רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 במרץ 2022

הרב אליהו רבי - דו"ח חיובי לסובבים אותך


 שלום וברכה מורי ורבותי!

ערב שבת שלום, שבת פרשת פקודי,

וראש חודש טוב ומבורך, אשרינו שזכינו!

ובפרשתנו, משה רבנו מגיש לכל עם ישראל חשבון מדויק של הכנסות והוצאות בכל הנוגע לבניית בית המקדש.

ובאמת, משה רבנו! מה כל כך חשוב לך להעניק לעם ישראל את החשבון הזה? וכי אם הם ירצו לחלוק עליך ולחשוד בך, יש למישהו מהם את הזכות לפצוח או לפתוח את פיו?

הלוא אתה הוא זה שמנהיג את העם? אתה הוא שלוחו של הקדוש ברוך הוא, כל מי שמתנגד אליך, באותו רגע הופך לכופר, עובר על הפסוק "וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ" (יד, לא). מה כל כך בוער לך לתאר להם בפרטי פרטים את מה שקרה במשכן, בכל הקשור להכנסות ולהוצאות?

ומעבר לכך, מדוע התורה הקדושה חוזרת על כך שוב פעם, פעם חמישית, ומפרטת לנו מה קרה בדיוק בבנין המשכן?

אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי! גם אם אתה מרגיש מנהיג, גם אם אתה מלך, וגם אם נבחרת על ידי, אני אודה לך מאוד אם תועיל בטובך להעניק לכל העם היושב מסביבך את הזכות לדעת מה היו ההכנסות וההוצאות".

אל תשאיר מישהו שיחשוד בך! אל תשאיר מישהו שתהיה בלבו טינה כלפיך. תן לכולם את הזכות לדעת מה קרה בדיוק, אתה לא אמור להיפגע מכך. תפקידך, עוד לפני שמישהו שואל שאלות או חושד בך, להעניק לו את הזכות לדעת, כי כולם בסופו של תהליך שותפים לבנית המשכן.

בין אם אתה גבאי בית כנסת ובין אם אתה מנהל בית ספר, בין אם אתה עושה משהו ששייך איפה שהוא לציבור, תעשה הכל כדי שידעו כל הציבור מה עבר עליך, מה היה שם ולהיכן הגעת, שתף את כולם בעניין, תתנהג בענווה.

והצוות, העם, הלוא התייחסו אל משה רבנו כאל גנב כשהוא שכח את "אֶת הָאֶלֶף וּשְׁבַע הַמֵּאוֹת וַחֲמִשָּׁה וְשִׁבְעִים" (שם לח, כח). כאשר אמר משה רבנו: "וְאֶת הָאֶלֶף", אמרו העם אחד לשני: "אהה! עכשיו הבנו להיכן הגיע הכסף…".

כלומר, היו בהם עדיין כאלה מושחתים שחשדו בו, אבל לא הם היו המטרה, המטרה היתה להראות לכולם – "קיבלתי תפקיד ציבורי, אני מראה לכם מה עשיתי, ואני לא נפגע מכך".

"ציבור" זה יכול גם להיות מישהו מהמשפחה שלך.

תסביר לכולם, תשתף את כולם, תהפוך אותם לכאלה, שלא רק עוברים לידך, אלא לכאלו שנמצאים יחד איתך במסע, ויש להם את מלא הזכות לדעת באמת מה הלך כאן.

ברכת שבת שלום ומבורך, ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר ומעריץ ומה לא?...

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.