"היום בתניא" יום א' ז שבט
תניא לקוטי אמרים
תחילת פרק יח
שנה מעוברת
⛳
"כי קרוב אליך הדבר מאד":
בתחילת פרק י"ח, מובא תוספת באור במשמעות המילה מאד, המופיעה בפסוק "כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו".
את האהבה והיראה השכליים (לדרגותיה), יכול האדם להשיג רק לאחר שילמד בהרחבה ויכיר את הנושאים המתאימים בגדולת הבורא ויתבונן בהם כראוי - כך שאי אפשר לומר על השגת המידות השכליות שזה דבר שהוא "קרוב מאד".
מסביר התניא, שיש עוד אהבה אצל היהודי, אהבה המסותרת בלבו של כל יהודי, אהבה שהיא ירושה לנו מאבותינו - ואת האהבה הזו קל לכל יהודי לעורר. די לו, שיזכיר לעצמו כי יהודי הוא ואהבה זו קימת בקרבו.
ובהתאם יש לומר: שהוראת התורה "כי קרוב אליך הדבר מאד" אמורה על קיום התורה ומצוותיה, מתוך אהבה מסותרת זו.
...
להכרת האהבה המסותרת:
רבנו מקדים, שלהכרה יסודית של האהבה המסותרת שלפנינו, יתבארו ארבעת הפרטים הבאים:
א. מהו "שרש אהבה זו"? - באיזה כח בנפש היא מושרשת? (התשובה תתקבל בהמשך הפרק).
ב. מהו "ענינה"? - למה אהבה זו משתוקקת? (התשובה בהרחבה תתקבל בפרק הבא).
ג. "איך היא ירושה לנו" - איך אפשר לרשת אהבה? (את התשובה נקבל בהמשך הפרק).
ד. "ואיך נכלל בה גם דחילו"? - איך אהבה זו כוללת בתוכה גם את היראה ממנו יתברך? (פרט זה מבואר בסוף הפרק הבא).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה (היום לפני שנתים) ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.