רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 בפברואר 2021

מבזקים


 אריה ארליך: שאלה מכאן לבד"צ העדה החרדית - עם הרבה כבוד והערכה למעכ"ת: כשאברך מחסידות תולדות אברהם יצחק יצר סרטון של קידוש - המערכת נכנסה לפעולה. יצא מכתב זריז של גינוי והוקעה. מדוע שלא ייצא מכתב ברור בנושא החיסונים? הרי רבים מאנשי העדה החרדית נמנעים מלהתחסן, וחלקם בסכנת חיים. למה להתמהמה?

ערן סגל: ‏במגזר החרדי הגיל החציוני הוא 16. יחסית לתחלואה הגבוהה שם, מספר הנפטרים לא היה מאד גבוה. אבל 1% מהחרדים בגיל +60 נפטר מקורונה. בישראל יש בערך 1.5 מיליון אנשים מעל גיל 60, כך שאם רמת התחלואה בכלל המדינה הייתה כמו במגזר החרדי, ייתכן והיו כיום מעל 15,000 נפטרים מקורונה.

יאיר אטינגר: ‏במכתב תמיכה של רבנים שפרסמו הבוקר מפלגתם של סמוטריץ ובן גביר בולטים בהיעדרם הרבה רבנים - כמו הרב אלי סדן, רבני מכינות וישיבות הסדר. וגם ישנה חפיפה גדולה בין הרשימה ובין רשימת תומכי מפלגת "יחד" מנוחתה עדן.

שלוש תקריות אנטישמיות מטרידות מאד אירעו באירופה בזמן האחרון, באחד מהם צלב קרס נחרט בדלת בית הכנסת בשוויץ. באחר, מחוקקת יהודיה בצרפת קיבלה הודעת מייל של שנאה "תתכונני למחנות". ובשלישי, באיטליה משפחה יהודית מצאה על רכבה סמל נאצי חרוט.

‏בן 95 גורש מארה"ב לגרמניה לאחר שהתגלה כי שימש בתפקיד בכיר במערך השמירה של מחנה הריכוז נוינגמה, שפעל בסמוך להמבורג. בשלב זה לא ברור אם גרמניה תנקוט צעדים משפטיים נגד האיש - פרידריק-קארל ברגר, שהיגר לטנסי אחרי מלחה"ע ה-2 והפך לאזרח אמריקני. (כאן).

‏בג"ץ הודיע כי לא יתערב בחוק החזר מקדמות לזוגות שאירוע שלהם בוטל בשל הקורונה.

‏מועמד מספר 8 ברשימת העבודה, השוהה בארה"ב כמרצה אורח באוניברסיטת דיוק, מאיים לעתור לבג"ץ נגד ועדת החריגים, לאחר שלא קיבל אישור לשוב ארצה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.