רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 14 ביוני 2021

נמשך המאבק על בית הכנסת ויזניץ ברחובות - מי שולט שטנגר או הרבי?


נמשכים המאבקים על בית הכנסת ויזניץ ברחובות.

שטנגר שלח 15 בריונים לזרוע הרס במבנה שקיבלו

קבוצת החסידים שנשארו ברחובות.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, לאחר שהרב אדלר שהיה רב קרית ויז'ניץ,  התמנה לאדמו"ר מדז'יקוב ועבר לגור בבית שמש, רוב תושבי הקריה, חסידי ויז'ניץ, עברו מרחובות. חלקם לבית שמש, וחלקם לבני ברק.

בן ציון שטנגר וישעיהו יעקב ורטהיימר החליטו למכור את בית הכנסת, אולם השמחות ומקווה הטהרה, בניגוד לחוק, בגלל שהשטח שייך לעיריית רחובות, והעבירו את זה לקבוצה ליטאית חדשה.

40 המשפחות מויזניץ, שכן נשארו ברחובות, קיבלו באופן זמני את הקומה למטה, היכן שהיו מתקיימים הטישים והשמחות, ומקיימים במקום תפילות ביום חול ובשבת. בשבתות המניין מגיע ל – 100 איש , חסידים מהעיר שבאים להתפלל בויזניץ.

המתפללים ביקשו לפאר ולרומם את בית הכנסת שקיבלו, כיאה למקום תפילה קבוע, והשקיעו ממון רב בארון קודש חדש, ובריהוט בית הכנסת, כשעל מלאכת השיפוץ היה אחראי הרה"ח שמריהו חרותי שהיה מאוד מקורב לרב אדלר.

בן ציון שטנגר לא אהב שקהילת ויזניץ שנשארו ברחובות, משקיעים בבית הכנסת, ומרגישים בעלות במקום, שלח ברוב חוצפתו 15 בריונים, שוונצים מתוך החסידות, כאלה שאימת החוק והמשטרה לא מפריעה להם, בכדי לזרוע הרס במקום. שברו, והרסו את כל מה שבנו והוסיפו בבית הכנסת הקטן.

הדבר יוצר כעס ומירמור גדול אצל חסידי ויזניץ שנשארו ברחובות. גם גזלו מהם את הבנין הגדול והיפה שנבנה בכספי התרומות שלהם, למרות שיכלו להשאיר את זה ברשות ויזניץ, להביא למקום ישיבה קטנה מאשדוד, לפתח את המקום, וגם בית הכנסת הקטן שהוקצה להם, נהרס ונחרב.

שטנגר לא הסתפק בזה, ושלח איומים לרב אברהם גייגר מהשיכון, אשר מכהן כראש כולל בבני ברק – כולל של ויזניץ, כי באם לא יאפשר את מכירת בית הכנסת, יפטרו אותו מראשות הכולל. גם כלפי תושבים נוספים נשלחו מסרים כביכול מבית הרבי, בגין פעולתם בנושא, כאילו הם פוגעים ברבי מויזניץ.

הקבוצה שנשארה ברחובות, מנהלת בימים אלו מאבק משפטי מול עיריית רחובות, תוך עירוב היועצת המשפטית לעירייה, על מכירת נכס עירוני, ללא רשות וללא סמכות, העברת הנכס בין ויזניץ לקהילה הליטאית בניגוד לחוק. כאשר העירייה צריכה להקצות את המבנה מחדש, ללא כל תמרה כנגד. אנשי הקבוצה אינם מתרגשים מהבריונים ששטנגר שלח לרחובות, ועושים הכל בכדי שיוכלו להמשיך ולהתפלל בבית הכנסת של החסידות הקיים בשיכון ויזניץ משנת תשנ"ח. בית הכנסת שנחנך עם בואו של האדמו"ר מויזניץ זצ"ל, בעל ה"ישועות משה" ליום תפילה ולימוד בבית המדרש, מתפילת שחרית. סדר לימוד. וחנוכת הבית. ביום שכולו תורה ותפילה. בר"ח תמוז תשנ"ח.

לתושבי הקריה נודע, כי מספר תושבי קרית ויזניץ ניסו מספר פעמים להיכנס לרבי מויזניץ לעדכן אותו על העוול הנעשה לחסידים הגרים ברחובות, אך נחסמו על-ידי שטנגר, והוזהרו שלא לדבר עם הרבי מאומה מנושא מכירת בית הכנסת ברחובות, שגם כך זה לא יעזור, מכיוון שהכל כבר סגור ומוסכם.

אחד מרבני העיר שהצליח לעקוף את שטנגר ולפגוש באדמו"ר מויזניץ שליט"א לפגישה אישית, שטח בפניו את כל השתלשלות האירועים ואף טען בפני הרבי שהיידישקייט של רחובות יכולה להיפגע באם לא ישאר בית המדרש בידי חסידי ויזניץ, ראה את כאבו וצערו של האדמו"ר מויזניץ למשמע העוול הנורא הנעשה לחסידי ויזניץ מרחובות, שבאו לגור בקריה חרדית לפני קרוב ל – 40 שנה ועכשיו משאירים אותם ללא בית הכנסת. הרבי נתן להבין כי ידיו כבולות ואינו יכול לפעול בנושא נגד עסקני החסידות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.