רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 בדצמבר 2022

"היום בתניא" יום ו' ח' כסלו

 
"היום בתניא"  יום ו' ח' כסלו
"קונטרס אחרון" 
המשך פרק ד' (עמוד 314)
שנה מעוברת
איך המצוות בדברים הגשמיים, פועלים המשכת אור לעולם האצילות ?:
נקדים, שהניצוצות הקדושות שנפלו ממקורם העליון, למטה עד לעולם הזה. ישנם כאלו, שכבר בהגיעם לאצילות הם "התבררו" ונשארו להאיר שם. והאחרים, שירדו מטה, יש כאלו ש"התבררו" כבר בעולם הבריאה ונשארו שם, ואלו שלא "התבררו" להאיר בעולם היצירה ירדו למטה לעולם העשיה -  כשלמעשה, אורם בנפילה זו למטה  התעמם.
ונשאלת איפוא השאלה, כיצד האדם בעבודתו עם האתרוג  ועם קלף התפילין הגשמיים (שיש בהם ניצוצות עמומים), פועל המשכת אור ב"כלים" של  המידות ושבבחינת המלכות שבאצילות?
...
כדוגמת הזריעה והצמיחה הגשמית:
בזריעת ירקות למשל, הפרי הצומח אינו מתפתח מגוף הגרעין הנזרע. הגרעין הנזרע עצמו נרקב, ובזה בעצם הוא מעורר את כח הצומח שבארץ, שהוא דבר ה' "תדשא הארץ דשא... עץ פרי.." שכולל את כל סוגי הפירות, שיצמיח ממינו ובכמות מרובה.
...
ובנמשל:
גם בקיום המצוות המעשיות בדברים גשמיים. עם קיום המצוה עולים הניצוצות שבקלף ובאתרוג "עד רום המעלות" (שעל פי הקבלה הוא בשם ס"ג שלפני "שבירת הכלים"). ושם, הם מעוררים את ריבוי האורות הגבוהים, הנמשכים בכלים של המידות ובחינת המלכות שבאצילות.
"וכן בלימוד ועיון הלכותיהם" (של הקלף והאתרוג). עם "בירור" הניצוצות שהלומד פועל בלימודו, מתעלים הניצוצות לשרשם העליון, ושם הם פועלים את המשכת (תוספת) האורות ל"כלים" העליונים שבאצילות.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.