אף יצור אנושי, יציר כפיו של הקדוש ברוך הוא, אח מאחיך ובשר מבשריך?

התשובה היא, ושימו לב טוב מורי ורבותי!

ככל שאתה בעל אמונה גדול יותר, כך אתה יודע לצלוח את משברי החיים טוב יותר.

כלומר, אדם בעל אמונה יודע שכאשר קורה משהו, מישהו מעליב אותו, מישהו פוגע בו, הרי שזה לא קרה סתם וזה לא קרה ללא תכנון, יש מישהו שעומד מאחוריו, שזה בעצם הקדוש ברוך הוא, והחליט שזה המצב וזו היא ה"מתנה" שאתה אמור לקבל.

לפעמים זה בגלל כפרת עוונות, לפעמים כי זה מנתב אותך למשהו טוב יותר, ולפעמים סתם כי כך גזרה חכמתו יתברך ואתה אפילו לא אמור להבין למה.

אל תנסה להיכנס לזה.

אבל כאשר אתה יודע שמי שעומד מולך, לא הוא יוצר הבעיה, יש לך הרבה יותר כחות להתנהל מולו עם חיוך, עם אהבה, ואפילו להחזיר לו טובה תחת רעה.

המצווה של אהבת ישראל תלויה מאוד במצווה של האמונה בקדוש ברוך הוא.

היה אומר הבעל שם טוב הקדוש שדברי הגמרא (ברכות י' ע"א) "אֵין צוּר כֵּאלֹקֵינוּ - אין צייר כאלוקינו", שהם לא מדברים רק על הייחודיות של הקדוש ברוך הוא כצייר שיכול לצייר גם את תוך גופו של העובר בתוך מעיה של האשה, אלא מעבר לזה.

יש דברים שקורים מולך ואתה בטוח שמישהו פגע, מישהו קפץ, שמישהו עלה ומישהו ירד, ואתה לא יודע שזה בעצם אך ורק ציורים של הקדוש ברוך הוא.

כלומר, ה' צייר בפניך אדם שנראה ממש כמישהו שעשה את העוול הזה מיוזמתו ומרצונו החופשי, ואתה לא יודע שה' הוא זה שעומד מאחוריו והוא זה שגזר עליו לעשות את זה, כי זה מה שמגיע לך.

ועל כך אמרו חכמינו, זכרונם לברכה שב"עקבתא דמשיחא" - בימות המשיח, "פני הדור כפני הכלב" (סוטה מט ע"ב).

כלב, כאשר זורקים עליו אבן, הוא מכה וחובט באבן או במקל, והוא לא מבין שיש מישהו שהשליך עליו את אותו אבן או מקל.

אדם עם ראש על הכתפיים מבין שהקדוש ברוך הוא רואה הכל, מחליט ועושה את כל מה שקורה לנו, וממילא יש לו כח להתגבר.

וזה גם אחד מהסימנים, שמי שאהוב למטה, הוא אהוב למעלה (עפ"י אבות פ"ג מ"י), ומדוע? כי אם אוהבים אותך למטה, כנראה אתה מחובר וקרוב לקדוש ברוך הוא, ולכן זה גם סימן שאוהבים אותך למעלה.

בהצלחה רבה לכולנו,

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.