רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 בספטמבר 2021

זמן שמחתנו - יום טוב שני של גלויות


כל השנה אני ממתין לימים האלו, הם הימים הגדולים בחיי, עונג של ממש, ובסוכות שהוא זמן שמחתנו החג כולו מתחילתו ועד לשמחת תורה הוא זמן של שמחה ממש ומהרבה בחינות וסיבות. יש לי קצת מנוחה, יכול להתרכז לשבת ללמוד ליהנות מן החיים כמו שצריך, אין עבודה אין טלפונים אף אחד לא על הראש שלי, שעות אני מתענג במה שאני אוהב, במיוחד ביום טוב שני כאשר אני לא עייף, לאחר שנת לילה מן הלילה הראשון של יום טוב, היום השני הוא יום שיש לי בו הכול, כל העונג בכל המובנים

אין ספק כי אווירת ארץ ישראל היא מעל כל ענין אחר, אבל זה שאין יום טוב שני בארץ ישראל הוא הפסד גדול, יתכן ובארץ ישראל מספיקים ביום מה שלוקח בחוץ לארץ יומיים, ובכל זאת יום טוב שני מנחם אותי על היותי בחו"ל אלו הימים שהם הכי נעלים שלי, הכי טובים ובריאים בכל המובנים

מנוחת הנפש אינו רק פיזי, הנפש הפנימית זקוקה למשהו יותר וכזה שאי אפשר להשיגו בימים רגילים, שבתות השנה נותנים הרבה ובכל זאת זה יום אחד, נכנסים לשבת עייפים, גם ליום טוב נכנסים עייפים אבל יש את היום השני שאליו מגיעים עם כל הכוחות ואז משיגים הרבה יותר מכל יום אחר בשנה

בעוד שעה קלה אני סוגר את המחשב ולמשך של יותר מחמישים וחמש שעות לא חוזר אליו, אין ברכה גדולה מזו, זה היום טוב שלי

במשך השנה סדר היום שלי צפוף מאוד, בשל כמה תפקידים שעל ראשי אני חייב לטפל בענייני שמחות ואבילות, בתפקידי כרב. בית הכנסת השיעורים הדרשות והרבה עניינים הקשורים בצרכים שונים של יהודים יקרים הזקוקים לעזרה וסיוע או מישהו שיהיה  לצידם ברגעים טובים וחלילה ההיפך מזה, כך שהבלוג לעיתים כבר משובץ לפנות בוקר למרות שהוא מופיע שעות אחרי זה. ביום ראשון השבוע, הבלוג שובץ מוקדם מאוד, רצתי לעשות הלוויה, משם נסעתי לבית קברות אחר להקמת מציבה, ומשם נסעתי לפייף טאון'ס לנחם את גיסי שישב שבעה על אמו, ומשם נסעתי לפלטבוש לקחת את הד' מינים של בית הכנסת, ואם הייתם רואים כמה יהודים המתינו לד' מינים שלהם, יצאתי בשעה כל כך מאוחרת, כמעט ולא היה לי זמן לנוח אפילו שעה וכבר הייתי צריך להעלות בלוג כמו בימי חמישי בלילה שזה לפנות בוקר של ניו יורק, ולרוץ לבית הכנסת, ומשם לסידור כמה עניינים לחג להבטיח את הקידושים - יש לנו סוכה ענקית - ועוד עניינים כאלו ושוב לבלוג ושוב לבית הכנסת, ובשעת כתיבת שורות אלו כמה שעות לפני החג, סדר היום שלי מלא עד לכניסת החג ממש

אני מלא סיפוק ממה שאני עושה, אבל יחד עם זאת הייתי שמח יותר אם היום היה ארוך יותר, הייתי יכול גם קצת לנוח, אבל את זה אני משאיר לעתיד כשיהיה הרבה זמן לכך, כרגע בעולם הזה צריך לנצל כל דקה, מפני דקה שהתבזבזה לא חוזרת

סוד ההצלחה הוא בלא לאבד זמן, זה הדבר הכי חשוב בחיים, לנצל כל רגע אני משתדל בכל כוחי שלא לבזבז זמן. החיים אינם נמדדים  במספר השנים אלא בניצול של הזמן. אפשר לחיות מאה שנה ולא לעשות כלום ואפשר לחיות מספר שנים קטן בהרבה ולעשות המון. גדולים וענקים הספיקו במספר קטן בחיים כל כך הרבה, מפני שהם ניצלו את הזמן והשיגו מה שאחרים לא משיגים בשנות חיים ארוכות

חכמת חיים הוא אורך החיים, ולכן יש לנצל כל רגע מן החיים להפיק ולהביא תועלת בחיים למענך אלהים חיים

חג שמח

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.