רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 בספטמבר 2021

"היום בתניא" יום ד' טז תשרי

 
"היום בתניא"
יום ד' טז תשרי
תניא אגרת הקדש
המשך פרק כב עמ' קלד
שנה פשוטה 
התגובה הראשונה בצער הגוף:
נכון שעצות בדברים גשמיים ניתן לקבל מהנביא. אבל בראש ובראשונה, כשהאדם נתקל בבעיה גשמית המצערת אותו, עליו לשוב אל ה' "ברוח נמוכה והכנעת הגוף לקבל תוכחתו באהבה, כי את אשר יאהב ה' יוכיח".
וכידוע, שהביטושים למיניהם הבאים מלמעלה, נועדו להביא את האדם "לשוב אליו, אל ה'", מהריחוק שבו הוא נמצא - בין ריחוק שנפעל על ידי עבירות ממש, ובין ריחוק הנפעל מחמת החומריות שבה האדם שרוי.
...
"מרוב אהבתם לחיי הגוף:
תגובה נכונה נדרשת מהאדם גם כשנקלע למצבים קשים ובלתי נעימים - וכשהאדם שקוע באהבת עצמו וחיי גופו הוא עלול להתבלבל, ולא להגיב   בצורה הנכונה הנדרשת ממנו.
רבנו מבהיר, שגם כאשר כל מעשיו של האדם הם לשם שמים (הנה, כל עוד שעבודתו  אינה בגדר של "בכל דרכיך דעהו"), עניניו הגשמיים והגופניים עדין תופסים אצלו מקום וה"לגרמייהו" עדין חדור בפנימיותו - וזוהי איפוא הסיבה שכאשר הוא נתקל במשהו מצער הוא מתבלבל, ובמקום לעשות תחילה את הצעד הראשון הנדרש ממנו (לשוב אל ה' כנ"ל), הוא רץ מיד "ומכתת רגליו למרחקים"  אל הנביא (הצדיק).
במישור הרחב יותר נצין, שכדוגמת כל טיפול רפואי שהוא מורכב, שיש דברים שצריכים להקדימם לטיפול  הרציני והעיקרי. הנה גם בעניננו, כדי שהעצה שמקבלים מהנביא תניב את היעילות המירבית, יש להקדים לקבלתה  את ההדרכה הניתנת בקטע שלפנינו (ובקטעים הבאים).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*המעונינים להשתלב בקבוצות "מקבלי היום בתניא", יתקשרו אלי בווטצאפ 0544960839
מועדים לשמחה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.