רשימת הבלוגים שלי

יום שבת, 16 בינואר 2021

מלוניות הקורונה לבחורי הישיבות וההשקפה הנכונה


מאת השקפיסט

בימים אלו רועשים וגועשים ראשי הישיבות מכך שבחורים חולי קורונה נפגשו במלוניות עם בחורים מישיבות מרכז הרב ודומיהם וניהלו עמם דיאלוג השקפתי.

חששם של ראשי הישיבות שהבחורים יושפעו מתלמידי מרכז הרב ודומיהם, ובכך תחול ירידה השקפתית אצל אותם בחורים.

לא זה המקום להכנס לויכוח אידיאולוגי והשקפתי, לא זה המקום גם לדון ברמת יראת השמים של כל אחד מן הצדדים, באתי להתריע כאן על "השתקת המוחין" שגרמה וגורמת לחששם של ראשי הישיבות לרוחניותם והשקפתם של תלמידיהם.

לו היו עוסקים ראשי הישיבות בהנחלת תורה ומוסר והשקפה תורנית נאותה לא היה להם ממה לחשוש כאשר בחור מישיבתם נתקל באופן כזה או אחר במי שאינו שווה לו בהשקפתו, אך כאשר ההשקפה הישיבתית מסתכמת בדוגמת הגרבים הראויות שבני התורה יהלכו בהם, בצבע החולצה ובאורך הפראק, כאשר ראשי ישיבות מחוללים למקצב "הבל הבלים" או "ימים" תוך כדי התבהמות ורביצה במדמנת "העולם הזה", כאשר כל משא תשוקתם של ראשי הישיבות והמשגיחים הוא לטייטל "הגאון רבי" בעתון יתד נאמן, אכן החשש מוצדק הוא.

ישכילו נא פרנסי הדור ומנהיגיו להבין, לא מהסתגרות פנימית תבוא הישועה. לא מדוגמא שלילית המונחלת בתוככי הישיבות תצמח השקפה תורנית ראויה, הבדלות והסתגרות רק תחריף את המצב ההשקפתי של הדור הצעיר והדורות הבאים.

רק שינוי מהותי בחשיבה ובהנחלת הערכים המקודשים לעם ישראל ללא אמצעי כפיה וללא דוגמא שלילית מ"בעלי ההשקפה" תצליח להחדיר בבני הישיבות את ההשקפה הנכונה ואו אז לא יהיה כל חשש לרוחניותם והשקפתם של בני הדור הצעיר גם אם יתקלו במי שהשקפתו אינה השקפתם.

יתכן שיבוא מי שיטען שאיחרנו כבר את הרכבת, שהלוא "בעלי ההשקפה" של דורנו לא קיבלו מעולם מרבותיהם השקפה נכונה מה היא,כל השקפתם מסתכמת במה שהנחילו להם לבלרי "יתד" ומש"דיו לבוא מן הדין להיות כנידון", אין כל סיכוי לשינוי. לא אלמן ישראל ועדיין ישנם בדורנו שרידים מדור דעה אשר עדיין יכולים לעשות מעשה אם אך ישכילו להבין שאנו נמצאים ממש בתחנה האחרונה ובשניות הספורות לפני צאת הרכבת לדרכה האחרונה.

ר' חיים היקר, כמי שמטיף להשקפה הנכונה, ולא חת מפני איש, טול נא את קולמוסך ומקלדתך, ערוך מלחמה כפשוטה להנחלת ההשקפה הנכונה, ושכרך יהיה רב מן השמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.