רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 17 באוקטובר 2021

"היום בתניא" יום א' יא חשון

 
"היום בתניא" יום א' יא חשון
תניא אגרת הקדש
המשך וסוף פרק כו,
המשך קטע רביעי  עמ' קמה
שנה פשוטה + לענ
בצאת השכינה מנוגה:
כאמור לעיל, השכינה ("מלכות דאצילות" והתורה שבעל פה) "מתלבשת" בקליפת נוגה על מנת לבררה. ובמקביל, נדרשת מכל אחד העבודה (בחיי היום יום) המשולבת בבירור הניצוצות שירדו לעולם.
הניצוצות שנפלו לעולם הם מוגבלים, כך שעבודת הבירורים עתידה להסתים - ולמעשה, אז יבוא המשיח.
בעת שתושלם עבודת הבירורים, תצא השכינה מקליפת נוגה. ומעתה תהיה העבודה ברמה אחרת "ליחד יחודים עליונים יותר" (שהם למעלה מהיחודים הנפעלים בלימוד התורה וקיום המצוות כיום).
...
על ידי פנימיות התורה:
כל היחודים העליונים שיהיו בימות המשיח, יהיו על פי פנימיות התורה, שבה לומדים "לקים המצוות בכונות עליונות, שמכוונות לאורות עליונים".
ונצין, שעצם מעשה המצוות, ישאר בימות המשיח בדיוק כפי שהוא היום. אלא, שכיום פועלים עם המצוות את בירור הניצוצות שנפלו לעולם. ואילו בימות המשיח, עם המצוות המעשיות הללו ממש, ימשיכו מלמעלה את תוספת האור שעל ידי היחודים העליונים.
...
לימוד הנגלה בימות המשיח:
א. כל עניני הנגלה "יהיו גלויים וידועים לכל איש ישראל בידיעה תחילה" - מבלי שיצטרכו להתיגע בלימוד.
ב. הלימוד יהיה "בלי שכחה" - שכן, השכחה נובעת מקליפת הגוף והנפש הבהמית. ולאחר שהרע נפרד מהנוגה שבנפשם, אין צורך להתמודד עם בעית השכחה.
ג. אפשר וקרוב הדבר,  שאת גופי התורה הנגלית ידעו מפנימיות התורה כמו אברהם אבינו שקיים את כל התורה עוד לפני מתן תורה (שכן, מפנימיות התורה הוא ידע את כל הענינים של הנגלה שבתורה).
ד. כל הנ"ל מוסב על "כל איש ישראל" שהשלימו את עבודת הבירורים המוטלת עליהם. אבל ה"ערב רב" שלא יעסקו בפנימיות התורה כהכנה לגאולה, הנה בהם הסטרא אחרא ממשיכה להיות דבוקה. והם איפוא יצטרכו להמשיך ולעסוק בלימוד המשנה "להתיש את כח הסטרא אחרא הדבוק בהם, שלא תשלוט בהם להחטיאם".
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך.
*השתדל, שבבית הכנסת שבו אתה מתפלל, ימצאו כל הספרים שחיברתי. "באור התניא משכיל לאיתן" וכל ספרי "חסידות לעם" - המביאים את תורת חב"ד גם לציבור הרחב.
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ.  יהי זכרן ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.