לר' חיים היקר
לאחרונה בעקבות ובעקבות מעשי בעלז
נתעורר מחדש הדיון על אקדמיה וכו'
רציתי להעיר נקודה בעניין
בתוך עמי אנוכי יושבת ומעורב אני מעוד בן אלו היוצאים מספסלי בית המדרש לעבוד עם כעגלונים ופועלי ייצור ועם כבעלי מקצוע לא אקדמיים וכדו ואחרונים היוצאים ללימודים אקדמיים
בסקירה ושיחה עם אלו ואלו מתברר לי (ואין המדובר במחקר אקדמי 😊 אבל בסקר עצמי מעמיק)
מעל לכל ספק שהיוצאים ללימודי אקדמיה משנים הם השקפת עולמם ומקבלים דעות הנחשבות כהיום אצל רוב ציבור המגדיר עצמו כחרדי כדעות כוזבות ואני לא מדבר על דעות מקצועיות בעניין לימודם כשאלות משפטיות אצל עו"ד או שאלות כלכליות אצל כלכלן
אני מדבר על דעות בענייני חינוך ובענייני קדושה וכדו
למשל בשיחה אקראית לאחרונה עם עו"ד חרדי הוא אומר בלי משים לב סיפר לי ידידה טובה עו"ד במשרד ש...
או אחד אחר שיצא ללימודים אמר לי שהוא פגש ברכבת אחת והתפתח דיון וכו..
וכדו וכדו
דברים שכל המחשב עצמו כחרדי היה אמור להזדעזע ומשום מה דווקא אלו היוצאים לאקדמיה לא רואים שום פסול בדברים אלו
מנגד צער גדול לראות אותם עגלונים קדושים ודומיהם המשתכרים שכר מועט
אבל לכאורה יש את הדרך האמצע והוא להנחיל מקצוע אבל שאינו מתלבש בלבוש אקדמי
אין הזמן והמקום להיכנס לפולמוס למה דווקא בלימודי אקדמיה אחוז המשנים דעתם הוא כ"כ גבוה
אבל יש לזה סיבו אקדמיות ואותם סיבות גופה הם הסיבות שקברניטי המדינה כ"כ רוצים להנחיל לציבור החרדי אקדמיה דייקא ולא מספקים בשאר מקצועות שאינם אקדמיים
אגב מועצת גדולי התורה שמייצגת את החסידיות המיוצגות בה בלבד מתוקף חוק הירושה השנוי הקיים בה
קבע שאין שום פסול בלימודי ראיית חשבון משום שאין הוא מקצוע אקדמי וד"ל
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.