רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 27 באוגוסט 2021

"היום בתניא" שבת קדש כ אלול

"היום בתניא" שבת קדש כ אלול
תניא אגרת הקדש
המשך פרק טו עמ' קכג
שנה פשוטה
מדות הנפש האלוקית:
לאחר ההכרות עם מדות הנפש השכלית, מציג כעת רבנו את מדותיה התרומיות של הנפש האלוקית (= בחינת הנשמה המלובשת בגוף) - בתחילה מקבלים אנו תאור מדויק למהותה של כל מידה. ובהמשך (החל מ"ומקור ושורש כל המידות"), נלמד על אופן גילוין של המידות מהנפש.
...
"הן לה' לבדו":
כל המידות של הנפש האלוקית שהיא "חלק אלוקה ממעל", הפנימיות (המבטאות את הרגש הפנימי) והחיצוניות (המבטאות יותר את המעשה) "הן לה' לבדו". שלא מעורב בהם שום טבע גופני, ושום תערובת זרה של הרגש ה"יש"  העצמי ופניות אישיות ("דלגרמייהו") - ורבנו מבהיר כיצד ענין זה מתבטא בכל מידה ומידה.
...
גם המידות החיצוניות:
כאמור, לא רק המידות הפנימיות של הנפש האלוקית הן לה' לבדו, אלא גם המידות החיצוניות שבכל מידה. שהרי הגורם הנפשי המביא למידה החיצונית, הוא לא אחר מאשר המידה הפנימית  המחדירה את השאיפה שהכל יהיה לה' לבדו, כולל הביצוע המתבטא במידה החיצונית.
וכפי שהדבר בא לידי ביטוי בראש ובראשונה במידת האהבה (הפנימית) והחסד (החיצוני), שהחסד המעשי הוא תוצאה והמשך לאהבה הפנימית. וכלשון רבנו באגרת, ש"מחמת אהבת ה' ומרוב חפצו לדבקה  בו, הוא חפץ חסד כדי לדבוק במידותיו" - דבקות, שבה בא לידי הביטוי של "לה' לבדו" גם במידה החיצונית".
...
סיפור:
מספר הרבי הריי"צ נשמתו עדן:
כידוע, היו חסידי אדמו"ר הזקן קוראים לחדר הראשון (שבו היו ממתינים להיכנס ליחידות) בשם "גן עדן התחתון", ואת חדר היחידות עצמו קראו בשם "גן עדן העליון".
וכך אמרו חסידי אדמו"ר הזקן הראשונים: שכאשר דרכו על סף חדר היחידות ונכנסו אל הרבי בחדר היחידות, היו שוכחים על כל עניני ההשגה ועל ה"אני" של העולם הזה. וכאשר יצאו מהיחידות, חשו את הענין של "בכל דרכיך דעהו" - וגדולי בעלי ההשגה, אף חשו את הענין של "בלתי לה' לבדו".
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן שבת.
בתודה ובברכה, שנה טובה וכוח"ט.
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.